از همان آغاز کنگره بین‌المللی «بانوان تاثیرگذار» بسیاری از رسانه‌ها آغاز به حاشیه‌سازی‌ کردند؛ اتفاقی که البته دور از ذهن هم نبود. در میانه این واکنش‌ها اما یکی از پرتکرارترین گفته‌ها معطوف به این سؤال بود که زنان مدعو به این کنگره چه کسانی‌ هستند؟
کد خبر: ۱۳۹۵۵۸۴

این موضوع حتی مورد اشاره برخی مسئولان هم قرار گرفت. به‌عنوان مثال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران طی اظهارنظری گفته است «همسر رئیس‌جمهور مبتکر و محور کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار بودند.» اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار عصر جمعه ۳۰دی‌ با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان رئیس‌جمهور و همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران برگزار شد.

اما نگاهی به برخی آمارها و داده‌های مربوط به مدعوین این کنگره نشان می‌دهد این اتفاق چقدر با حواشی موجود بی‌ارتباط است. بر اساس آمارها، تعداد کل کشورهای شرکت کننده در این کنگره ۶۴ کشور بوده است.

در این میان چهار همسر رئیس‌جمهور از کشورهای صربستان، بورکینافاسو، ارمنستان و قرقیزستان جزو حاضران بودند و همسران روسای جمهور کشورهای ترکیه، ونزوئلا، نیکاراگوئه و سوریه هم با پیام تصویری یا مکتوب به نوعی در این کنگره حضور داشتند. ۱۳کشور هم با فرستادن نماینده ویژه همسر رئیس‌جمهور در کنگره حاضر بودند.

معاونان رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر کشورهای اوگاندا، ازبکستان، بورکینافاسو و گینه بیسائو هم از جمله مدعوین در کنگره بودند. بر اساس این آمارها همچنین ۲۰وزیر از کشورها و ۱۵نماینده سازمان‌های بین‌المللی و ۲۶نماینده مجلس از پارلمان‌های مختلف در این کنگره حاضر بودند.

اجلاس زنان تاثیر گذار به روایت آمار

در میان این آمارها می‌توان به نام ۲۱نفر از روسای دانشگاه‌های مختلف از جمله روسای دانشگاه کشورهای برزیل، بلاروس، اندونزی، صربستان و کره‌جنوبی برخورد. مراکز فرهنگی، انجمن دوستی، پژوهشگر، فعال حوزه زنان و امور خیریه، اتحادیه زنان و اتحادیه بازرگانان هم نمایندگانی از ۷۰ کشور را به این کنگره فرستاده بودند. البته پیرو این موضوع اعلام شده است که فهرست مهمانان ایرانی، اساتید دانشگاه خارجی، نامزدان دریافت جایزه و داوران کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در این فهرست متعاقبا اعلام خواهد شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها