در نشست استاندار هرمزگان با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، راه اندازی ۱۰ رشته تحصیلی مجازی برای زنان خانه دار در مجتمع آموزش عالی میناب به تصویب رسید.
در نشست استاندار هرمزگان با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، راه اندازی ۱۰ رشته تحصیلی مجازی برای زنان خانه دار در مجتمع آموزش عالی میناب به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۳۹۴۷۳۹

هرمزگان-جام جم انلاین-در نشست استاندار هرمزگان با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، راه اندازی ۱۰ رشته تحصیلی مجازی برای زنان خانه دار در مجتمع آموزش عالی میناب به تصویب رسید.

 

استاندار هرمزگان پس از نشست با قاسم عمو عابدینی از تصویب ارتقاء دانشکده علوم و فنون دریایی به پردیس بین المللی علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان خبر داد و گفت: در این جلسه ساخت دانشکده هنر میناب نیز به تصویب رسید.


در این نشست استاندار هرمزگان با برشمردن ظرفیت‌های ویژه استان در حوزه‌های دریا، صنایع مختلف، هنر، گردشگری و صنایع دستی گفت: آمایش رشته‌های دانشگاهی و ارتقاء سطح دانشگاه‌های استان با محوریت دانشگاه هرمزگان ضرورت دارد، همچنین تعریف رشته‌های دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌ها و ساخت دانشگاه‌های مرتبط با ظرفیت‌های استان از مطالبات مردم است که ما نیز برای تحقق آن با جدیت پیگیری و حمایت می‌کنیم.


مهدی دوستی افزود: پس از پیگیری‌های مکرر در این جلسه تفاهم نامه ارتقای دانشکده علوم و فنون دریایی به پردیس بین المللی علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان به امضا رسید و جوانان استان می‌تواند از این ظرفیت مناسب بهره‌مند شوند.

 

به گفته دوستی، مقرر شد با ارتقاء این دانشکده به پردیس بین المللی، چندین دانشکده ذیل آن شامل دانشکده علوم انسانی بین رشته‌ای دریایی، دانشکده علوم و فناوری محیط زیست دریایی، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دریایی و دانشکده علوم و فناوری‌های زیست دریایی تعریف شوند.


وی دیگر بند مهم این تفاهم نامه را صدور مجوز‌های لازم توسط معاونت آموزشی وزارت علوم برای ایجاد رشته‌های برنامه محور در دانشگاه هرمزگان عنوان کرد و گفت: به منظور توسعه رشته‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و نیاز‌های استان و کشور مقرر شد استانداری هرمزگان در ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های مورد نیاز با دانشگاه هرمزگان همکاری کند و ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی، صنایع و شرکت‌ها را برای ایجاد و تقویت این زیرساخت‌های دانشگاهی پای کار آورد.


استاندار هرمزگان توجه ویژه به آموزش زنان خانه دار را نیز جزئی از اولویت‌ها برشمرد و گفت: به منظور توسعه سرمایه انسانی و حمایت از زنان خانه دار ۱۰ رشته تحصیلی مجازی ویژه زنان خانه دار در مجتمع آموزش عالی میناب راه اندازی می‌شود.


دوستی راه اندازی دوره‌های کاردانی در مجتمع آموزش عالی میناب را در مسیر تحقق سایر ماموریت‌های این تفاهم دانست و افزود: رشته‌های کارشناسی حرفه ای، متناسب با ماموریت‌های مجتمع آموزش عالی میناب نیز تعریف خواهد شد.


استاندار هرمزگان جایگاه شهرستان میناب را بعنوان مرکز هنر استان مهم برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت ویژه شهرستان میناب در رشته‌های مختلف هنر‌های دستی، نمایشی، آیینی و... ساخت دانشکده هنر میناب نیز تصویب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها