باتوجه به تکانه‌های شدید بین نظام و ملت به علت عدم استفاده به موقع از رسانه‌ها، باید فرصت‌ها از دشمن گرفته شود و باید جهاد تبیین نه به صورت شعاری بلکه به صورت فرآوری شده در دستور کار متولیان مربوطه قرار بگیرد چراکه دشمن در روایت‌سازی معکوس به نفع خودشان وارد شدند.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۶۳

به گزارش جام جم آنلاین از  پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، در سه دهه گذشته رهبر معظم انقلاب از تهاجم فرهنگی تا شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و در نهایت جنگ نرم و ترکیبی هشدارهای لازم را به متولیان فرهنگی و جامعه اعلان کردند.

اینک نیز شاهد آن هستیم که در بستر حنگ ترکیبی دشمن انواع نبردهای افکار پایه از نوع شناختی، نرم و روانی و بر پایه رسانه های معاند بر جوانب مختلف زندگی فردی و اجتماعی ایرانیان تمرکز یافته است. در این فرایند آنچه به عنوان خط اول مقابله و حتی هجوم به برج و باروی جنگ نرم دشمن از طرف معظم له معرفی می شود جهاد تبیین و هجوم ترکیبی است.

جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی در روایت‌سازی رسانه‌ای و تبیین وافعیات بایستی همواره پیشتاز باشد تا از هر گوهه وارونه نمایی رسانه های معاند و انحراف حقایق پیشگیری شود. در بستر این اقدام ایجابی و پیش‌گیرنده است که اغواگری های رسانه ای دشمن در جنگ نرم خنثی می‌گردد و بسیاری از هزینه های مترتب بر افکار عمومی و نسل های جوان کشور نیز کاهش می یابد.

به همین منظور در برنامه «تهاجم بی‌صدا» با حضور فریدون ماهر(تهیه كننده)، مصطفی صادقی(كارشناس مجری)، خانم آزاده فراهانی(گوینده آیتم)، خانم مریم عباسی(كارشناس مسائل سیاسی) و مصطفی پارسای جمیل(كارشناس مسائل سیاسی) به بررسی از تهاجم فرهنگی تا جنگ نرم و راهكارهای مقابله با آن از منظر مقام معظم رهبری پرداخته شد.

خانم مریم عباسی، كارشناس مسائل سیاسی پیرامون جنگ نرم و راهكارهای مقابله با آن از منظر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در کشور شاهد تاثیرات آرام جنگ نرم و عملکرد نسل ها هستیم گفت: دشمن با تمام ابزارها وارد میدان شده ولی برخی از متولیان اهمیت جنگ نرم و تاثیرات آن بر انقلاب اسلامی را با تمام وجود درک نکردند و تا مقابله صحیح با جنگ نرم دشمن راه بسیاری وجود دارد.

وی افزود: جریان نفوذ در برخی متولیان و عرصه ها اتفاق افتاده و برخی هم راستا با دشمن شدند که باعث شده پیشروی مقابله با دشمن با کندی اتفاق بیفتد.

كارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: دشمن هزینه ها و برنامه ریزی های کلان در این عرصه داشته است و بدون تلاش و جهاد نمی‌توان مقابله صحیح با برنامه‌های دشمن داشت لذا مدیران تصمیم‌گیر موثر باید دشمن، ابزارها و حساسیت های دشمن را شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه ساخت باورها و اندیشه های جوانان می تواند با جریانات جنگ نرم دشمن مقابله داشته باشد افزود: رهبر انقلاب در چند دهه اخیر بر سبک زندگی اسلامی ایرانی تأکید کردند و علیرغم این تاکیدات و توصیه بر مراقت مسئولان و مقابله با مظاهر غربی اما گفته می شود یکی از روش های دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غربی سازی جامعه است.

عباسی ادامه داد: غربی سازی در مظاهر و اشکال مختلف در بازارها، صنعت شهرسازی، لباس  و تغذیه دیده می شود و سلیقه جامعه را به سمت مظاهر غربی پیش می برند.

وی افزود: در تولیدات سینمایی فرهنگ غربی و سبک زندگی غربی در پوشاک و منازل دیده می شود و نتوانستیم الگوی ایرانی اسلامی ترسیم کنیم که در همه عرصه ها بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

كارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از غرب تصویر مدینه فاضله‌ای درست شد، سبک زندگی مردم به آرامی تغییر کرد و تبلیغات دشمن در شتاب غربی سازی جامعه مؤثر بوده است تصریح کرد: در وقایع اخیر پیرامون مهسا امینی شاهد عملکرد گسترده دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم که این شبکه‌ها ملی نبودند بلکه مربوط به دشمن بودند و تبلیغات گسترده ای در راستای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی انجام شد.

وی افزود: با تبلیغات گسترده جریان همه جانبه‌ای برای سرآمد شدن موضوع مهسا امینی در سطح جهانی و شبکه اجتماعی رقم خورد.

عباسی ضمن تأکید بر این مطلب که هجمه گسترده دشمن نمی‌تواند اتفاقی باشد و اگر هشتگ‌سازی پیرامون اغتشاشات این گونه تحلیل شود نگاه سطحی به ماجرا است خاطرنشان کرد: کشته‌سازی‌ها در ادامه اتفاقات اخیر از سوی دشمن اعلام شد که اینها توطئه‌های دشمن است ولی برای دفاع در برابر این توطئه و هجمه‌های رسانه ای، اقدام خاصی صورت نگرفت.

وی افزود: متاسفانه هنوز فرهنگ گزارش‌دهی در بیان مسئله و تصویرسازی وقایع، توسعه یافته نیست و برخی متولیان تصویرسازی و روایت‌گری ها نسبت به اهمیت موضوع بیان نقاط قوت و ضعف جاهل هستند.

كارشناس مسائل سیاسی گفت: با حجم پیشرفت امروز در انقلاب اسلامی برنامه‌ای برای نشان دادن نقاط قوت نداشتیم و دشمن در روایت‌سازی معکوس به نفع خودشان وارد شدند و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می دهند.

ضرورت استفاده به موقع از رسانه‌ها در راستای تحقق جهاد تبیین

در ادامه نیز مصطفی پارسای جمیل، كارشناس مسائل سیاسی و مدیر روابط عمومی مجموعه نخبگانی و دانشگاهی کشور پیرامون جنگ نرم و راهكارهای مقابله با آن از منظر مقام معظم رهبری گفت: با وجود تمام توصیه ها از سوی رهبر انقلاب، ساده انگاری نسبت به جنگ نرم باعث آثار خسارت باری شده است.

وی افزود: استقبال مردم از همبرگر مک دونالد در شوروی سابق نشان داد که اولویت های ذهنی مردم قابل تغییر است و در ایران نیز روند تغییر از دهه 70 آغاز شده است.

مدیر روابط عمومی مجموعه نخبگانی و دانشگاهی کشور با بیان اینکه اتفاقات اخیر ریشه در فعالیت دشمن در بستر شبکه‌های اجتماعی و سیستم آموزشی بود اظهار کرد: فرزندان پس از انقلاب مورد هدف غربی‌سازی دشمن قرار گرفته‌اند و شهروندی که برای کشور تربیت می‌شود کاملا بر اساس الگوی غربی است.

وی افزود: در جبهه خودی بر خلاف بیانات رهبر انقلاب بسیار در وضعیت پدافندی در زمینه روایت ها قرار داریم.

پارسای جمیل ادامه داد: در حوادث سال 98 نیز می‌توانستیم با استفاده از رسانه ملی روشنگری صورت بگیرد ولی در موضوع بنزین اقدام متناسب رقم نمی خورد و روایت اول برای جامعه گفته نشده است.

وی ضمن اشاره به تکانه های شدید بین نظام و ملت به علت اشتباهات دولت گذشته و عدم استفاده به موقع از رسانه ها افزود: باید فرصت ها از دشمن گرفته شود و نقشه های دشمن برای مردم مشخص باشد.

كارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باید جهاد تبیین نه به صورت شعاری بلکه به صورت فرآوری شده در دستور کار متولیان مربوطه قرار بگیرد.

وی افزود: متاسفانه با ناآرامی‌های اخیر هزیه‌های سنگینی در گردشگری درمانی، ترانزیت، انتقال انرژی و تولید ثروت برای کشور تحت تأثیر قرار گرفت لذا افرادی که با رسانه در ارتباط هستند باید در دستگاه های مختلف توجیه شوند تا از اشتباهات فاحش در این عرصه جلوگیری شود.

گفتنی است؛ در این برنامه كه تلاش دارد با تمركز بر جهاد تبیین به روشنگری بپردازد، مصطفی صادقی كارشناس مجری، عاطفه علی‌پور مسئول هماهنگی و دعوت از میهمانان، آزاده فراهانی گوینده و فریدون ماهر تهیه‌كننده هستند.

شبكه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیو نما، اپلیكیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo.ir نیز دریافت كنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ و سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.
انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها