خاطرات کاغذی

ببینید | آقای خط

خاطرات کاغذی

فیل خوبی باش

یک فیل سفید خندان و شاد به نام «دومنیک» که مردم برای تماشایش به باغ وحش می‌آمدند. بازدید کننده‌‌ها خیلی دلشان می‌خواست که سوارش شوند و دور شهر بگردند.
کد خبر: ۱۳۹۵۷۷۴
نویسنده مریم فلاح

تم اصلی کارتون خوشحال کردن آدم‌‌ها بود و از آن طرف تنهایی و دلتنگی این فیل سفید رنگ که تنها دوستش پسر بچه ای بود که از او نگهداری می‌کرد و... در یکی از قسمت‌‌ها می‌دیدیم که مردم در حالی کنار قفس دومنیک ایستاده اند که فیل در خوابی عمیق فرو رفته است.

تماشاچیان به هر روشی برای بیدار کردن فیل متوسل می‌شوند اما فایده ندارد.در این بین به پیشنهاد پیرمردی که معتقد است فقط صدای شلیک توپ‌های جنگ جهانی در سال 1914 فیل را بیدار می‌کند، بازدید کننده‌‌ها همگی پاکت‌هایی را باد کرده و همزمان آنها را می‌ترکانند و...

ساختار تصویری این انیمیشن خیلی ساده بود. ساختمان‌‌ها و پنجره خانه‌‌ها را همان طوری می‌دیدیم که در دفتر نقاشی هایمان آنها را می‌کشیدیم.خط‌های کج و معوج و رنگ آمیزی که یک دست نیست و از خط بیرون زده. شاید همین‌‌ها بود که باعث می‌شد با فضای کارتون احساس نزدیکی کنیم.

این کارتون را با صدای گرم هنرمندانی چون «غلامعلی افشاریه» و «ناهید امیریان» به تماشا می‌نشستیم. مخاطب اصلی کارتون فیل خوبی باش گروه سنی خردسال بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها