مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد:

شناسایی ۳۷۰ زن سرپرست خانوار در ایلام برای توانمندسازی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از شناسایی ۳۷۰ زن سرپرست خانوار در ایلام برای توانمندسازی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۴۴۷۴

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ رضا طاهری در نشست بررسی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این نشست با عنوان اینکه در مرحله‌ی نخست بیش از ۳۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مشمول، که مستعد توانمندسازی هستند شناسایی شده است، گفت: هدف این است که این تعداد زن سرپرست خانوار از طریق ایجاد شغل و با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین کمک بلاعوض به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و نیز برنامه‌های دیگر به توانمندی برسند و در آینده نیازی به حمایت دستگاه‌های حمایتی نداشته باشند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد با مشارکت چند گروه و تشکل مردمی تسهیل گر با پشتیبانی استانداری ایلام مجریان اصلی این طرح هستند و این نهاد دوره‌های آموزشی برای گروههای تسهیل گر و زنان مشمول این طرح را برگزار خواهد کرد.


به گفته مدیرکل کمیته امداد استان، اولویت توانمندسازی این زنان از طریق اشتغال و پایدار سازی مشاغل مورد نظر و کمک به کارآمدتر شدن تشکلهای مردمی در زمینه توانمندسازی این خانواده‌ها از جمله دیگر اهداف مورد نظر در اجرای این طرح است.


نوروزی، مشاور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مرکز نیز در این نشست با عنوان اینکه طرح توانمندسازی زنام سرپرست خانوار همزمان در چند استان کشور در حال اجراء است، گفت: استان ایلام در اجرای این طرح نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز بوده و موثر تر عمل کرده است.


وی افزود: با اینکه موضوع اصلی در اجرای این طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است اما از اهداف دیگر طرح این است که گروه‌ها و تشکلهای مردمی وارد بحث توانمندسازی اقشار نیازمند شوند ضمن اینکه این طرح می‌تواند الگوی موفقی برای مشارکت تشکلهای مردم باشد و امداد در آینده می‌تواند شبکه گسترده خیر و احسان در کشور را از این طریق بیشتر توسعه دهد.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها