از سوی سازمان سنجش آموزش کشور

کلید سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ منتشر شد

رئیس سازمان سنجش گفت: تا به امروز ۳۵۷ شبکه مدعی تقلب شناسایی و ۵۹ ابزار تقلب کشف شده است.
کد خبر: ۱۳۹۵۰۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش در حاشیه بازدید از حوزه آزمون سراسری گفت: در کنکور سراسری نوبت دی ۴ داوطلب ۱۳ ساله جوان‌ترین و یک فرد ۷۸ ساله مسن‌ترین شرکت کنندگان در این دوره از کنکور سراسری هستند.

به گفته وی، ۹ نفر در استان گلستان قصد داشتند اقداماتی در جهت ارسال سؤالات به خارج از حوزه امتحانی انجام دهند که با توجه به رصد قبلی ناکام ماندند. یک نفر نیز در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی اقدام به عکس‌برداری از سه صفحه دفترچه‌های خود و انتقال آن به خارج از محل برگزاری آزمون و ارسال برای پشتیبان خود کرد که این فرد نیز دستگیر شد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: ادعاهایی که در برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی در باره تقلب در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ مطرح می‌شود، صحت ندارد و قابل اعتنا نیست. بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌های دریافتی با همراهی داوطلبان و عموم مردم این آزمون در سلامت کامل برگزار شد. در روزهای قبل یک فرد حرفه‌ای که اصطلاحاً کلیدزن است را شناسایی و تحت رصد قرار دادیم. این فرد طی سال‌های متمادی در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت کرده و توانایی قبولی در رشته پزشکی را دارد.

پورعباس افزود: ۳۵۷ شبکه تقلب در روزهای قبل شناسایی و ۵۹ ابزار تقلب کشف شده است. ۵۴ نفر در تهران و کشور با هماهنگی ضابطین قضایی، پلیس فتا و وزارت اطلاعات دستگیر شده اند.

وی افزود: در نیمه اول اسفند نتایج کنکور اعلام و نمره خام به داوطلبان داده می‌شود و در تابستان نمره نهایی داوطلبان مشخص می‌شود. تاثیر ۴۰ درصدی در کنکور قطعی است؛ داوطلبان سال چهارم که سابقه تحصیلی نداشته باید در آزمون خرداد آموزش و پرورش شرکت کنند.

به گفته پورعباس در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۵٠۵٧٧ نفر، در گروه آزمایشی علوم ریاضی ١٢٠٠٩۵ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ٣٠٩٢١٩ نفر، در ️گروه آزمایشی هنر ٣٩٠۵۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه: ۵٨۵١۴ نفر شرکت کرده اند. همچنین در مجموع کل داوطلبان در تمامی گروه‌ها ٩٧٧۴۶٠ نفر هستند.

رئیس سازمان سنجش افزود: رشته ریاضی کمترین و تجربی بیشترین میزان داوطلب در کنکور را دارند. ۴۶ درصد داوطلبان تجربی، ۳۱.۶ درصد انسانی، ۱۲.۲۷ درصد ریاضی، ۳/۹۹ درصد هنر و ۶ درصد در گروه زبان به رقابت می‌پردازند.

پورعباس اظهار کرد: تهران و سمنان بیشترین و کمترین میزان داوطلبان را دارند. نمره ای که دانش آموزان در خرداد می‌گیرند، محسوب می‌شود؛ اما اگر در شهریور آن نمره را کسب کنند به عنوان سابقه تحصیلی محسوب نمی‌شود.

به گفته وی، در صبح امروز ۱۲۰ هزار نفر و در نوبت عصر حدود ۵۹۰۰۰ نفر در آزمون سراسری نوبت اول شرکت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها