رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: تولید، تفکیک، تجمیع، انتقال، بازیافت، پردازش و دفن بهداشتی زباله‌ها باید بازنگری و کار آمد شود.
کد خبر: ۱۳۹۳۹۶۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ جواد چپردار  در بازدید از سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به سیاست‌گذاری، طرح و برنامه‌های جاری شورای اسلامی شهر در اصلاح پاکداشت شهر که از اصلی‌ترین مطالبات مردم است، اشاره کرد و اظهارداشت: بازسازی، راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد‌های پردازش و کمپوست زباله در مرکز حلقه دره که بتواند تولیدات زباله کلان شهر کرج را سامان دهد در دستور کار قرار گیرد.

 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: از حدود هزار و ۲۰۰ تن زباله روزانه استان البرز، سهم کلان شهر کرج بیش از ۵۰ در صد و سرانه تولید روزانه زباله استان کمتر از ۷۰۰ گرم است.

 

چپردار با بیان این که این میزان سرانه از سایر کلان شهر‌های کشور بیشتر نیست، به سرانه چند برابری کشور‌های اروپایی و بیش از آن‌ها در آمریکا اشاره کرد و افزود: تراکم بیش از ۰/۴ جمعیت در مساحت کمتر از ۰/۱ کشوری، نرخ رشد بالای جمعیت شهر کرج و البته نحوه اعمال مدیریت در این حوزه از دلایل اصلی مشکلات جاری در مدیریت پسماند شهری است.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی دقیق، فرهنگ تفکیک، مدیریت بهینه خدمات، ممیزی پیمان کاران، اصلاح مدیریت شهری، نظارت شورای اسلامی شهر و تأمین منابع مالی و تجهیزاتی می‌تواند به حل این پدیده که فارغ از کلان شهرها، چالش جهانی نیز دارد کمک کند.

 

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: البته پاک روبی سطح شهر، عملکرد پیمانکاران و زحمات پرسنل خدوم پاکبان تا به امروز در جمع‌آوری و انتقال بیش از هزار و ۲۰۰ تن زباله روزانه به مرکز حلقه دره با جدیت و موفقیت در حال اجراست و هیچ زباله‌ای در طول شبانه روز در هیچ نقطه از شهر باقی نمی‌ماند و پاکیزگی معابر عمومی حاصل این تلاش شبانه روزی است که نیاز به اصلاح یا ارتقاء به ویژه در نحوه و شکل نابسامان تفکیک دارد.

 

چپردار تأکید کرد: کار خانه زباله سوز فارغ از معایب و مزایا که به وقتش به شرح مفصل آن وارد خواهیم شد، نسخه واحد، مکفی یا معجز برای مدیریت پسماند نیست و سایر شیوه‌های جاری و معمول در کشور باید مورد بررسی و اقدام باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: آلایندگی، منابع مالی، زمان تکمیل پروژه و ملاحظات مدیریتی، زیست محیطی در تعیین شیوه‌های مدیریت پسماند دخیل است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها