مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: احتمال موج هشتم با شناسایی سویه‌های جدید کرونا در کشور افزایش پیدا کرده است و استفاده از ماسک و تزریق نوبت یادآور واکسن به همشهریان توصیه می شود.
کد خبر: ۱۳۹۵۳۴۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد ربیع‌یگانه با تأکید به موج جدید همه‌گیری کرونا در جهان و در کشور، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته از اهمیت بالایی برای پیشگیری از اپیدمی سویه جدید کرونا برخوردار است.

وی در ادامه گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان تویسرکان در لیست وضعیت زرد کرونایی( نسبتاً پُر خطر) و شیوع موج جدید همه‌گیری کرونا در برخی کشورهای جهان و تأیید ورود سویه‌های جدید به کشور از سوی وزارت بهداشت، مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی نظیر کرونا و آنفلوآنزا اهتمام بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

ربیع‌یگانه افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی همه مردم باید حتی الامکان از حضور غیرضروری در مکان‌های عمومی، جمعی و بسته خودداری کرده و در صورت حضور در چنین مکان‌هایی علاوه بر استفاده از تهویه مناسب حتماً از ماسک تنفسی مناسب استفاده کنند.

وی استفاده از ماسک و برقراری تهویه مناسب در مکان‌هایی مانند مدرسه و دانشگاه‌ را بسیار مهم دانست و با اشاره به آمادگی مراکز جامع خدمات سلامت تابعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان، برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به افراد توصیه کرد که در صورت داشتن علائم بیماری‌های تنفسی شامل عطسه، سرفه، آبریزش بینی، تب و لرز حتماً به پزشک مراجعه کنند.

ربیع‌یگانه تأکید کرد: افراد مبتلا به علائم تنفسی علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، در منزل مانده و برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد خانوده اصول بهداشتی و قرنطینه را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه توجه به تغذیه سالم و انجام ورزش‌های مناسب نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی افراد کمک کند، ابرازامیدواری کرد: با همکاری مردم و رعایت توصیه‌ها و تمهیدات بهداشتی بتوان از گسترش بیماری در شهرستان جلوگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها