یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: غرب کارکرد و نقش زن‌ را در خانواده با خاستگاه فرهنگی و فلسفی مبنی بر ترویج فردگرایی به شدت تنزل داد.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: غرب کارکرد و نقش زن‌ را در خانواده با خاستگاه فرهنگی و فلسفی مبنی بر ترویج فردگرایی به شدت تنزل داد.
کد خبر: ۱۳۹۴۲۹۶

حسین گودرزی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین افزود: غرب و تمدن غربی زن را به‌عنوان یک فرد و نه رکنی از خانواده و رکن نظام اجتماعی نگاه کرد و مسیری را طی کرد که به انهدام خانواده‌ در غرب انجامید‌.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انسان در اجتماع و نظام اجتماعی به‌عنوان رکن و عضو خانواده نقش آفرین است و چون غرب خانواده را تحت تاثیر فردگرایی از دست داد بنابراین نقش متعالی زن هم در مکاتب مادی‌گرایی غرب صدمه جدی دید‌.

وی افزود: طبق آمار، قریب ۲۰ سال پیش در سال‌های ۱۹۶۰ تا سال ۲۰۰۰ نهادهای رسمی آمریکا اعلام کردند که ما به زوال و انهدام خانواده رسیدیم.

وی گفت طبق آمار رسمی آمریکا در جامعه آنها حدود ۴۰ درصد از فرزندآوری خارج از نهاد خانواده و ازدواج رسمی است و یا برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که اغلب فرزندان پس از دبیرستان از خانواده جدا شده و تنها زندگی می‌کنند.

گودرزی اذعان کرد: مقوله زن و خانواده‌، تحت تاثیر نگاه مکاتب و به‌خصوص فردگرایی و دور شدن از نگاه الهی آسیب اساسی دید و کارکرد خود را از دست داد و نقش متعالی که می‌توانست‌ در نظام اجتماعی داشته باشد به قهقرا رفت‌.

به گفته این نماینده مجلس، در کلان‌ روندها در نظام جهان‌بینی و نظام فلسفی و مکاتب حاکم بر دنیای امروز غرب، زن به‌گونه‌ای تعریف می‌شود که در جایگاه فعلی قرار گیرد.

وی ادامه داد: شما می‌بینید که رئیس جمهور آمریکا به‌عنوان سرآمد یک کشور چندی پیش گفت همه کشورهای دنیا وصله شلوار جین آمریکا هم نمی‌شوند یا ترامپ‌ مردم یک قاره را به چاه توالت تشبیه کرد و مقام شورای روابط خارجی اروپا گفت‌ اروپا باغ زیبای جهان و باقی یک جنگل وحشی‌ است بنابراین می‌توان گفت آن مدل تفکری چنین افرادی که سرآمدان تمدن فردگرایی هستند را تربیت می‌کند و به نظر می‌آید اینجا خط فارغ و نقطه عظیمتی است که زن در نگاه اسلام تعریف می‌شود.

وی توضیح داد: در نگاه اسلام تربیت، تعالی، رشد و نگاه به عروج انسان او را تا مقام خلیفه‌الهی و لقاء الهی می‌برد‌ و تفاوت این دو جامعه و این دو مکتب در نگاه حاکم بر آنهاست‌.

گودرزی تصریح کرد: در این مکتب زینب‌ها و فاطمه‌زهراها‌ تربیت می‌شوند که به مقام عالی انسانیت می‌رسند اما جهان‌‌بینی غرب زن را به آن سمت و سو می‌برد‌ و این تاثیر ساختارهای جوامع است‌.

وی افزود: ما در دفاع مقدس مادران شهدا را می‌دیدیم‌ که می‌آمدند و جنازه فرزند خود را می‌بوسیدند و می‌رفتند و آن دنیای احساس وقتی در جهان‌بینی عمیق دینی عجين‌ شده بود اینگونه خود را نشان می‌داد.

به گفته گودرزی، به‌عبارت دیگر این جهان‌بینی این‌ نوع انسان تربیت می‌کند و جهان‌بیتی غرب نیز مدل دیگری از انسان‌ها را ارائه می‌دهد‌ اما متاسفانه چون رسانه‌ها‌ و جهت‌گیری تکنولوژی از سمت‌ غرب است جهان‌بینی دینی ما علیرغم همه فضیلت‌هایی که دارد کمتر دیده می‌شود‌ و گاهی حتی خود ما هم متحیر می‌شویم و این فرهنگ متعالی به نقطه ضعف ما تبدیل می‌شود‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها