یزد - رئیس جمهو و هیئت دولت در دوردوم سفرها ی استانی، به استان یزد سفرمی کنند که دراین سفرطرح های عمرانی مختلفی را افتتاح خواهند کرد که پروژه انتقال آب ازخلیج فارس به استان مهمترین طرح عمرانی است که عملیاتت اجرایی آن آغاز خواهد شد .
کد خبر: ۱۳۹۴۱۲۳

به گزارش خبر نگارجام جم آنلاین یزد، طبق اعلام معاون اجرایی رئیس جمهورو استاندار یزد آیت الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت دولت درروزهای 22و23 دی ماه میهمان مردم استان یزد می باشند افتتاح طرح ها ی عمرانی و بازدید ازطرح های مختلف توسعه ای ودیدارهای مردمی از جمله برنامه های سفر رئیس جمهور به استان می باشد.

  مهمترین طرحی که با حضوررئیس جمهورفردا دراستان آغاز می شود بحث انتقال آب از خلیج فارس به استان کم آب و کویری استان است که قراراست در یک بازده زمانی 3ساله به اتمام برسد و برای همیشه مشکل بی آبی یزد برطرف شود این پروژه به طول 840کیلومتربا اعتباری بالغ بر150میلیارد تومان در دستورکار قرار گرفته  وقرار است  سالانه 200میلیون متر مکعب آب به استان وارد کند. 

آب یکی از مهمترین مطالبات و دغدغه ها ی مردم کویر نشین یزد در این سالها بوده است که امید است با اجرایی این ابرپروژه بزرگ دراستان مشکل بی آبی یزد برطرف شود .

مسکن از دیگر دغدغه ها ی مردم استان است که در این  سفر ، بیش از 170 واحد طرح نهضت ملی مسکن استان و عملیات اجرایی واگذاری اراضی طرح ملی مسکن به مردم به صورت ویلایی به بهره برداری می رسد.

 از دیگر برنامه های سفر  رئیس جمهور به استان  افتتاح رسمی پروژه  خط پدافندی آب یزد  و بهره برداری  از پروژه ها ی مختلفی در حوزه افتتاح پست ها ی برق می باشد که در این حوزه هم 11طرح برقی با اعتباری بالغ بر 324میلیاردتومان در مناطق کمتر برخورداراستان به بهره برداری می رسد. 

 این پروژه ها شامل 5پست فوق توزیع 63 و 123 کیلوولت و یک پست انتقال 230کیلو ولت و اولین پست دائم است که فردا با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد .

 

افتتاح یک پروژه فولاد ی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر4هزارمیلیاردتومان درشهرستان بافق از دیگر برنامه سفر رئیس جمهور به استان است که همزمان با افتتاح این پروژه تعداد زیادی از طرح ها ی عمرانی، اقتصادی ،فرهنگی و ورزشی در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید.

 حضور در یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته استان از دیگر برنامه های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان می باشد و در این شهرستان رئیس جمهوربا حضوردر بین مردم ،با مردم گفتگو خواهند کرد

کل بودجه ای که در سفر دوم رئیس جمهور به استان در نظرگرفته شده است حدود 2هزار میلیارد تومان است که امید است این بودجه ها هرچه سریعتر مصوب شود تا شاهد ابادانی و پیشرفت استان کویری یزد باشیم .  

خبرنگار جام جم آنلاین یزد / سمیه شرف دینی 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها