مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی با اعلام شناسایی و جمع آوری۱۲۰۰ محصول آرایشی و بهداشتی غیر مجاز از ابتدای سال، گفت: فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی دارای بازار و تجارتی جذاب در سراسر جهان است به این دلیل که هر فرد از بدو تولد با انواع محصولات بهداشتی مواجه است.
کد خبر: ۱۳۹۵۱۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر محمود آل بویه دراین باره افزود: استفاده بالا از محصولات بهداشتی و همچنین جذابیت بازار محصولات آرایشی باعث شده تا فعالیت‌ های گسترده‌ای نیز در زمینه تولید و تجارت این محصولات انجام بگیرد که همین گستردگی، عامل بروز و افزایش قاچاق و ارائه محصولات تقلبی نیز شده است.

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی بیان کرد: فعالیت در صنف فرآورده های آرایشی و بهداشتی علاوه بر گستردگی و تنوع، به دلیل سود قابل توجه نظر قاچاقچیان را به خود جلب می کند، البته با افزایش نرخ ارز، قاچاق این محصولات به نسبت گذشته کمتر و در عوض شاهد افزایش میزان تقلبات و تولید زیرزمینی این فراورده‌ها شده است که نیازمند دقت بیشتر مردم هنگام تهیه این نوع محصولات است.

آل بویه ادامه داد: معیارها و ابزارهای زیادی برای آزمایش اصالت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد که هیچ کدام از محصولات قاچاق یا تقلبی در این آزمایشات مورد تایید قرار نمی گیرند.

وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی در خصوص عوارضی که استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی برای سلامت یک فرد می تواند داشته باشد، مصرف این فراورده ها افزایشی بوده است و برخی عوارض این محصولات ممکن است تا حد مرگ جان افراد را تهدید کند.

مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی با اشاره به اینکه عوامل بسیار زیادی هستند که یک محصول اصیل را به یک محصول غیر بهداشتی و تقلبی تبدیل می کند، خاطرنشان کرد: از جمله این موارد می توان به استفاده از مواد اولیه غیر مجاز، تولید در شرایط نامطلوب و حمل و نقل و نگه داری آنها در وضعیت نامناسب اشاره کرد.

وی افزود: نظارت و مبارزه با محصولات قاچاق و تقلبی یک فعالیت جمعی است که سازمان ها و ادارات مختلفی در آن نقش دارند و از آن جمله می توان به معاونت های غذا و دارو در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات حکومتی اشاره کرد. هماهنگی با تمام ارگان های ذی ربط در این امر نیز بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

آل بویه افزود: سازمان غذا و دارو نیز جزو ارگان هایی است که مسئولیت هایی در زمینه مبارزه با قاچاق و جمع آوری کالاهای غیر مجاز از سطح عرضه دارد که تاکنون حدود ۲۰۰ برند و بیش از هزارو ۲۰۰ قلم از کالاهای این برندها شناسایی و از سطح عرضه و مصرف جمع آوری شده اند.

مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی بیان کرد: عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز با گسترش فروشگاه های مجازی افزایش یافته که متاسفانه علیرغم اعطای مجوز فعالیت به این فروشگاهها توسط معاونت توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت و نظارت پلیس فتا بر این فروشگاهها این مشکل مرتفع نشده است و همچنان شاهد عرضه محصولات غیر مجاز در این فروشگاهها هستیم.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، توصیه می‌شود که مصرف کنندگان اقلام آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر نظیر داروخانه‌ها تهیه کنند و در صورت نیاز می‌توانند اصالت کالای خریداری شده را از طریق سامانه TTAC و یا ارسال کد اصالت ۱۶ رقمی و یا شماره UID درج شده بر روی محصول از طریق پیام کوتاه به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ کنترل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها