خرم‌آباد- جام جم آنلاین-رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با مخلان نظم و امنیت از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی در لرستان است
خرم‌آباد- جام جم آنلاین-رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با مخلان نظم و امنیت از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی در لرستان است
کد خبر: ۱۳۹۵۷۴۰

به گزارش جام جم آنلاین لرستان به نقل از مهر، محمد رزم در جمع خبرنگاران در سخنانی با تاکید بر اجرای دقیق سیاست‌های محوری و راهبردی قوه قضائیه، اظهار داشت: قضاوت عادلانه در دستگاه قضائی استان، تکریم ارباب رجوع، مردم داری، رعایت شأن و کرامت انسانی، رعایت حقوق شهروندی، اجرای دقیق و به موقع برنامه‌های عملیاتی و… از جمله این سیاست‌های محوری است.
وی با تاکید بر ضرورت اهمیت دادرسی و ابلاغ الکترونیک، عنوان کرد: کاهش پرونده‌های جریانی و موجودی در دستگاه قضا، افزایش مختومه شدن پرونده‌ها و تلاش برای مختومه کردن پرونده‌های مسن از دیگر ضرورت‌ها در استان است.
رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه پرونده‌هایی که بیش از یک سال از تشکیل آنها می‌گذرد باید تعیین تکلیف و مختومه شوند، تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی از دیگر سیاست‌های دستگاه قضائی در استان به شمار می‌رود.
رزم در ادامه با اشاره به سیاست گذاری و برنامه ریزی کیفری استان که ۴۰ جرم را به عنوان جرایم خاص در استان شناسی شده است، عنوان کرد: برخورد با جرایم خاص از جمله قتل‌های عمدی، شناسایی و دستگیری قاتلین فراری، مبارزه جدی با اراذل و اوباش، مبارزه جدی با افرادی که اقدام به تیراندازی می‌کنند، از دیگر سیاست‌ها و برنامه‌های مهم دستگاه قضائی در استان است.
وی با تاکید بر برخورد با قاچاقچیان سلاح و مهمات در استان، تصریح کرد: برخورد با حمل و خرید و قاچاق سلاح و مهمات از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا است.
رئیس کل دادگستری لرستان، ادامه داد: برخورد با کسانی که اقدام به اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس، ارتشاع و سرقت‌های مسلحانه می‌کنند جز اولویت‌های مهم دستگاه قضائی در لرستان است.
رزم، همچنین تاکید بر برخورد جدی و حتی استفاده از مجازات‌های تکمیلی و تبعید در برخورد با اراذل و اوباش و افراد متعرض به نوامیس، جان، مال و … مردم و کسانی که موجب اخلال در نظم و امنیت و آسایش مردم می‌شود را از دیگر برنامه‌های دستگاه قضائی در لرستان برشمرد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها