رقابت و رفاقت غول‌های فناوری
آیا پرداخت سالانه گوگل، فایرفاکس را نجات خواهد داد؟

رقابت و رفاقت غول‌های فناوری

شرکت‌هاي بزرگ و کوچک فعال در حوزه فناوری اطلاعات پس از افزايش متقاضي محصولات و خدمات آنها در دوره وضع محدوديت‌هاي اجتماعي و توسعه دورکاری که در پي همه‌گيری ويروس کرونا رخ داد، دست به استخدام گسترده نيروي کار زده‌اند؛ کارکناني که اکثر آنها دورکاری مي‌کردند و موجب افزايش قابل توجه هزينه‌های ثابت اين شرکت‌ها همانند خريد يا اجاره دفتر کار نمي‌شدند ولی در عوض به افزايش فروش، سود و افزايش قيمت سهام اين شرکت‌ها کمک مي‌کردند.
کد خبر: ۱۳۹۵۶۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، اما با فروکش‌کردن موج تقاضاي حاصل از همه‌گيری ويروس کرونا از يک سو و نيز کاهش رونق اقتصادي جهان به دليل تبعات حمله نظامي روسيه به خاک اوکراين، افزايش قيمت انرژي و تورم، شرکت‌های فعال در حوزه فناوري اطلاعات تعديل و اخراج گسترده نيروی کار خود را آغاز کرده‌اند.

تنها در يک ماه گذشته نزديک به ۵۰ هزار نفر از کارکنان اين شرکت‌ها اخراج شده‌اند، حرکتي که از آگوست گذشته آغاز شده و با گذشت زمان ابعاد فراگيرتری به خود گرفته است.

آگوست ۲۰۲۲
اسنپ: شرکت مادر پلتفرم رسانه‌هاي اجتماعي اسنپ‌ چت اعلام کرد که ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج مي‌کند. تعداد کارکنان اسنپ در سال‌هاي اخير به بيش از ۵۶۰۰ نفر رسيد. اين شرکت در آن زمان اعلام کرد که حتي پس از اخراج بيش از هزار نفر، تعداد کارکنان آن همچنان بيشتر از سال گذشته خواهد بود.

رابين‌هود: شرکتي که از طريق اپليکيشن خود به ارائه خدمات مالي مي‌پردازد، تعداد کارمندان را تا حدود ۲۳ درصد يا تقريبا معادل ۷۸۰ نفر کاهش داد. اين شرکت در دور پيشين اخراج در سال ۲۰۲۱، ۹ درصد از نيروی کار خود را کاهش داده بود.

نوامبر ۲۰۲۲
توئيتر: حدود نيمي از ۷۵۰۰ پرسنل اين رسانه اجتماعي پس از تصاحب آن از سوي ايلان ماسک تعديل شدند.

ليفت: اين سرويس حمل و نقل شهري اعلام کرد که ۱۳ درصد از نيروي کار خود را (معادل ۷۰۰ نفر) کاهش مي‌دهد.

متا: شرکت مادر فيسبوک، اينستاگرام و واتس‌اپ، ۱۱ هزار نفر را که حدود ۱۳ درصد نيروي کار اين شرکت را شامل مي‌شد، اخراج کرد.

ژانويه ۲۰۲۳
آمازون: غول تجارت الکترونيک اعلام کرد که بايد حدود ۱۸ هزار موقعيت شغلي خود را کاهش دهد. اين فقط کسري از 1.5 ميليون نيروي کار جهاني اين شرکت است.

سيل‌فورس: اين شرکت نرم‌افزاري نيز ۱۰ درصد از نيروي کار خود را که حدود 8000 نفر مي‌شود، اخراج مي‌کند.

کوين‌بيس: اين پلتفرم معاملات ارزهاي ديجيتال تقريبا 20 درصد از نيروي کار خود يا حدود 950 شغل را در دور دوم اخراج در کمتر از يک سال کاهش مي‌دهد.

مايکروسافت :اين شرکت نرم‌افزاري هم اعلام کرد که حدود ۱۰ هزار شغل را که معادل ۵ درصد از نيروي کار اين شرکت است، حذف مي‌کند.

گوگل: اين غول موتور جست‌وجو هم از قصد خود براي اخراج ۱۲ هزار نفر يا ۶ درصد پرسنل خود خبر داد.

اسپاتيفای: این سرويس پخش موسيقي نيز ۶ درصد از نيروي کار جهاني خود را که حدود ۴۰۰ نفر است، اخراج مي‌کند.

فورد: خودروساز آمريکايي هم اعلام کرد که 3200 فرصت شغلی خود در کارخانه‌هاي مستقر اين شرکت در خاک اروپا را کاهش مي‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها