سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به برنامه ریزی ایران برای حضور در تنگه پاناما واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۳۹۴۲۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه به وقت محلی در واکنش به تلاش ایران برای حضور در تنگه پاناما افزود: ما از این ادعای نیروی دریایی ایران آگاهی داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت: همچنان بر تلاش ها و اظهارات ایران مبنی بر قصدش برای توسعه حضور نظامی در نیمکره غربی نظارت می کنیم.

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش تا امروز در تمامی تنگه‌های راهبردی دنیا حضور داشته‌ و تنها در ۲ تنگه حضور نداشته‌ایم که در یکی از این تنگه‌ها امسال حضور پیدا می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.

امیر دریادار «شهرام ایرانی» روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت که در کنارک برگزار شد، استفاده از ظرفیت‌های دریایی را نیازمند نگاه ویژه همه مسوولان دریایی کشور دانست و اظهارداشت: امروز باید حضور دریایی خودمان را در آبهای بین المللی قدرتمندتر کنیم و امروز می‌توانیم بگوییم در حوزه علمی هیچ مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز همرزمان من در دریا در حال به نمایش گذاشتن جلوه‌هایی از اقتدار ایران عزیز هستند و ما به عنوان ویترین مردم عزیز کشورمان برای اولین مرتبه در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم.

وی ادامه داد: البته در این مسیر استرالیا و فرانسوی‌ها تهدیداتی را برای ما ایجاد و سعی کردند از قوانینی که خودشان برای عبور از سواحلشان مصوب کرده بودند تخطی کنند که با اقتدار و براساس قانون جواب آن‌ها را دادیم.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به اهمیت سواحل مکران تصریح کرد: برقراری امنیت پایه اصلی توسعه سواحل مکران است و در این زمینه به توفیقات بسیار ارزشمندی دست یافته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها