یک نماینده مجلس تاکید کرد: جاسوسی انگلیس که تا معاونت وزیر هم نفوذ کرده‌ باید مورد پیگیری‌های بین‌المللی قرار گیرد‌.
کد خبر: ۱۳۹۴۳۰۴

بهروز محبی نجم‌ آبادی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین بیان کرد: بحث جاسوسی انگلیس که تا معاونت وزیر هم نفوذ کرده‌ مسأله‌ای است که لازم است مورد پیگیری‌های حقوقی جدی و بین‌المللی قرار گیرد‌.

وی با تاکید بر اینکه حکم قضایی داده شده برای علیرضا اکبری و جاسوسی او برای دولت انگلیس قطعا باید انجام شود، ادامه داد: دولت انگلیس به‌جای اینکه شرمنده باشد با پررویی و شرارتی که مختص انگلیسی‌هاست با ادبیات تحکم‌آمیز صحبت کرده و می‌گوید این جاسوس نباید اعدام شود‌ و این خاصیت این حاکمیت خبیث است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در واقع انگلیس باید بداند دورانی که آنها و سفیرشان برای شاه مملکت تعیین تکلیف می‌کردند سپری شده و بیش از ۴۰ سال از آن گذشته است‌.

محبی نجم‌آبادی گفت: انگلیس باید بداند اگر قرار است همین حداقل‌ ارتباط و مبادلات با جمهوری اسلامی با او وجود داشته باشد باید به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما قصد تنزل ارتباط با انگلیس و ایجاد تنش بین دو دولت را نداریم هرچند آنها به‌خصوص در اغتشاشات اخیر نفود کرد‌ند و سیستم سخن‌پراکنی انگلیش که تحت مدیریت دولت انگلیس لست کاملا مستقیم علیه ایران هم شرارت و هم فتنه انگیزی می‌کند.

به گفته محبی نجم‌آبادی دولت انگلیس سوابق خصمانه‌ای با مردم ایران دارد و این سوابق ربطی به نظام جمهوری اسلامی ندارد. انگلیس‌ در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲‌ در کنار آمریکایی‌ نقش مستقیم داشت و قبل از آن هم سابقه شرارت و تجاوز انگلیس به حقوق مردم مشهود است.

وی گفت: انگلیس همیشه در حمایت‌ از همه معاندینی که علیه نظام موضع دارند و همچنین در جنگ تحمیلی پیش‌قراول بوده است‌.

این نماینده مجلس بیان کرد: منافع ما در این است که دولت انگلیس حتی اگر شده ارتباط خود را با ایران محدود کند جمهوری اسلامی حرفی نخواهد داشت اما نکته مهم این است که انگلیس به منافع ملت ایران احترام بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها