استاندار همدان گفت: ستاد اجرایی خدمات گردشگری و سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ استان، برنامه‌های بدیع و متنوعی را با توجه به زیرساخت‌های موجود، امکانات و ظرفیت‌ها و مزیت‌های شهرستانی برنامه‌ریزی کند.
کد خبر: ۱۳۹۵۰۸۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد اجرایی خدمات گردشگری و سفر ۱۴۰۲ استان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌هایی با محوریت تسهیل در سفر و شیوه‌های خدمات‌دهی به مردم در ایام نوروز تدوین و تهیه کنند.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد اجرایی سفر ۱۴۰۲ کشور، با شرح وظایف تعیین شده برای روسای کمیته‌های زیرمجموعه ارسال شود.

مقام عالی دولت در استان همدان گفت: ۱۸۰ نقطه گردشگری، طبیعی، فرهنگی و تاریخی، استان همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن غنی ساخته است.

قاسمی فرزاد افزود: ایام نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود سفرهای نوروزی به صورت فشرده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پس از تعطیلی‌های کرونا، به دنبال واکسیناسیون عمومی، سفرهای نوروزی از سر گرفته شد اظهار داشت: پلیس راه و راهور در این ایام باید اقدامات تامینی و مراقبتی را انجام دهند.

استاندار همدان تصریح کرد: در غنی‌سازی هرچه بیشتر برنامه‌ها، طرح‌ها و اقدامات برای ارائه خدمات سفر به شکل مطلوب و در شأن فرهنگ و تمدن همدان تلاش شود.

قاسمی فرزاد گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین مراکز گردشگری، هتل‌ها و مهمان‌سراها و دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شود تا در ایام سفر تخفیفی در هزینه اقامت مسافران به عنوان امری تشویقی در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و کنترل بر قیمت‌ها به ویژه‌ هتل‌ها و میهمان‌سراها در ایام نوروز ضروری است اظهار داشت: میزان بازدید از همدان در ایام سفر، می‌تواند ارزش افزوده خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

استاندار همدان با یادآوری اینکه استان همدان یکی از گزینه‌های انتخاب مراکز گردشگری غرب کشور توسط مسئولان‌ کشوری است گفت: شان و جایگاه گردشگری استان همدان در ادوار گذشته، مورد غفلت قرار گرفته است.

قاسمی فرزاد تپه هگمتانه را یکی از افتخارات تمدنی استان همدان عنوان کرد و ادامه داد: پرونده ثبت جهانی آن در حال پیگیری است.

استاندار همدان خواستار اجرای پویش پاکسازی ورودی‌ شهرهای همدان در نیمه اسفندماه، با پرچمداری سازمان محیط زیست و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان شد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در راستای جهاد تبیین باید خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی به مردم اطلاع رسانی شود ادامه داد: دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کنونی مردم هستند، بنابراین باید با لبیک گفتن به فرمان رهبر معظم انقلاب، در راستای جهاد تبیین گام برداریم و دستاوردهای نظام اسلامی و دولت مردمی و آثار آن‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها