۸۶ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
آخرین وضعیت قرمز منابع آبی تهران

۸۶ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است

بارش‌هایی که در یک‌هفته اخیر به صورت باران در نقاط مختلف کشور رخ داد، منجر به افزایش ۲۶۰ میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای کشور شد.
کد خبر: ۱۳۹۳۷۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، درحالی‌که یک هفته پیش (دهم دی‌ماه) میزان ذخایر آبی سدهای کشور 18 میلیارد و 510 میلیون مترمکعب بود، با بارش‌هایی که در یک‌هفته اخیر رخ داد، حجم ذخایر سدهای کشور روز گذشته به 18 میلیارد و 770 میلیون مترمکعب رسید.

میزان ذخایر سدها در زمان مشابه سال قبل 19 میلیارد و 390 میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با میزان ذخایر فعلی سدها، نشان‌دهنده کاهش 3 درصدی حجم آب پشت سدها نسبت به زمان مشابه سال قبل است؛ در حالی‌که سال آبی گذشته نیز سال آبی کم‌بارشی بود.

حجم ورودی آب به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته، 5 میلیارد و 390 میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با ورودی 6 میلیارد و 130 میلیون مترمکعبی آب به مخازن سدهای کشور در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی 12 درصدی داشته است.

همچنین در 107 روز ابتدایی سال آبی جاری، مجموع خروجی آب از سدهای کشور به 5 میلیارد و 750 میلیون مترمکعب رسید که در مقایسه با خروجی 6 میلیارد و 50 میلیون مترمکعبی آب از سدهای کشور در مدت مشابه سال قبل، کاهشی 5 درصدی را نشان می دهد.

درحال حاضر با وجود 18 میلیارد و 770 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده پشت سدهای کشور، میزان پرشدگی سدها 38 درصد بوده و 62 درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها