علیرضا اکبری، جاسوس دستگیر‌شده سرویس اطلاعاتی انگلستان، در اعترافات خود نحوه جذب و نوع خدمت خود به MI۶ را بازگو کرده است.
کد خبر: ۱۳۹۴۳۲۷

به گزارش جام جم آنلاین، شب گذشته وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد علیرضا اکبری یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

در این اطلاعیه‌ آمده است که جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود. این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان‌شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید.

وزارت اطلاعات درباره چگونگی به دام انداختن این جاسوس گفته است: افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیلِ اطلاعات پیرامون اهداف و لیستِ نیازمندی‌ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیمابین سرویس اس آی اس (SIS) و جاسوس موردنظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند؛ نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی حکم وی صادر شد.

به گزارش تسنیم، علیرضا اکبری متولد سال 40 و با سابقه 70 ماه جبهه است که بخشی از سوابق وی به این شرح است: معاون اسبق حوزه روابط خارجی وزارت دفاع، مشاور سابق فرمانده نیروی دریایی ارتش، معاون اسبق حوزه دفاعی و امنیتی مرکز تحقیقات وزارت دفاع، معاون اسبق سازمان نظامی اجرای قطعنامه 598.

وی با توجه به سوابق کاری و دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده مورد توجه سرویس اطلاعاتی انگلیس قرار گرفت. شناسایی وی در یک نشست دیپلماتیک صورت گرفت و مستقیماً از سوی سفیر انگلستان در تهران دعوت به همکاری می‌شود و از طریق یک سیستم امن ارتباطی و لپ تاپ با آنها ارتباط می‌گیرد. 

از جمله مأموریت‌های وی برای جاسوسی، افشای روش‌های دور زدن تحریم‌ها، مذاکرات هسته‌ای و اطلاعات درباره افراد تأثیرگذار نظام همچون شهید فخری‌زاده بود. 

اکبری یک بار در سال 87 به جرم جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر می‌شود اما بعد با قید وثیقه آزاد شد و به انگلستان رفت. MI6 از ترس به دام افتادن این جاسوس، سناریوی سکته ساختگی را طراحی می‌کند؛ به این نحو که وی به بهانه سکته به بیمارستان منتقل می‌شود و بهانه وی برای عدم بازگشت به ایران این است که اجازه خروج به دلیل بیماری به وی نمی‌دهند. 

طبق اعترافات وی، MI6 با علایق و سلایق و شخصیت‌های اکبری آشنایی کامل داشتند و بطور دقیق وی را روانشناسی کرده بودند. 

وی سال 98 از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) مورد شناسایی قرار می‌گیرد و به جرم جاسوسی و افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده است. 

در ادامه فیلم‌های اعترافات علیرضا اکبری را می‌بینید:

علیرضا اکبری ابرجاسوس که بود؟

تعداد بازدید : 314
 
 
چگونه «ام ای6» علیرضا اکبری را جذب کرد؟
 
تعداد بازدید : 163
 
 
تصاویر تعقیب و مراقبت دیدار اکبری و با افسران ام آی6

تعداد بازدید : 181
ماموریت‌های اکبری؛ از افشای نحوه دور زدن تحریم‌ها تا شناساندن شهید فخری‌زاده
 
تعداد بازدید : 159
 
 
سکته ساختگی اکبری با طراحی ام آی6
 
تعداد بازدید : 146
 
 
انگلیسی‌ها اکبری را روانشناسی کرده بودند
 
تعداد بازدید : 120
 
تصاویر دستگیری علیرضا اکبری
 
تعداد بازدید : 177
 
 
 
 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها