مدیرعامل و موسس تپسی گفت: انتظار داريم در ابتداي سال آينده سهم بازار ۲۰درصدی به حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد برسد و همين‌طور مسير توسعه خودمان را ادامه بدهيم.
کد خبر: ۱۳۹۴۴۰۸

آغاز عرضه سهام اولین استارتاپ بورسی برای عموم سهامداران

 

میلاد منشی‌پور کرمانی مدیرعامل و موسس تپسی در گفتگو با خبرنگار«تابناک» در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به اینکه تپسی اولین استارتاپی بود که در خرداد ماه به فرابورس راه یافت در این ۹ ماه چه دستاوردهایی داشته‌اید آیا به اهدافی که مشخص کرده بودید؛ رسیده اید؟ اظهار کرد: بله خوشبختانه در۹ ماهه اول امسال رشد بسیار خوبي داشتيم؛ البته به طور دقیق طی شش ماه از تاريخ عرضه اوليه(۲۴ خرداد) افزايش سرمايه صورت گرفت و تا به امروز عملاً به طور دائم رشد را شاهد بودیم. همچنین تپسی در شش ماهه اول امسال ۲۵۶ ميليارد تومان فروش  داشته  كه اين درآمد برابر با کل درآمد سال گذشته است. در کنار آن سود شرکت در ۶ ماه اول سال جاری حدود ۲۰ ميليارد تومان است كه برابر كل سود سال گذشته است؛ كه اين دستاورد خيلي خوبي براي تپسی است و عملاً۷۰ درصد این رشد ناشی از افزایش سفرها و رشد جغرافيایی است و تنها ۳۰ درصد از آن ناشی از افزایش قيمت است‌.


وی اضافه کرد: خوشبختانه تا امروز به اهداف و بودجه‌ای   که در امیدنامه  وعده داده بودیم رسیدیم.  تا پايان سال نیز انتظار داريم همين روند ادامه پيدا کند و بتوانيم به يك فروش حدود ۶۵۰ ميليارد تومانی دست پيدا كنيم.


منشی‌پور کرمانی تصریح کرد: وقتي عملکرد ماهانه را بررسی می‌کنیم هر ماه شاهد رشد هستیم به طوری که در آذرماه به درآمد ۶۲ ميلياردي تومانی رسيديم كه اين درآمد دو و نيم برابر آذرماه سال قبل است و از متوسط هشت ماه قبل نیز اين درآمد  ۴۰ درصد بيشتر و نسبت به آبان نیز ۱۱ درصد افزایش داشته‌است.


مدیرعامل و موسس تپسی گفت: انتظار داريم كه در سه ماهه پاياني سال به همين ترتيب حتي بيشتر به رشد خودمان ادامه دهیم. اين رشد درآمد، ناشي از گسترش جغرافيايي خدمات ما در پايان سال گذشته در ۱۸ شهر بزرگ است و هم اکنون در ۳۳ شهر حضور داريم. سهم بازار امروز ما در شهرهاي بزرگ كه با رقيب اصلي‌مان تقسيم كرده‌ايم ۲۰ درصد است و به طور معناداري رشد سهم بازار ما را نشان مي‌دهد. انتظار داريم در ابتداي سال آينده سهم بازار ۲۰ درصدی به حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد برسد و همين‌طور مسير توسعه خودمان را ادامه بدهيم.


وی افزود: علاوه بر اين، لازم به ذكر است ما سه سرويس جديد را در اين مدت ايجاد كرديم. پرداخت اعتباري كه انتظار داريم حجم جديدي از درآمد را همراه داشته باشد و چسبندگي بيشتري بين مسافران و تپسی ايجاد كند. همين‌طور سرويس تپسی پک را راه‌اندازي كرديم كه جابجايي بسته با۴۰  درصد قيمت كمتر در سطح شهر تهران و شهرهاي بزرگ را امکان‌پذیر می‌کند و با هدف رفع نیاز فروشگاه‌ی آنلاين کوچک و مردم است. سرویس سوم نیز سرویس بين شهري است كه از انتهاي تابستان راه‌اندازي شده و انتظار داريم كه توسعه پيدا کند که تا به الان  استقبال خيلي خوبي از این سرویس صورت گرفته است.


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه قبلا تپسی در فرابورس عرضه اولیه شده بود اما فقط به گروه خاص و محدودی، روز سه شنبه فرابورس اعلام کرد تپسی به عموم عرضه می‌شود کمی در این باره به ما بگویید چه فرایندی طی شد تا تپسی به عموم عرضه شود؟ اظهار کرد: بله در ۶ ماهه اول بعد از عرضه اوليه، سهم تپسی فقط توسط سهام‌دار حرفه‌اي و صندوق‌ها قابل معامله بود . در واقع كشف قيمت سهام تپسی توسط سهامداران حرفه‌ای و صندوق‌ها انجام شده و قيمت سهم نیز مشخص شده است. در شش ماهی که از عرضه اولیه تپسی گذشته، ما توانستیم به تمام تعهداتي كه در اميدنامه خودمان به سهامداران و به سازمان بورس و سهامداران داده بودیم، عمل كنيم و عملاً رشد خيلي خوب و پایداری را نشان دادیم. همچنین افشای اطلاعات را با دقت تمام بيش از يك شركت عادي بورسي انجام دادیم و توانستیم شفافیت کامل ایجاد کنیم.  از اين جهت بعد از گذشت ۶ ماه تصميم بر اين شد كه اين فرصت براي عموم ايجاد شود و همه بتوانند سهام تپسی را معامله كنند، چرا که عملاً اثبات شد  شركت تپسی ريسكش به اندازه شركت‌هاي ديگر بورسی است و تفاوتي با  آنها ندارد. لازم می‌دانم از مدیران عامل محترم سازمان بورس و فرابورس و تیم پرتلاششان نیز تشکر کنم که در این مسیر نهایت همکاری و کمک را داشتند.


منشی‌پور کرمانی در ادامه در پاسخی به سوالی مبنی براینکه نحوه واگذاری سهام به چه صورت خواهد بود و قرار است چند درصد سهام در بازار عرضه شود؟ پیش بینی شما از حضورتان در بازار سرمایه چیست؟ گفت: عرضه اولیه ما در بيست و چهار خرداد انجام شد كه به صندوق‌ها ارائه شد و با مشارکت ۴۰ صندوق سهام خريداري شد و از آن تاريخ به بعد سهامداران حرفه‌اي قابليت معامله داشته‌اند كه پنج درصد در ۲۴ خرداد و  ده درصد در ۱۸ مهرماه به سهام‌داران حرفه‌اي و صندوق‌ها عرضه شد و در حال حاضر چيزي حدود ۳۰ درصد سهم شركت به صورت شناور است. سهام تپسی از چهارشنبه 21 دی ماه برای عموم سهام‌داران قابل معامله شد و عملاً آن امتيازي كه قبلاً فقط براي سهامداران حرفه‌اي و صندوق‌ها فراهم بود؛ الان در دسترس همگان قراردارد.ما انتظار داريم كه سهم رشد خيلي خوبي را در سه ماهه پاياني امسال داشته باشد وقيمت آن  رشد بیشتری از شاخصنشان دهد. خوشحالیم که رشد و منفعت آتی به عموم مردم می‌رسد و البته امیدواریم كارکنان، پرسنل و رانندگان تپسی نیز بتوانند از اين رشد آتي منفعت داشته باشند.


وی در رابطه با سهم بازار در بازار رقابتی و اقداماتی برای پیشی گرفتن از رقبا گفت: همان‌طور كه عرض كردم رشد خيلي خوبي در شش ماه گذشته بعد از افزايش سرمايه، در سهم بازار داشتيم. در شهرهاي بزرگ كه بخش اعظم درآمد ما را شامل مي‌شوند مثل تهران، مشهد و غيره حدود  ۲۰ درصد سهم بازار داریم؛ انتظار داریم سهم بازار به‌طور پيوسته رشد کند و در فصل اول سال آينده به حدود ۳۰ تا ۳۵  درصد برسد. در واقع شركت تپسی شركت بسيار متمرکزی است و به تجربه مشتري، تكنولوژي و سرمايه‌گذاري در تكنولوژي بسيار اهميت مي‌دهد و اين مزيت رقابتي ما نسبت به رقباست. اميدواريم كه اين روند صعودي سهم بازار را هر ماه ببينیم و  همان‌طور عرض كردم  تا شش ماه آينده سهم بازار به ۳۰ تا ۳۵ درصد برسد.


مدیرعامل شرکت تپسی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چشم انداز تپسی را در ماه‌ها و سال آینده چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: ما تا انتهاي سال به همين روند رشد ادامه خواهيم داد. انتظار داريم كه امسال را با درآمدي حدود ۶۵۰ ميليارد یا ۶۶۵ميليارد تومان به پایان برسانیم كه حدود دو و نيم برابر سال گذشته است، سهم بازار به طور پيوسته رشد کند و از طرف دیگر جغرافيا را توسعه دهیم كه منجر به افزايش در  سرمایه و سهم بازارخواهد شد. اين موضوع بیشتر به بخش تاكسي آنلاين برمی‌گردد. از سوی دیگر ما قصد ورود به حوزه‌هاي جديد را داريم؛ يك حوزه را که عرض کردم  دربحث انتقال مرسوله درون شهری است و شبيه پست عمل می‌کند که همان تپسی پک است، اما سرويس‌هاي جديد ديگري نیز آماده داريم که اجازه دهید در فرصت دیگر بعدا اطلاع رسانی خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها