بر اساس آرشیو خشونت اسلحه آمریکا، از ابتدای سال نو میلادی در این کشور دست کم ۶۶ نفر در تیراندازی‌ های جمعی کشته شده‌اند!
کد خبر: ۱۳۹۵۶۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، در تازه‌ترین آمار آرشیو خشونت با اسلحه در آمریکا، از آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی که تاکنون ۲۴ روز از آن سپری شده، دست کم ۶۶ نفر در جریان تیراندازی‌های جمعی در این کشور کشته شده‌اند!

تیراندازی‌ های جمعی در آمریکا به اتفاقی روزمره بدل شده است به طوری که با رصد رسانه‌های آمریکایی، روزانه دست کم به یک مورد تیراندازی برخواهید خورد.

در تازه‌ترین تیراندازی جمعی در شهر «هف‌مون‌بی» در ایالت کالیفرنیا، امروز (سه‌شنبه) دست‌کم ۷ نفر کشته شدند. این دومین حادثه مرگبار تیراندازی در دو روز اخیر بود.

روز شنبه نیز در پی تیراندازی در «مونتری پارک» در ایالت کالیفرنیا دست کم ۱۰ نفر کشته و ۱۶ تن زخمی شدند. روز یکشنبه هم در یک تیراندازی جمعی دیگر در باشگاهی شبانه در شهر «بَتن‌روژ» واقع در ایالت لوئیزیانا، دست‌کم ۱۲ نفر زخمی شدند.

و حالا با گذشت تنها ۲۴ روز از شروع سال نو میلادی، «آرشیو خشونت با اسلحه» در آمریکا، آمار هولناکی از تیراندازی‌های جمعی در این کشور منتشر کرده و بر اساس آن، تاکنون دست‌کم ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در این حوادث مرگبار دست کم ۱۶۷ نفر زخمی شده‌اند!

با افزایش تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا، جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور از قانون‌گذاران آمریکایی خواسته تا قانون منع استفاده از سلاح‌های تهاجمی را به قید فوریت تصویب کنند.

با این حال، قدرت و نفوذ لابی‌های کارخانه‌های تولید سلاح در لایه‌های قدرت آمریکا، دولت این کشور را مقابل کشتارهای کور و بی‌توجهی به موضوع به‌روزرسانی قوانین حمل سلاح گرم، تا حد زیادی منفعل کرده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها