با شجاعی و همبازیانش؛ همه رفتند به‌جز مسعود

من هستم تا ادامه دهم!

مسعود شجاعی در فصل تازه‌ای از عمر طولانی فوتبالش، از مازندران به تهران کوچ کرد تا این بار لباس تیم «هوادار» را به تن کند و برای سومین بار شاگرد ساکت الهامی شود. هوادار دوازدهمین باشگاه میزبان شجاعی است و یحتمل هم آخرین باشگاه او خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۹۴۸۹۸

شجاعی سال ۱۳۸۱ در صنعت‌نفت چهره شد. سپس به سایپا آمد و از آنجا به تیم‌ملی رسید. او بعد از جام‌جهانی ۲۰۰۶ به شارجه امارات و از آنجا به اوساسونا اسپانیا رفت تا سال‌ها در خارج از ایران بازی کند. دیروز خیلی‌ها با شنیدن خبر انتقال مسعود به هوادار چنین واکنشی نشان دادند؛ «کی خداحافظی می‌کند؟!» او در سال‌های گذشته بازی خاطره‌انگیزی انجام نداده تا در ذهن هواداران باشد. حتی منتقدانش می‌گویند فقط با اسمش جابه‌جا می‌شود، نه فوتبالش. آمار مسعود اما شرایط متفاوتی را نشان می‌دهد. او با سه فصل حضور در تراکتور ۶۱ بازی کرد.

در یک و نیم فصل حضور در نساجی۲۸ بازی انجام داد و امسال چون بیشتر روی نیمکت نشسته بود، تصمیم به ترک تیم قائمشهری گرفت. قطعا برای شجاعی ادامه فوتبال در این سن و سال هیجان‌انگیز خواهد بود چراکه همبازیانش در سال‌های نسبتا دور، مدت‌هاست از فوتبال خداحافظی کرده‌اند ولی او هنوز هست تا ادامه دهد. نکته اینجاست که شجاعی در سال‌های گذشته جام‌های مهمی هم به دست آورده. با همین ساکت الهامی، همراه تراکتور قهرمان حذفی شد و سپس با نساجیِ ساکت به دومین قهرمانی حذفی‌اش رسید. حالا هم امیدوار است با الهامی به سومین جام چند سال اخیرش هم برسد.

شجاعی در طول دوران بازی‌اش، حادثه‌و اتفاقات زیادی را از سر گذرانده است. او در سه دوره جام‌جهانی حضور داشت. در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان برای تیم‌ملی بازی کرد و شاهد اختلافات دایی و علی کریمی بود. در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ به میدان رفت و با چشم دید که چگونه بعد از بازی جنجالی مقابل عربستان دایی را برکنار کردند. شجاعی با ایران به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم رفت تا عضوی از آن تیم فوق‌العاده باشد. در نهایت، او جام‌جهانی۲۰۱۸ را هم تجربه کرد تا امروز همراه با جهانبخش رکورددار حضور در سه دوره مسابقات جام‌جهانی باشد.

به بهانه ادامه فوتبال او، بد نیست سری به جام‌جهانی ۲۰۰۶ بزنیم و ببینیم بعضی همبازیانش آن روزها چند ساله بودند، چه زمانی از فوتبال خداحافظی کردند و الان کجا هستند. شجاعی در آن زمان ۲۲ ساله بود.

جواد نکونام (۲۵ ساله)؛ تیر ۹۵ از فوتبال خداحافظی کرد و امروز سرمربی فولاد است.

حسین کعبی (۲۰ ساله)؛ سال ۹۷ از فوتبال خداحافظی کرد و دستیار جواد نکونام در فولاد است.

آندرانیک تیموریان (۲۳ ساله)؛ سال ۹۷ از فوتبال خداحافظی کرد و این روزها بیشتر دنبال بدنسازی است.

آرش برهانی (۲۲ ساله)؛ آذر ۹۵ از فوتبال خداحافظی کرد و امروز رئیس آکادمی استقلال است.

جواد کاظمیان (۲۵ ساله)؛ سال ۹۵ از فوتبال خداحافظی کرد و بیکار است.

محرم نویدکیا (۲۳ ساله)؛ سال ۹۵ از فوتبال خداحافظی کرد و بیکار است. شاید او سرمربی تیم امید شود.

امیرحسین صادقی (۲۴ ساله)؛ سال ۹۷ از فوتبال خداحافظی کرد و تا چندی پیش رستوران‌دار بود.

محمد نصرتی (۲۴ ساله)؛ سال ۹۷ از فوتبال خداحافظی کرد و در حال حاضر دستیار خمز در تراکتور است.

مهرزاد معدنچی (۲۱ ساله)؛ سال ۹۳ از فوتبال خداحافظی کرد و یک فروشگاه لوازم ورزشی دارد.

​​​​​​​وحید طالب‌لو (۲۴ ساله)؛ سال ۹۶ از فوتبال خداحافظی کرد و در آمریکا مدرسه فوتبال دارد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها