امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: اگر اقدامات سپاه و شهید سلیمانی عزیز نبود،‌ داعش امروز در اروپا اقدام به عملیات‌های تروریستی می‌کرد.
کد خبر: ۱۳۹۵۲۲۰
به گزارش جام جم آنلاین تهران، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته، گفت: یکی از ویژگی های انسان مؤمن و باتقوا، دوری از اسراف و تبذیر است. انسان مؤمن نه بخیل است و نه ولخرج، بلکه میانه رو است.

وی اذعان داشت: بر اساس روایات اسلامی، اسراف علاوه بر اینکه گناه کبیره است، موجب زوال نعمت، کم شدن برکت و فقر میشود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه عنوان کرد: متأسفانه آمار اسراف در کشور ما بسیار بالا است؛ طبق آمار سازمان فائو، ایران با اینکه یک درصد جمعیت جهان را دارد، ۲.۷ درصد کل جهان هدر رفت غذا دارد؛ از حدود ۱۰۰ میلیون تن محصولات کشاورزی، حدود ۳۵ میلیون تن در قالب غذا دور ریخته میشود و این برای کشور ما فاجعه است.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم، با فرهنگ سازی از مدارس، فرزندان خود را با فرهنگ مصرف آشنا کنیم؛ ادارات ما باید در مصرف بیت المال صرفه جویی کنند؛ دستگاه های فرهنگی و رسانه ها باید فرهنگ سازی کنند.

وی در ادامه درباره فضائل ماه رجب گفت: ماه پرفیض و برکت رجب، بهترین فرصت برای خودسازی و آمادگی برای ورود به ماه ضیافت الهی است؛ در این ماه روزه خیلی ثواب دارد؛ در این ماه میلاد باسعادت امام باقر (ع) و امیرالمؤمنین (ع) و عید مبعث را داریم و ایام اعتکاف و شب لیله الرغائت، از فرصت های این ماه استفاده کنیم تا مشمول ندای “این الرجبیون” شویم.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: پارلمان اروپا روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱، در اقدامی مداخله‌جویانه قطعنامه‌‌ای ضد ایرانی با عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» را به تصویب رساند؛ متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی اتحادیه اروپا است.

وی افزود: مفاد این قطعنامه ماهیت پیشنهادی دارند و شورای اروپا بایستی تصمیم نهایی را در خصوص اجرایی‌شدن آنها بگیرد؛ مصوبات شورای اروپا عموماً با رأی حداقل ۱۵ کشور که دست‌کم ۶۵ درصد جمعیت اروپا را نمایندگی می‌کنند تصویب می‌شود، اما در موارد حساس نظیر موضوعات سیاست خارجی، شورای اروپا عموماً بر اساس اجماع تمام اعضا تصمیم‌گیری می‌کند؛ شورای اروپا روز دوشنبه ۳ بهمن در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اظهار داشت: این اقدام فاقد وجاهت بین‌المللی است. چرا؟ زیرا اولاً- طبق قواعد مرسوم بین‌المللی، نهاد نظامی یک کشور هیچگاه تحریم نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ثانیاً- براساس ماده ۳۹ منشور ملل متحد، تعیین و شناسایی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی با شورای امنیت است و اقدامات یکجانبه دولت‌های عضو براساس بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد، مردود و فاقد وجاهت بین‌المللی و غیرالزام‌آور است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: بررسی رفتار غرب در طول سه ماه اغتشاشات اخیر نشان می دهد که در هر زمانی که التهابات در میدان و فضای مجازی کم شده است آنها با مطرح کردن موضوعاتی نمودار التهاب و آشوب را بالا نگه داشته‌اند؛ در یک زمانی کشته سازی مطرح شد و در زمان فعلی نیز با تروریستی اعلام کردن سپاه به عنوان یک نهاد رسمی ایران، با یک عملیات روانی و تبلیغاتی، به دنبال زنده نگه داشتن فضای اغتشاشات هستند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: در واقع، این اقدام اروپا در راستای تداوم دشمنی کلان غرب با جمهوری اسلامی و از سر ناتوانی و استیصال آنها در مهار و کنترل جمهوری اسلامی است.

وی اذعان داشت: اروپایی‌ها باید بدانند که مدیون اقدامات سپاه انقلاب اسلامی هستند؛ آنها چطور سپاه و جمهوری اسلامی ایرانی‌ای را متهم به تروریسم می‌کنند که اگر اقدامات سپاه و شهید سلیمانی عزیز نبود،‌ داعش امروز در اروپا اقدام به عملیات‌های تروریستی می‌کرد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه عنوان کرد: اگر جان‌برکفان مرزبانی نظامی و انتظامی ایرانی نبودند، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت‌ها اوضاع اروپا را آشفته‌تر از امروز می‌کرد.

وی افزود: دشمنان ایران انقلابی دانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرزند راستین ملّت ایران و حافظ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: مردم هوشیار و آگاه ایران بار دیگر نشان خواهند داد که هرکدام یک سپاهی انقلاب هستند و لباس سبز این نیروی الهی و انقلابی را نماد عزّت و افتخار خود می‌دانند و نظام انقلابی ما نیز بدون تردید پاسخ‌های متقابل و متناسب هشداردهنده را خواهد داد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: حضور جناب آقای فتحی مدیرعامل محترم جمعیت هلال احمر استان تهران و دکتر رامین مشاور محترم سازمان هلال احمر را گرامی میداریم؛ از مدیریت جناب آقای باباپور مدیر هلال احمر شهرستان، بسیار راضی هستیم؛ ایشان در عرصه های مختلف فعال و جهادی هستند.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: درخواست ما این است که با توجه به شرائط اقلیمی، وسعت شهرستان و راه ارتباطی بودن سه استان، یک نگاه ویژه به شهرستان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها