برنامه جام انقلاب امروز به نقد و بررسی برخی شبهات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی مربوط به رژیم پهلوی پرداخت.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۲۹

سومین برنامه جام انقلاب امروز دوشنبه سوم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سید مجتبی جلال‌زاده، احسان رستگار، امین صبحی و محمدحسین علی‌اکبری به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد. موضوع نخست این برنامه پاسخ به شبهاتی بود که مخالفان و معاندین نظام درباره همایش بین المللی زنان تأثیرگذار مطرح می کنند.

پاسخ به شبهات مربوط به همایش زنان تأثیرگذار

همایش بین المللی زنان تأثیرگذار در تهران برگزار شد اما برخی رسانه های داخلی با مخالفان و معاندان نظام در زیر سئوال بردن این همایش بزرگ همراه شدند و شبهاتی را درباره هزینه برگزاری مراسم و تعریف شاخص ها و نحوه انتخاب بانوان موفق مطرح کردند. زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی میهمان تلفنی برنامه بود. او مهمترین دلیل موفقیت این همایش، هجمه و عصبانیت ضدانقلاب از کار بزرگ خواند و بر این موضوع تأکید کرد که برای تقویت دیپلماسی عمومی و آشنایی افکارعمومی جهان با جایگاه زنان در ایران برنامه های گسترده تری در دستور کار قرار دارد.

پشت‌پرده تلاش‌ معاندین برای هجمه به پلیس

موضوع بعدی پاسخ به شبهاتی بود که ضدانقلاب تلاش کرد بعد از فوت مرحومه مهسا امینی برای ایجاد شکاف بین پلیس و مردم مطرح می کند. در همین رابطه ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در ارتباط تلفنی با برنامه به این شبهات پاسخ داد. او ضمن تشریح و واکاوی سناریوی سوء استفاده دشمنان از خبر فوت مهسا امینی برای کلیدزدن پروژه سوریه سازی در ایران، گفت «دشمن از موضوعات قومی، مذهبی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی درصدد ایجاد جنگ داخلی در ایران هستند تا زمینه براندازی نظام را فراهم کنند اما تاکنون با تدبیر رهبر معظم انقلاب، ایثارگری نیروهای انتظامی و امنیتی و هوشیاری مردم شکست خورده اند.»

آمریکا و انگلیس به شاه خیانت نکردند

موضوع سوم برنامه پاسخ به تحریفاتی بود که مخالفان و معاندین نظام درباره شگل گیری و سرنگونی رژیم پهلوی مطرح می کنند. عباس سلیمی نمین در همین رابطه میهمان تلفنی برنامه بود. او شکل گیری سلطنت پهلوی را با اراده بیگانه خواند و با طرح مستندات تارخی تأکید کرد «آمریکا و انگلیس تا لحظه آخر حتی به قیمت ترور و کودتا پای رژیم پهلوی ایستادند تا نگذارند انقلاب اسلامی پیروز شود.»، براساس استدلال ها و مستنداتی که در این برنامه مورد بررسی قرار گرفتند ادعای خیانت آمریکا و انگلیس به شاه به دلیل تصمیمش برای بالا بردن قیمت نفت اساسا کذب است.

ناگفته‌ها از انحرافات فکری و سیاسی حمید فرخ‌نژاد

موضوع چهارم این برنامه پاسخ به شبهه‌ها و تخریب هایی بود که مخالفان و معاندین نظام درباره تحریم جشنواره فجر مطرح می‌کنند. احسان رستگار دبیر فرهنگی برنامه به تحلیل پشت پرده شبهه افکنی ها پرداخت. او هجمه های امسال به جشنواره فجر را در امتداد اغتشاشات اخیر توصیف کرد و در این میان نقش دوتابعیتی های فرهنگی اعم از بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و نویسنده برجسته دانست. او برای روشن تر شدن مباحث نیز چراغی زوایای تاریک زندگی هنری حمید فرخ نژاد انداخت.

نقش پهلوی در تخریب اقتصاد کشاورزی کشور

موضوع نهایی بحث‌های امروز نیز پاسخ به شبهات اقتصادی مربوط به زمان رژیم پهلوی بود. این روزها دشمنان سعی دارند تا در ذهن جامعه این تحلیل را جا بیاندازند که اگر پهلوی می ماند پیشرفت های چشمگیری در کشور رخ می داد اما این ادعایی بیش نیست چراکه مصادیق نقض آن بی شمارند. از جمله آنها می توان به نقش محمدرضا شاه در تخریب اقتصاد کشاورزی کشور اشاره کرد که به دلیل انتخاب مدل توسعه اقتصادی اشتباه بسترساز مهاجرت گسترده روستائیان به شهرها شد. البته به دلیل پایان زمان برنامه، ادامه این بحث به فردا موکول شد.

راه‌های ارتباطی با برنامه جام انقلاب به شرح زیر هستند:
رادیو انقلاب موج اف ام ردیف 99.5 دهم مگاهرتز
سامانه پیامکی 30000955
سایت رادیو انقلاب: Radioenghelab.ir
فضای مجازی: پیامرسان های ایرانی بله و سروش @enghelabradio
تلفن ارتباط با مخاطبین 02122044185

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها