دادستان تهران در گفتگو با «جام‌جم» عنوان کرد

استرداد دزدان بانک ملی در دستور کار دادسرا

بیش از هفت ماه از دستبرد سارقان به بخش صندوق امانات بانک ملی ایران گذشت و با انتقال دو متهم اصلی باند به ایران، جزئیات تازه‌ای از اقدامات مجرمانه اعضای این باند فاش شد. در ابتدا از این سرقت به عنوان بزرگ‌ترین سرقت قرن نام برده می‌شد، اما با اعتراف طراحان اصلی سرقت مشخص شده دزدان در این سرقت حرفه ای عمل نکرده و ضعف‌های امنیتی بانک باعث شده 12ساعت با خیال راحت در مخزن صندوق امانات باشند و 168صندوق را باز کنند. این در حالی‌ است که متهمان چندی قبل تا یک قدمی صندوق امانات بانک تجارت هم رفته بودند اما موفق به بازکردن در مخزن نشدند.
کد خبر: ۱۳۹۵۷۵۱

10 شب جمعه 13 خرداد 
سه برادر و پسرخاله‌شان که طراحان نقشه سرقت از صندوق امانات بانک ملی بودند، در خانه پدری آخرین جلسه برای مرور نقشه‌شان را برگزار کردند. بعد از این جلسه با دیگر همدستان خود برای ورود به بانک هماهنگی کردند.

ساعت2 بامداد شنبه 14 خرداد 
چهار سارق اصلی از بالای در پارکینگ بانک وارد شعبه شده و خود را به طبقه منفی یک رسانده و در ورودی مخزن صندوق امانات را تخریب کرده و وارد آنجا شدند. 

ساعت 16 شنبه 14 مرداد
اعضای باند سرقت بعد از بازکردن 168 صندوق امانات ، پول ، طلا و ارزهای داخل صندوق‌ها را سرقت کرده و با ریختن در ساک‌های مشکی‌رنگ از همان مسیری که وارد شده بودند، خارج شدند.

ساعت 6 دوشنبه 16 خرداد
دو پسرخاله که طراحان اصلی این سرقت بزرگ بودند، همراه همسر یکی از آنها با برداشتن بخشی از دلارها راهی فرودگاه امام خمینی (ره) شدند. آنها بخش زیادی از اموال سرقتی را در پارکینگ فرودگاه مخفی کرده و به ترکیه سفر کردند.

ساعت 8 دوشنبه 16 خرداد
کارمندان بانک ملی شعبه دانشگاه وقتی  به  محل کار خود آمدند متوجه دستبرد دزدان به بخش صندوق امانات شدند

ساعت 16 دوشنبه 16 خرداد
خبر اولیه سرقت در شبکه های اجتماعی منتشر شد. در ابتدا اعلام شده بود دزدان پس از ورود به مخزن صندوق امانات ، محتویات هزار صندوق را سرقت کرده و با خود برده‌اند. این در حالی بود که همزمان تیم پلیس آگاهی در بانک در حال تحقیق بودند.

ساعت 10 چهارشنبه 18 خرداد
دو روز بعد از افشای راز سرقت کارآگاهان با ردیابی سرنخ‌ها توانستند هویت سارقان را شناسایی کنند.

ساعت 11 جمعه 20 خرداد
رئیس پلیس تهران از دستگیری 13 نفر از اعضای باند دستبرد به صندوق امانات بانک ملی خبر داد و گفت: دو متهم اصلی پرونده به ترکیه فرار کرده اند.

ساعت 9 صبح 13 مهر 
سه مجرم جدید از پرونده سارقان بانک ملی دستگیر شده و هشت میلیارد از اموال مردم از آنها توقیف شد. این افراد در شمال کشور زندگی می‌کردند.

سحرگاه 29 دی 
دو طراح اصلی باند که پسرخاله هستند و بعد از سرقت به ترکیه گریخته بودند، پس از 7.5 ماه تلاش پلیس اینترپل از ترکیه به ایران بازگردانده شدند.

منبع: ضمیمه تپش روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها