مردم ایران همگام با مسلمانان جهان برای محکومیت اهانت به قرآن راهپیمایی اعتراضی کردند

خروش برای قرآن

بازهم ردپای دو کشور دیوانه اروپایی در ماجرای هتک حرمت به قرآن دیده می‌شود. راسموس پالودان، شهروند تندرو و اسلام‌ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه ۲۱ژانویه در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. آنچه این اتفاق را غیرقابل‌تحمل کرده، این بود که این شخص دیوانه برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته و دولت سوئد هم برای سومین بار مجوز قانونی«قرآن‌سوزی» در این کشور را صادر کرده بود.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۱۱

این اقدام غیرانسانی شهروند اروپایی که دیروز هم دوباره اتفاق افتاد، توسط تمام کشورهای مسلمان محکوم شد و مصر، کویت، ایران، امارات متحده عربی، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج‌فارس، ترکیه و گروه انصارا... نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه صادر کردند و درمورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند. این موج اعتراضی هم دیروز به ایران رسید و سراسر ایران در حمایت از قرآن قیام کردند.

همدلی مسلمانان در برابر توطئه دشمنان

در همین ارتباط نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نمازجمعه دیروز در پی اهانت به ساحت قرآن کریم از سوی برخی کشورهای اروپایی با سردادن شعار و در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی این اقدامات را محکوم کردند و خواستار مقابله جامعه جهانی با اهانت به مقدسات و ارزش‌های دینی مسلمانان شدند.مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت نیز روز جمعه پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه، به خیابان‌های شهرشان آمده و ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، خواستار اتحاد و همدلی هر چه بیشتر مسلمانان دربرابر توطئه دشمنان اسلام شدند.

رسوایی جدید برای حقوق بشر غربی

نمازگزاران جمعه قم همزمان با مردم سراسر کشور بعد از اقامه نماز جمعه با حرکتی اعتراضی، انزجار خود را از اهانت مدعیان دروغین حقوق بشر به ساحت قرآن کریم اعلام کردند و خواستار برخورد قاطع با آنان شدند.در قطعنامه‌ای که به همین مناسب در پایان این مراسم قرائت شد ضمن تاکید بر این موضوع اهانت به ساحت مقدس‌ترین کتاب آسمانی با مجوز رسمی سوئد و هلند رسوایی جدیدی از حقوق بشر غربی را به نمایش گذاشت آمده است: این عمل جنون‌آمیز و گستاخانه که منتهای سفاهت، جهالت و نگون‌بختی جهان غرب است؛ نشان از اوج استیصال و ناتوانی دشمنان اسلام و تکرار شیون شیاطین امروز در برابر منطق نیرومند قرآن کریم در تسخیر افکار جهانیان و گسترش سریع اسلام در جهان امروز به‌رغم تلاش‌های همه‌جانبه سرمداران استکبار است.

محکومیت اقدامات موهن اروپایی‌ها

اقشار مختلف مردم شیراز روز جمعه در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای اروپایی تجمع و این اقدام موهن را محکوم کردند.تجمع فرهنگیان و دانش‌آموزان شیرازی در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن مجید جمعه ۷بهمن ساعت۱۲ از محل قبور شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) آغاز و تا میعادگاه نمازجمعه شیراز ادامه داشت. تجمع‌کنندگان ضمن اعلام انزجار و خشم خود، اهانت به ساحت قرآن کریم و مسلمانان در کشور سوئد را محکوم کردند و خواستار برخورد با عوامل آن شدند.مردم نقاط مختلف مازندران پس از شرکت در نماز عبادی- سیاسی جمعه با تجمع در مصلاها و میادین شهرهای استان اقدام توهین‌آمیز شهروند تندرو اسلام‌ستیز سوئدی- دانمارکی به قرآن کریم و تلاش پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه را محکوم کردند. در تجمعی که به همین منظور در ساری برگزار شد نمازگزاران با صدور قطعنامه‌ای ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، پیشرفت کشور را مدیون هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دانسته و اهانت اخیر به مقدسات را محکوم کردند و از کشورهای دیگر خواستند تا این سیاست پلید را محکوم کنند.

جنون غرب در توهین به مقدسات دینی

مردم خراسان شمالی هم در اعتراض به ساحت مقدس قرآن کریم، پس از آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه در جای‌جای استان اجتماع کرده و با سردادن شعار، اهانت به آخرین کتاب آسمانی را محکوم کردند.مردم خراسان شمالی اعلام کردند اقدام ننگین در کشور سوئد و اهانت به ساحت قرآن کریم در حالی است که استکبار و اروپا، مدعی آزادی بیان بوده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این اقدام، کار جنون‌آمیز است که هدف از آن حمله به اصل اسلام و قرآن است.مردم شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان پس از اقامه نماز جمعه امروز با راهپیمایی و تجمع، اقدامات اخیر کشورهای غربی و اروپایی به سرکردگی آمریکا در توهین به مقدسات اسلام و تحریم‌های سپاه را محکوم کردند. در گرگان نمازگزاران جمعه با تجمع در مقابل مصلای این شهر شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فرانسه سر دادند.

ابراز انزجار از اقدامی وقیح

هزاران نفر از نمازگزاران جمعه در کرمان هم در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی، راهپیمایی کردند و انزجار خود را از این اقدام وقیح با سردادن شعار نشان دادند. نمازگزاران کرمانی با حمل پلاکاردها و سردادن شعارهای ا...‌اکبر، ما جان فدای قرآن و اسلام، ما جان فدای رهبر و عترت، مرگ بر آمریکا و اسرائیل، انزجار خود را از توهین به مقدسات اعلام کردند.راهپیمایی باشکوه امروز در شهر کرمان همزمان با سراسر استان از مصلی امام علی(ع) آغاز و تا میدان شورا ادامه داشت. نمازگزاران کرمانی در حاشیه اقامه نماز جمعه، بیانیه انزجار از تحریم ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر توسط اتحادیه اروپا را نیز امضا کردند.

محکومیت اهانت به قرآن

مردم ایران هم دیروز در سراسر کشور یکپارچه و یکصدا خشم و نفرت خود را علیه اقدام هماهنگ سوئد و هلند به نمایندگی از دولت‌های اروپایی در توهین به قرآن کریم اعلام کردند و به همین دلیل تجمع اعتراضی نمازگزاران در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم پس از برگزاری نماز جمعه در چند شهر کشور برگزار شد و مردم ایران اسلامی همزمان با موج حمایت از قرآن در سراسر دنیا به خیابان آمدند و در راهپیمایی اعتراضی خود با حمل پلاکاردها و سردادن شعارهای ا...‌اکبر، ما جان فدای قرآن و اسلام، انزجار خود را از توهین به مقدسات اعلام کردند. همچنین نمازگزاران اقدام پارلمان اروپا را هم در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آنچه سازمان‌های تروریستی نامیده است محکوم کردند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها