یکی از راهکارهای ساده و راحت برای از بین بردن تمام کثیفی‌ها و آلودگی‌های موجود روی سطح مبل‌ها و تمیزی کامل آن‌ها، استفاده از شامپو فرش برای این کار است، اما استفاده از شامپو فرش هم دارای مزایا و معایبی است که در ادامه مقاله از سایت قالیشویی همشهری به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۱۳۹۵۲۷۲

امروزه انواع مواد شوینده‌ در بازار وجود دارند که می‌توانید از انواع آن‌ها برای شستن مبل‌های منزل خود استفاده کنید، ولی نکته مهم آن است که هرکدام از مواد شوینده‌ی موجود، دارای فرمولاسیون مخصوص به خودش است. همین نشان می‌دهد که باید متناسب با جنس و بافت پارچه مبل خود، بهترین ماده شوینده را انتخاب کنید، زیرا هر کدام از انواع پارچه‌های به کار برده شده در بافت مبل‌‍‌ها واکنش‌های متفاوتی از خودش در برابر مواد شوینده نشان می‌دهد.

مبل شویی در منزل بهتر است یا در قالیشویی؟

یکی دیگر از موارد مهم در شستن مبل‌ها روش انجام آن است، یعنی باید نکات استفاده از شامپو فرش را بدانید و کار شست و شو را با رعایت نکات لازم انجام دهید تا آسیبی به مبل‌های شما وارد نشود.

حال این کار را در خانه می‌توان به تنهایی انجام داد یا خیر؟ پیشنهاد ما این است که اگر مبل‌های منزل شما خیلی کثیف شده‌اند، از خدمات مبل شویی قالیشویی‌ها استفاده کنید و از این طریق خیال خود را هم از بابت شستن آن‌ها راحت سازید و بدون دردسر در نهایت مبل‌های تمیزی دریافت کنید، اما در این مورد هم باید بدانید حتما باید از مراکز قالیشویی معتبر بهره گیرید.

پیشنهاد ما به شما آن است که از خدمات مرکز قالیشویی همشهری استفاده کنید. در این مرکز قالیشویی خدماتی مانند فرش شویی، مبل شویی، موکت شویی و رفوگری انجام می‌شود که می‌توانید بسته به نیازتان هر کدام را انتخاب کنید، اما در ارتباط با اینکه می‌توان‌ در منزل این کار را انجام داد، باید بگوییم بهتر است اگر آلودگی مبل‌های شما آلودگی‌های سطحی است خودتان با رعایت نکات لازم آن‌ها را شست وشو دهید.

 

روش استفاده از شامپو فرش

شما می‌توانید خودتان در منزل با رعایت نکات مربوطه مبل‌های خود را به راحتی در منزل بشویید. هر چند پیشنهاد ما این است که به جای به دردسر انداختن خود از خدمات مبل شویی قالیشویی‌ها استفاده کنید و به کل خیال خود را راحت سازید.

شما می‌توانید از خدمات قالیشویی همشهری استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این مرکز داشتن شعبه‌های مختلف در سطح شهر تهران است، مانند شعبه قالیشویی فرجام ، شعبه قالیشویی پاسداران، شعبه قالیشویی لویزان و غیره که می‌توانید بسته به نزدیکی محل سکونت خود انتخاب کنید.

اما روش شستن مبل با شامپو فرش چگونه است؟ شما باید ابتدا قبل از شروع فرایند شستشو تلاش کنید تا هر گونه گرد و غبار و آلودگی  که روی مبل‌ها قرار دارد را با استفاده از جاروبرقی یا دستمال و غیره تمیز کنید. سپس باید برچسب مبلمان خود را با دقت مطالعه کنید. این کار برای آن است که متوجه شوید مبلمان شما به چه مواد شوینده‌ای حساسیت دارند و واکنش نشان می‌دهند و با توجه به این موضوع بتوانید مواد شوینده مناسب آن‌ها را تهیه کنید.

حتی می‌توانید برای اینکه مطمئن شوید موادی که تهیه کرده‌اید با مبلمان شما همخوانی دارد یا خیر، می‌توانید آن را روی لکه‌‎های موضعی مبل تست کنید. اگر تغییر رنگی ایجاد نشد، می‌توانید از آن برای شستن سایر قسمت‌ها نیز استفاده کنید. بعد از اینکه تمام سطح مبل را با شامپو فرش شست و شو دادید، باید با استفاده از دستمال تمیز تمامی قسمت‌ها را پاک کنید و اجازه دهید به طور کامل رطوبتی ک در آن‌ها وجود دارد خشک شود و بعد از آن‌ها استفاده کنید.

مبل شویی در منزل بهتر است یا در قالیشویی؟

مزایا و معایب استفاده از شامپو فرش

شامپو فرش محصولی است که به طور اختصاصی برای تمیز کردن مبل‌ها و موکت‌ها و فرش‌ها تولید شده است و به همین دلیل هم بسیاری از افراد از آن‌ها برای تمیز کردن وسایل نام برده شده در منزل خود استفاده می‌کنند. در اصل شامپو فرش بیشتر برای از بین بردن لکه‌های سطحی و موضعی است ولی می‌توان با دقت و توجه بالا از آن‌ها برای شستن کامل  وسایل استفاده کرد و آنها را به طور کامل از هرگونه آلودگی موجود پاک کرد.

اگر بخواهیم از مزایای این محصول یعنی شامپو فرش صحبت کنیم، باید بیان کنیم که استفاده از شامپو فرش‌ها در صرفه جویی در هزینه و همچنین صرفه جویی در زمان نقش بسزایی دارند.

همچنین یکی دیگر از چیزهایی که می‌توان از آن به عنوان مزایا یاد کرد آن است که استفاده از آن‌ها راحت است و پاک کنندگی سریعی نیز دارند، اما معایب آن‌ها چیست؟ اگر به صورت مکرر از آن‌ها برای شستن مبل‌هایتان استفاده کنید، باعث می‌شود که الیاف و پارچه مبل شما آسیب ببیند.

همچنین گرد و خاک و آلودگی‌هایی که با استفاده از شامپو فرش‌ها به عمق فرش فرستاده می‌شوند، باز هم به سطح فرش و مبل شما برمی‌گردند. به همین دلیل است که حتما باید قبل از اینکه فرایند شست و شو را آغاز کنید، ابتدا با استفاده از جاروبرقی یا دستمال تمیز تا آنجایی که می‌توانید گرد و غبار موجود روی سطح مبل‌ها و هر گونه آلودگی که روی آن‌ها وجود دارد را با استفاده از آن‌ها تمیز کنید.

یکی دیگر از چیزهایی که به عنوان معایبی برای شامپو فرش‌ها می توان بیان کرد آن است که ممکن است باعث ایجاد لکه‌های دائمی در مبل شوند. همچنین ممکن است باعث تغییر رنگ مبل‌ها شوند. البته این موضوع در درازمدت قابل مشاهده خواهد بود و به همین دلیل بهتر است حتما از مواد شوینده خوب و باکیفیت و همچنین متناسب با جنس مبل‌هایتان استفاده کنید و از شستن مکرر آن‌ها نیز جلوگیری کنید. یکی دیگر از معایب این شامپو فرش‌ها این است که می‌توانند باعث خشک شدن پارچه‌های مبل شوند.

جمع بندی

مبل‌ها هم مانند فرش‌ها یکی از ارکان مهم در دکوراسیون منازل هستند و از آنجایی که این وسایل مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرند، به همین دلیل پتانسیل جذب آلودگی بالایی دارند. ولی اگر نکات مربوطه را درست رعایت کنید می‌توانید با خیال راحتی از شامپو فرش‌ها برای تمیز کردن مبل‌ها و دیگر وسایل خود بهره گیرید. در این مقاله نیز تلاش کردیم اطلاعتی در این باره به شما بدهیم و امیدواریم که این اطلاعت برای شما مفید واقع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها