مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان  از انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل زندانهای هرمزگان خبر داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل زندانهای هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۱۴

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل زندانهای هرمزگان خبر داد. 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اسمعیل جهانگیری در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت فعالیت های فرهنگی، هنری ، آموزشی و تاثیر آن بر تغییر نگرش و رفتار، بهبود و اصلاح شخصیت زندانیان و به منظور توسعه کمی و کیفی همکاری های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی این تفاهم نامه بین اداره کل زندانهای استان هرمزگان به نمایندگی مصطفی کیشانی فراهانی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی اسمعیل جهانگیری به شرح ذیل منعقد گردید.

 

وی به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: بهره گیری از امکانات، ظرفیت ها و توانایی های بالقوه طرفین در راستای توسعه خدمات فرهنگی، آموزشی در زندانهای استان، استفاده بهینه از اوقات فراغت زندانیان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی، ایجاد علاقه مندی و تشویق هر چه بیشتر زندانیان و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف، شناسایی استعدادهای مختلف هنری در بین زندانیان و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف، برگزاری مسابقات و جشنواره ها بین زندانیان و کارکنان و سربازان وظیفه، اجرای برنامه های مشترک آموزشی، دوره های تخصصی، کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و نمایشگاه های هنری کتاب و انجام سایر همکاری ها از جمله اهداف این تفاهم نامه می باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی" به تعهدات طرفین اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد بستر و فضای مناسب جهت گسترش فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری ،کتاب و کتابخوانی و ... در بین زندانیان، کارکنان و پرسنل وظیفه، همکاری با مربیان و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تسهیل در ورود و خروج ایشان در راستای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه، ایجاد زمینه لازم جهت حضور فعال و مشارکت اثربخش مددجویان در زندانها و بهره مندی از تجارب کاری آنان و استفاده حداکثر از سالن سینمای زندان مرکزی جهت انجام فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله تعهدات اداره کل زندان ها می باشد.

 

جهانگیری در ادامه عنوان کرد: ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی مورد نیاز در راستای توسعه کمی و کیفی برنامه های فرهنگی، هنری، آموزشی و... ، همکاری در زمینه تامین مربیان مورد نیاز و برگزاری دوره های آموزشی هنری (تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، نقاشی، روزنامه دیواری و ...) برای زندانیان، خانوادهای آنان، کارکنان و پرسنل وظیفه، همکاری در برگزاری جشنواره ها نمایشگاه ها کارگاه های تخصصی علمی، فرهنگی و هنری و تامین داور مورد نیاز، ارائه خدمات آموزشی در راستای دانش افزایی کارشناسان و مربیان زندان ها و زندانیان، تهیه و تامین کتاب، قرآن، ادعیه و کتب مذهبی، کتب هنری (رمان – داستان و...) مجله به صورت ماهیانه، مناسبتی، فصلی در حد امکان، همکاری در تهیه محتوای کارشناسی و متون نمایشی و هنری، صدور مجوز کانون و یا موسسه فرهنگی – هنری در زندانهای استان، معرفی موسسه فرهنگی مورد تایید جهت صدور گواهینامه پایان دوره های آموزش عقیدتی، فرهنگی و هنری تا زمان صدور مجوز موسسه فرهنگی زندان و استفاده از ظرفیت خیرین در خصوص تامین وسایل و ابزار آموزشی شامل ادوات موسیقی، کتاب، لوازم التحریر و... از مهمترین تعهدات این اداره کل می باشد.

 

وی در پایان گفت: مدت زمان تفاهم نامه سه سال و قابل تمدید می باشد و هر دستگاه یک کارشناس را بعنوان نماینده جهت حسن انجام تفاهم نامه و عملیاتی شدن آن معرفی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها