نماینده ولی فقیه در استان یزد :

آموزش‌های دینی باید اثرگذار و ماندگار باشد

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد تاکید کرد:

لزوم استفاده حداکثری از ابزار هنر جهت معرفی سیره اهل بیت (ع)

یزد - رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان با اشاره به اینکه استفاده از زبان هنر می تواند ابزاری برای معرفی سیره اهل بیت (ع) باشد گفت : ادارات ارشاد و آموزش و پرورش باید در این زمینه ورود کنند و با سلیقه و ذوق و ایجاد جذابیت، از ابزار هنری برای معرفی سیره زندگانی آن حضرت استفاده حداکثری کنند.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۱۵

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ازیزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دومین جلسه بنیاد بین المللی غدیر استان با بیان اینکه معرفی سیره، اخلاق، منش و روش زندگانی حضرت علی(ع) یکی از برنامه‌های مهم بنیاد بین المللی غدیر است، اظهار داشت: از خودگذشتگی، ایثار، همراهی با نبوت، شجاعت و جنگاوری آن حضرت، سیره‌ای است که باید برای همگان بازگو شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا اخلاص، زهد و تقوای حضرت علی(ع) را در جامعه جاری و ساری کنیم زیرا آن حضرت مظهر اسماء الله است.

امام جمعه یزد با اشاره به کتبی که اهل سنت، اندیشمندان مسیحی دیگر اندیشمندان سایر ادیان و مذاهب در مورد حضرت علی(ع) نوشته‌اند، گفت: کتبی با این محور و محتوا باید به شکلی جذاب نوشته شود و دستگاه های فرهنگی برنامه ریزی کنند که محتواهای جذاب در این زمینه تولید شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما نیازمند معرفی سیره حضرت علی(ع) است، افزود: تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت و تربیت افرادی در این مسیر، اقدام شایسته است و باید به بهترین نحو انجام شود.

ناصری با تاکید بر اینکه حکمت ها و عبارت‌های نهج البلاغه، بهترین راه برای معرفی سیره زندگی و حکمرانی حضرت علی(ع)، مطالعه و تدریس این کتاب ارزشمند با ترجمه جذاب است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: معلمان نیز باید در مدارس، دانش آموزان را با نهج البلاغه آشنا کنند ضمن اینکه دستگاه های مختلف باید پای کار بیایند و از فرصت سالروز میلاد امیرالمومنین(ع) برای معرفی سیره ایشان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از زبان هنر نیز باید در این راستا استفاده شود و بهترین هنری که می تواند صفات برجسته حضرت علی(ع) را برای مخاطبان بازگو کند، پرده خوانی است.

ناصری اظهار داشت: ادارات ارشاد و آموزش و پرورش باید در این زمینه ورود کنند و با سلیقه و ذوق و ایجاد جذابیت، از ابزار هنری برای معرفی سیره زندگانی آن حضرت استفاده حداکثری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها