رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان؛

آغاز سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال تحصیلی آینده در کرمانشاه

علی محمدبیگی، با اشاره به تغییر رویه کار سنجش تحصیلی نوآموزان کلاس اولی، اظهار کرد: از امروز(اول بهمن) کار سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۹۵۲۳۳

جام جم آنلاین؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز سنجش سلامت کودکانی که قرار است سال آینده به کلاس اول بروند، خبر داد.

محمدبیگی با اشاره به ادامه دار بودن کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی تا ۳۱ خرداد سال آینده، گفت: کار سنجش سلامت کلاس اولی های استان با برپایی ۱۵ پایگاه سنجش سلامت در تمامی شهرستانها آغاز و در صورت استقبال خانواده‌ها این آمادگی در استان وجود دارد که تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت را تا ۳۰ پایگاه افزایش دهیم. 

وی افزود: امسال برای نخستین بار و در راستای تسهیل روند ثبت نام کلاس اولی‌ها کار سنجش سلامت این نوآموزان در فصل زمستان انجام می‌شود که استان کرمانشاه به عنوان استان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است. 

وی ادامه داد: تمامی نوآموزانی که اول مهر سال ۱۴۰۲ سن‌شان به شش سال تمام می‌رسد، یعنی متولدین اول مهر سال ۱۳۹۶ به بعد باید جهت نوبت گیری برای کار سنجش سلامت به مدارس یا مراکز پیش دبستانی استان مراجعه کنند.

وی افزود: نوآموزانی که پیش از این در مراکز پیش دبستانی یا مدارس ثبت نام شده‌اند می توانند از طریق سامانه الکترونیکی https://my.medu.ir/  نسبت به نوبت گیری برای سنجش سلامت اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه هزینه سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

محمدبیگی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سال تحصیلی آینده ۳۴ هزار نوآموز کلاس اولی در استان کرمانشاه راهی مدارس شوند، گفت: کار سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال آینده را از ۲۲ هزار نوآموزی که پیش از این از طریق مراکز پیش دبستانی کرمانشاه در سامانه “سیدا” ثبت نام شده‌اند، شروع خواهیم کرد و امیدواریم تمامی کلاس اولی های سال آینده استان را در یک بازه زمانی کوتاه مدت سنجش کنیم.

محمدبیگی افزود: ۵۱۰۰ نوآموز استان در ماه های شهریور، مهر و آبان سنجش سلامت شده‌اند، که نیازی به سنجش دوباره این نوآموزان نیست.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها