همه چیز درباره آینده مربی ۶۵۰هزار دلاری در استقلال

ضرب‌الاجل ۲۷۰دقیقه‌ای برای ساپینتو

اگر پیش از شروع فصل از شانس قهرمانی ناپلی‌ها تحت هدایت لوچانو اسپالتی در سری A صحبتی به میان می‌آمد، کمتر کسی در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن برای آنها شانسی در نظر می‌گرفت؛ اما اگر اکنون درباره‌ شانس قهرمانی آنها در سری A و موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا صحبت به میان بیاید، کمتر کسی پیدا می‌شود برای آنها شانسی قائل نباشد.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۰۹
نویسنده علی‌اکبر حسینی - گروه ورزش

نمایش حیرت‌انگیز ناپولی در این فصل همه را شگفت‌زده کرده‌ است. نیازی نیست همه‌ بازی‌های آنها را دیده باشید تا به حیرت‌انگیز بودن این تیم پی ببرید. اگر شما تنها شعبده‌بازی اسپالتی در مقابل یوونتوس در سری A را دیده باشید، برای آنها ایستاده دست خواهید زد.

در آن بازی، و پس از آن‌که یوونتوس آلگری با پنج گل در استادیوم دیگو آرماندو مارادونا مغلوب ناپولی شد، توجهات بیش از پیش به ناپولی معطوف گردید. ناپولی شنبه شب هم در خانه سالرنیتانا به برتری ۲برصفر رسید تا با ۵۰ امتیاز جایگاهش در صدر جدول را مستحکم‌تر کند.

این تیم حالا توانسته حاشیه‌ امن مناسبی هم با دیگر تیم‌های مدعی یعنی میلان و اینتر ایجاد کند. وضعیت آبی آسمانی‌ها در لیگ قهرمانان هم شگفت‌انگیز است. ناپولی پس انجام ۶ دیدار در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا با کسب ۱۵ امتیاز بالاتر از لیورپول و آژاکس به عنوان تیم اول به دور حذفی صعود کرد و با قرعه آسانی که برای آنها درآمد، در اولین دیدار خود در دور حذفی‌ باید مقابل فرانکفورت قرار بگیرند که طبیعتا شانس زیادی هم برای صعود از این مرحله خواهند داشت. این درست که تیم‌های تحت هدایت اسپالتی در اکثر مواقع در نیمه‌ دوم و مهم فصل دچار افت شدیدی می‌شوند و از کورس قهرمانی جا می‌مانند، اما تا به همین جا هم آنها خودشان را به همه ثابت کرده‌اند و این بار بعید به نظر می‌رسد اسپالتی از خیر جام بگذرد.

اگر طبق آمار هم بخواهیم پیش برویم، ناپولی با ۲۰ گل زده در لیگ قهرمانان و ۴۶ گل‌ زده در سری A از این حیث هم بالاتر از هر تیم دیگری در این دو رقابت قرار دارد‌ و مهر تاییدی بر قدرت تهاجمی آنهاست. زوج کلیدی ناپولی در این فصل را اوسیمه و کوآرتسخلیا تشکیل می‌دهند. اوسیمه با ۱۳ گل در سری A در صدر جدول گلزنان قرار دارد و کوآرتسخلیا هم با ۷ گل جزو پیشتازان این جدول قرار گرفته است.

این دو بازیکن تا اینجای فصل روی هم‌ ۳۶ گل ساخته‌اند و این خود گواه بر زهردار بودن خط حمله‌ ناپولی در برابر هر خط دفاعی است. شاید هنوز خیلی زود باشد بخواهیم با وجود ۲۰هفته‌ باقی مانده در سری A ناپولی را قهرمان این فصل بدانیم، اما قهرمانی آنها چه در زمین فوتبال و چه در آمار و ارقام و روی کاغذ خیلی دور از دسترس نیست. باید صبر کرد و تماشا کرد. آیا در آخر فصل مارادونا ایستاده آنها را در آسمان تشویق خواهد کرد؟

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها