در دیدار رئیس رسانه‌ملی با حجت‌الاسلام قرائتی عنوان شد

استفاده از ظرفیت‌های صداوسیما برای ترویج نماز

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما:

دستمزد میلیاردی در تلویزیون نداریم

این روزها درباره صداوسیما صحبت‌های زیادی می‌شود. روزی درباره دستمزدهای میلیاردی گزارشگران که هنوز هم مورد سؤال برخی است و به‌تازگی جواد خیابانی درباره آن اظهارنظری داشت؛ چند صباح دیگر ماجرای «پناهنده شدن» برادر پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی به میان می‌آید و به‌تازگی در فضای توییتر، تغییر رئیس صداوسیما را گمانه‌زنی کرده‌اند که از چند نفر هم به‌عنوان جایگزین «جبلی» نام برده شد. در ادامه رئیس صداوسیما به پرسش‌هایی درباره یک شایعه مجازی، دستمزد میلیاردی و زمان پخش یک سریال تلویزیونی، پاسخ داد.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۲۳

پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در واکنش به این شایعات در فضای‌مجازی و تغییر رئیس صداوسیما گفت: واقعا ارزشی ندارد به این شایعات واکنش نشان داد چون اتفاق جدیدی نیستند. از روز اولی که آمده‌ایم این شایعات مطرح شده و به انحای مختلف ادامه دارد. همیشه این بحث‌ها بوده ولی ما کار را با قدرت ادامه می‌دهیم. این حاشیه‌سازی‌ها در برابر آگاهی و عزم تحول‌خواه اصحاب رسانه‌ملی، کارکرد مؤثری ندارد.

نرخ پرداخت به مجریان مشخص است

نکته دوم که از رئیس صداوسیما جویا شدیم، بحث دستمزد میلیاردی در تلویزیون بود که با بحث گزارشگران جام‌جهانی و برنامه‌های‌شان پیش آمد و هنوز به انحای مختلف ادامه دارد. رئیس صداوسیما در پاسخ به این سؤال که درست است از جام‌جهانی دور شده‌ایم اما بحث دستمزدهای میلیاردی گزارشگران فوتبال کماکان در فضای‌مجازی دست به دست می‌شود، اصلا ما در تلویزیون دستمزد میلیاردی داریم، به تسنیم چنین گفت: اولا به قول شما از جام جهانی عبور کردیم، منتها متأسفانه برخی حواشی با انگیزه‌های مختلف ادامه پیدا می‌کند. ما چیزی به نام دستمزدهای میلیاردی نه‌فقط در برنامه‌های جام‌جهانی بلکه در هیچ جای تلویزیون نداریم. وی خاطرنشان کرد: اساسا میزان پرداخت به مجریان و عوامل برنامه‌ها نرخ مشخصی است که تحت پوشش و رصد نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور است و اساسا امکان تخلف نداریم. در برنامه‌هایی که در واقع به یک مجموعه تولید برنامه سفارش داده می‌شود با یک مجموعه یا یک سازمان و مؤسسه‌ای، قرارداد می‌بندیم و برنامه را به‌صورت آماده از آنها تحویل می‌گیریم و پخش می‌کنیم.رئیس صداوسیما ادامه داد: آنجا توافقی که بین مجری و هرکدام از عوامل با آن سازمان و مؤسسه می‌شود در اختیار ما نیست و بین خودشان است و ما پرداختی نداریم. پرداختی که ما داریم در قالب قراردادی برای دریافت برنامه آماده از آن مؤسسه است اما مبلغی که پرداخت می‌کنیم عموما در قالب همین آیین‌نامه‌های مصوبی است که داریم.

انتخاب بهترین زمان پخش «عاشورا»

نکته بعدی بحث سریال‌های نوروزی و رمضان است که این روزها شاهد گمانه‌زنی‌های بسیار در فضای‌مجازی هستیم. یکی از آنها «عاشورا» نسخه سریالی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» است که با استقبال بسیاری در سینماهای کشور، روبه‌رو شد.

جبلی، رئیس صداوسیما در پاسخ به سؤالی درباره کنداکتور نوروز و رمضان و گمانه‌هایی که برای پخش سریال عاشورا ــ زندگی و زمانه شهید باکری ــ در ایام ماه رمضان وجود دارد، تصریح کرد: اولا تلویزیون در ایام نوروز و رمضان مجموعه‌های جدیدی خواهد داشت و هم بعضی از مجموعه‌های نمایشی که الان در حال پخش است در ماه مبارک و نوروز هم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: نکته دوم، سریال عاشورا یکی از آثار واقعا جذاب، فاخر و ارزشمندی است که تولید شده و متأسفانه این ایراد در صداوسیما به ما وارد است که برای کارهای ارزشمند و فاخر، خوب هزینه نمی‌کنیم و از آنها بهره‌برداری درستی هم نداریم. در واقع پیوست رسانه‌ای و جدول زمان پخش خوبی درنظر نمی‌گیریم. یکی دو پیشنهاد برای پخش این سریال مطرح شد منتها به نظر خود ما رسید که اگر بخواهد با آن مدل روی آنتن برود مثل کارهای روتین پخش می‌شود. جلسات متعددی داشتیم که متناسب با فضای مناسبتی که حاکم است، بهترین زمان را انتخاب کنیم.

جبلی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان مشخصی برای پخش این سریال تعیین شده است، افزود: سریال الان آماده است اما آنچه مشخص است، عاشورا در ماه مبارک رمضان پخش نخواهد شد و نمایش این سریال، زمان دیگری خواهد بود.

کار ما متوقف نشده است

پیمان جبلی روز چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع تحریم‌ها عنوان کرد: از آنجا که ما سال‌ها با موضوع تحریم دست به گریبان هستیم، این موضوع جدیدی برای ما نیست. وی افزود: اقداماتی هم که برای مقابله با تحریم باید انجام شود در دو سطح است؛ نخست سطح پیگیری‌های حقوقی و اجرایی که دستگاه‌های مسئول باید آن را انجام دهند و ما هم آن را دنبال می‌کنیم. رئیس صداوسیما با اشاره به سطح دوم یعنی تولید محتوا و انتشار محتوا تصریح کرد: ما در حوزه تولید محتوا و انتشار آن با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستیم. وی بیان کرد: پس از تحریم شبکه‌های بین‌المللی در ماهواره‌های اروپایی، تلاش کردیم با ماهواره‌های غیراروپایی ارتباطات خوبی ایجاد کنیم.جبلی افزود: برخی از شبکه‌های اصلی مانند العالم و پرس تی وی و دیگر شبکه‌ها همان منطقه را اما با ماهواره‌های غیراروپایی پوشش می‌دهند و کار ما متوقف نشده است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها