مربیان کشتی ایران، بهترین‌های آسیا شدند

بنا و درستکار؛ بی‌صدا در صدر

امیر رضا معصومی: بردن امین طاهری برایم ارزشمند بود؛ هم نفر اول و هم دوم آسیا را برده‌ام

خاطره تلخ پدرم را پاک می کنم

امیررضا معصومی، پسر فردین معصومی، نایب قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان، بار دیگر نشان داد که از مدعیان اصلی تصاحب دوبنده تیم‌ملی است. پدیده ۱۸ساله سنگین وزن ایران که پیش از این در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی و جام‌جهانی آمریکا نام خود را سر زبان ها انداخته بود، حالا در رقابت‌های کشوری شگفتی‌ساز شده است.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۸۷
نویسنده سارا گودرزی - گروه ورزش

او ‌در این مسابقات مقتدرانه از سد تمامی رقبا از جمله امین طاهری گذشت تا عنوان قهرمانی کشور در وزن ۱۲۵ کیلوگرم را از آن خود کند.چهره نوظهور کشتی مازندران که مدال طلای جهان را در رده‌های نوجوانان، جوانان و ‌امیدها دارد، حالا فقط یک قدم با مدال طلای مسابقات جهانی بزرگسالان فاصله دارد. بی‌شک رقیب اصلی او در این مسیر امیرحسین زارع، قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان و دارنده مدال برنز المپیک است. علاقه‌مندان به کشتی از حالا باید منتظر یک مبارزه جذاب و دیدنی بین این دو کشتی‌گیر برای معرفی نماینده سنگین وزن ایران در رقابت های قهرمانی ۲۰۲۳ جهان باشند.گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیررضا معصومی را از نظر می‌گذرانید.

از رقابت های کشوری شروع کنید، فکرش را می‌کردید این قدر خوب ظاهر شوید؟

کشتی ایران یکی از قدرت‌های برتر جهان است و همیشه رقابت تنگاتنگی بین نفرات آن وجود دارد. بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم و حریفان قدری در وزن خودم دارم. من سال پیش در جام تختی و انتخابی تیم‌ملی بزرگسالان شرکت کرده بودم.برای همین شناخت خوبی از فضای مسابقات و رقبا داشتم.خدا را شکر در چند وقت اخیر هم روند رو به رشدی داشتم و توانستم مرحله به مرحله بهتر شوم.اوج کارم هم رقابت‌های کشوری بود که نفر اول شدم.

خیلی‌ها معتقدند جذاب‌ترین کشتی شما در این مسابقات، مبارزه با امین طاهری در دیدار رده‌بندی بود.خودتان چه نظری دارید؟

خودم هم معتقدم کشتی قشنگ و حساسی بود.آقای طاهری از مدعیان کهنه‌کار سنگین وزن کشور هستند. او واقعا پهلوان خوبی است و دو ‌برنز آسیا و دو برنز امیدهای جهان را دارد. من تمام تلاشم را کردم تا بهترین کشتی را مقابل ایشان بگیرم.کشتی را هم ۴ بر یک جلو بودم اما به یکباره روی اشتباه خودم در سی ثانیه آخر یک فن چهار امتیازی خوردم و عقب افتادم. خوشبختانه توانستم کشتی را مدیریت و در لحظات آخر امتیازات از دست رفته را جبران کنم و ۷ بر ۶ پیروز میدان شوم. این پیروزی برایم خیلی ارزشمند بود.

با این عنوان قهرمانی حالا باید آماده حضور در رقابت‌های آسیا شوید.

بله طبق چرخه تیم‌ملی، نفرات برتر کشور جواز شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست می‌آورند.این رقابت‌ها فروردین سال آینده برگزار می‌شود. امیدوارم آنجا هم به یک نتیجه درخور توجه برسم. خودم خوش‌بین هستم که می‌توانم طلای آسیا را در اولین تجربه حضورم در این پیکارها بگیرم. تقریبا رقبا را می‌شناسم.سال پیش یدا... محبی و کشتی‌گیر قزاق نفرات اول و دوم آسیا شدند. من یدا... را در انتخابی تیم‌ملی شکست دادم. کشتی‌گیر قزاق را هم در امیدهای جهان بردم.برای همین فکر می‌کنم، می‌توانم قهرمان آسیا شوم.

نفر اصلی تیم‌ملی آزاد در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع،دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.مطمئنا جدی‌ترین حریف برای شما زارع است. فکر می‌کنید بتوانید دوبنده تیم‌ملی را از زارع بگیرید؟

هدف من این است خاطره تلخ مدال نگرفتن پدرم در بازی‌های المپیک را جبران کنم.برای همین به چیزی جز گرفتن مدال المپیک فکر نمی‌کنم. به هر حال قله آرزوی هر ورزشکاری کسب مدال المپیک است.با توجه به این موضوع اصلا به اسم حریفم کاری ندارم و می‌خواهم شبانه‌روز کار کنم تا این رویای شیرین را به واقعیت تبدیل کنم. دوبنده تیم‌ملی مستحق کسی است که زحمت بیشتری بکشد.

سال گذشته حواشی زیادی در مسابقه کشتی شما و امیرحسین زارع در انتخابی تیم‌ملی به وجود آمد.دلیل به وجود آمدن این درگیری چه بود؟

دلیلش کارشکنی برخی از هم‌استانی‌های من بود که می‌خواستند مرا خراب کنند.برای همین شایعه کردند که من هنگام کشتی،به سر امیر حسین تعمدا ضربه می‌زدم.اما وقتی مسئولان فیلم آهسته این مبارزه را بازبینی کردند دیدند که این سرزدن‌ها از طرف من نبوده است.به هر حال گذشته‌ها گذشته و عزت و ذلت دست خداست.ان‌شاا... برویم جلو و ببینیم در آینده چه می‌شود.

اشاره ای هم به مسابقات تیمی جام‌جهانی آمریکا کنید که اخیرا برگزار شد.آنجا هم عملکرد رضایت‌بخشی داشتید.

جام‌جهانی هم میدان خوبی برای تجربه‌اندوزی من بود.باید از فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم‌ملی تشکر کنم که با اعتماد به من به این مسابقات اعزامم کردند. من هم خدا را شکر جواب این اعتماد را دادم و سه برد مقتدرانه برای تیم کسب کردم.

گفته می‌شود این روزها زیر نظر منصور برزگر که از اسطوره‌های کشتی ایران است، تمرین می‌کنید.در این باره هم صحبت کنید؟

آقای برزگر مربی پدر من بوده و ما خانوادگی به ایشان ارادت داریم. نیاز دارم یکسری نقاط ضعفم را برطرف کنم.برای همین یک روزهایی زیر نظر استاد برزگر تمرین می‌کنم تا ایراداتم برطرف شود.تمرین کردن با ایشان کمک زیادی به بهبود عملکردم در مسابقات کشوری و ‌همچنین انتخابی تیم‌ملی کرد.

سال آینده مسابقات جهانی بزرگسالان است.شما طلای این رقابت‌ها در رده‌های پایه دارید. قول طلای بزرگسالان را هم می‌دهید؟

تمام تلاشم را می‌کنم. تا خدا چه بخواهد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها