رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد

ورود سامانه بارشی به کشور | یخبندان در برخی استان‌ها

تا ظهر یکشنبه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۳۹۴۳۷۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز شنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور از سمت غرب و جنوب غرب در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب استان بوشهر و به تدریج دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بارش باران و برف رخ خواهد داد.

روز یکشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های زنجان، قم، اصفهان و دامنه و ارتفاعات البرز واقع در استان‌های مازندران، البرز، تهران و سمنان و به تدریج در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پیش بینی می‌شود که در مناطق جنوبی کشور همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

شدت بارش طی این دو روز در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان غرب اصفهان، شمال و غرب فارس و بوشهر است.

دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود تنها در ارتفاعات زاگرس مرکزی در مناطق غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

سه شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب کشور در برخی نقاط استان‌های خوزستان کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر فارس جنوب اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان و در اواخر وقت سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

گفتنی است که تا روز شنبه در غالب نقاط کشور هوای سرد ماندگار است.

همچنین روز جمعه تا ظهر یکشنبه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی را شاهد خواهیم بود و روز آینده تنگه هرمز و دریای عمان و از امروز تا ظهر سه شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها