نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی:

ادعای پهپادی غرب علیه ایران بهانه‌ای برای توقف مذاکرات است

دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به بودجه دفاعی آمریکا برای ۲۰۲۳، آن را مدرکی برای تایید اهداف جنگ‌طلبانه واشنگتن دانست و تاکید کرد: آمریکا به دنبال راه انداختن جنگ‌های جدید در جهان است.
کد خبر: ۱۳۹۴۰۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، نیکولای پاتروشف در گفت‌وگویی خاطر نشان کرد: بودجه دفاعی آمریکا برای سال ۲۰۲۳، اثبات می‌کند که واشنگتن درصدد آغاز جنگ‌های جدید در جهان است و این به قیمت رفاه حال شهروندان این کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ۱.۷ تریلیون دلار بودجه سالانه دولت آمریکا، ۸۵۰ میلیارد دلار آن صرف هزینه‌های دفاعی خواهد شد، تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند ۴۵ میلیارد برای ادامه جنگ و تهاجم اوکراین بپردازند.

پاتروشف در گفت‌وگو با هفته نامه «آرگومنتی آی فکتی» (Argumenty i Fakty) چاپ مسکو تاکید کرد: بدهی ملی آمریکا به بیش از ۳۱ تریلیون دلار رسیده و بدهی انگلستان حدود ۲.۴ تریلیون پوند (نزدیک به ۳ تریلیون دلار ) ارزیابی می‌شود. این مقدار بدهی برای انگلیس که از ۱۰۱ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور فراتر رفته، از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است.

دبیر شورای امنیت روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از سلطه‌ طلبی‌ های غرب تاکید کرد: کشورهای غربی همچنان در اقلیت جهان باقی خواهند ماند. زیرا دنیا از سیاست‌های تهدید آمیز و اعمال زور آن‌ها به ستوه آمده است.

به گفته این مقام روسی، غربی ها در راستای اعمال سیاست‌های زورگویانه خود، مخالفان این هژمونی سیاسی را ، «کشورهای سرکش و تروریست» می‌نامند و یا به آن‌ها اتهام تهدید علیه امنیت ملی خواهند زد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان،‌ جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ میلادی، لایحه بودجه ۱.۷ تریلیون دلاری دولت را برای سال ۲۰۲۳ امضا کرد.

بر این اساس، ۸۵۸ میلیارد دلار از این بودجه سالانه در بخش دفاعی هزینه خواهد شد که ۴۵ میلیارد دلار آن به طور مشخص برای کمک‌های اضطراری به اوکراین و اعضای ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در نظر گرفته شده است. 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها