نوع UPS يا باتري خود را متناسب با نياز خود تنظيم کنيد. در صورتي که از دو واحد يو پي اس به صورت اضافي استفاده مي کنيد يا اگر تجهيزات خود را هم از برق خانگي و هم از برق UPS تغذيه مي کنيد.
کد خبر: ۱۳۹۳۶۴۲

يک نکته اضافي مربوط به ظهور باتري هاي جديد مبتني بر ليتيوم است. اگر هنوز از واحدهاي مبتني بر اسيد سرب استفاده مي‌کنيد، براي کمک به محيط زيست، بهبود پايداري و ردپاي کربن و همچنين دريافت زمان‌هاي کار بالاتر، عمر باتري طولاني‌تر و بازگشت سرمايه‌تان، آن‌ها را با ليتيوم جايگزين کنيد. سيستم‌هاي UPS مدرن و باتري‌هاي ليتيومي براي محافظت از برق در مرکز داده يا کمد شبکه شما، تغيير دهنده بازي هستند.

کارخانه صبا باتری، باتری های صنعتی خود را در نوع سیلد اسید تولید می کند. باتری یو پی اس در کارخانه صبا باتری در ولتاژ های متنوعی تولید می شود که کاربرد های آن ها را از یکدیگر مجزا می کند.

اگر زمان تعويض دستگاه هاي خود فرا رسيده است، مطمئن شويد که باتري هاي بد را به درستي دور بيندازيد يا بازيافت کنيد. نگهداري و آزمايش منظم براي فعال نگه داشتن زيرساخت شما ضروري است. فقط کورکورانه به تجهيزات خود اعتماد نکنيد، مرتباً بررسي کنيد تا اطمينان حاصل کنيد که در هنگام فاجعه يا حملات غيرمنتظره آماده هستيد.

بدون سرويس منظم، UPS (منبع تغذيه بدون وقفه) شما ممکن است از کار بيفتد و شما را در معرض خطر از دست دادن اطلاعات حياتي قرار دهد. بزرگترين دليل اين امر خرابي باتري يو پي اس است. در زير نگاهي مي اندازيم به اينکه چه چيزي باعث خرابي باتري يو پي اس مي شود.

باتری 28 آمپر جزء باتری هایی است که می توانید آن را داخل دستگاه های یو پی اس قرار دهید.

شايع ترين دليل خرابي باتري يو پي اس، تغييرات دما يا دما نادرست است. عملکرد بهينه و ميانگين عمر اعلام شده سازنده در صورتي حاصل مي شود که دماي باتري اسيد سرب بين 22-25 درجه سانتيگراد حفظ شود. اگر دما به کمتر از 22 درجه سانتيگراد کاهش يابد، باتري ها عملکرد ضعيفي دارند يا آسيب خواهند ديد. دماي بالاي 25 درجه سانتيگراد باعث افزايش ظرفيت باتري اما کاهش عمر باتري مي شود. به عنوان يک دستورالعمل، هر 8 درجه سانتيگراد افزايش دما عمر باتري را به نصف کاهش مي دهد. بنابراين، اگر باتري ها در دماي 35 درجه سانتيگراد کار کنند، تنها نيمي از عمر مورد انتظار 5 تا 10 ساله خود را در معرض خطر قرار مي دهند.

حتي اگر تمام دستورالعمل ها را به درستي دنبال کنيد، باتري هاي UPS براي هميشه دوام نمي آورند. با گذشت زمان، باتري هاي يو پي اس توانايي خود را در ارائه انرژي از دست مي دهند و در نهايت نياز به تعويض خواهند داشت.

طول عمر باتری 18 آمپر نیز که در کارخانه صبا باتری تولید می شود، حدود 5 الی 7 سال است.

يکي از عوامل موثر در کاهش عمر باتري، تعداد چرخه هاي تخليه-شارژ باتري است. مقدار انرژي که يک باتري در هنگام دشارژ تحويل مي دهد تأثير مستقيمي بر کاهش عمر باتري دارد. دليل اصلي اين امر خراب شدن تماس هاي باتري است. تخليه مداوم باتري ها باعث مي شود که عمر آنها پيش از موعد به پايان برسد. فعاليت کوتاه UPS به دليل جبران تورم و افتادگي بايد به عنوان چرخه تخليه باتري در نظر گرفته شود. 

اگر مراقب باتري هاي يو پي اس خود نباشيد، احتمال خرابي آنها بسيار زياد است. تعمير و نگهداري منظم و تعويض نهايي ضروري است. بررسي سلامت تعمير و نگهداري يو پي اس از سوي سيستم هاي يو پي اس تصوير واضحي از وضعيت باتري شما ارائه مي دهد تا خيالتان راحت باشد و به جلوگيري از خرابي باتري يو پي اس کمک کند. ويدئوي بازديد از تعمير و نگهداري ما، بررسي‌هاي انجام شده توسط مهندسان ما را به شما نشان مي‌دهد تا مطمئن شويد UPS شما خراب نمي‌شود:

اطمينان حاصل کنيد که UPS هميشه با زمين الکتريکي خود در تماس است. آن را بيش از حد بارگذاري نکنيد. اگر نشانه‌هايي از عملکرد نادرست يا نادرست را نشان داد، آن را تا زماني که تعمير شود خم کنيد يا آن را تعويض کنيد.

يو پي اس شما يک باتري داخل آن دارد. معمولاً از نوع سرب اسيدي است (آنهايي که براي سازنده ارزان‌ترين هستند)، اما گاهي اوقات از باتري‌هاي ليتيوم و ژل سل استفاده مي‌شود.

باتری صبا یکی از برترین برند های باتری های صنعتی در خاورمیانه است که مطابق با استاندارد های جهانی تولید می شود و به دلیل عملکرد فوق العاده ای که دارد مورد تایید کارشناسان قرار گرفته است.

باتري آسيب پذيرترين و مستعدترين بخش UPS شماست. اگر UPS خود را به اندازه کافي طولاني داريد، احتمالاً با باتري مشکل خواهيد داشت. هر شش ماه تا يک سال يا بيشتر بايد سنسور باتري يو پي اس خود را مجدد کاليبره کنيد و هر چند سال يک بار بايد باتري ها را تعويض کنيد.

برخي از يو پي اس هاي درجه يک مصرف کننده و همه UPS هايي که براي استفاده جدي از مرکز داده طراحي شده اند را مي توان با قراردادهاي خدمات فروشنده خريداري کرد. اينها براي واحدهاي ارزان قيمتي که مي توانند با قيمت ارزان از فروشگاه لوازم الکترونيکي محلي جايگزين شوند، منطقي نيست. اگر شما يک فروشگاه فناوري اطلاعات هستيد که داراي تعدادي UPS پراکنده در محوطه دانشگاه است، بسته به شرايط ممکن است قرارداد خدمات منطقي باشد.

براي افزايش عمر باتري، (الف) از تخليه عميق خودداري کنيد و (ب) آنها را در معرض گرما، سرما يا رطوبت شديد قرار ندهيد. متأسفانه، براي جلوگيري از تخليه عميق يو پي اس، کار زيادي نمي توانيد انجام دهيد، به جز زندگي در منطقه اي که قطع برق کم و کوتاه است.

کاليبراسيون زمان ماندگاري UPS شما در طول عمر باتري 7.5 آمپر دقت خود را از دست مي دهد. علامت معمول اين مشکل اين است که UPS زمان ماندگاري خود را در هنگام قطع برق بيش از حد تخمين مي زند، اما گاهي اوقات مي تواند منجر به عدم شناسايي واقعي وضعيت بد باتري و در نتيجه علائم بسيار عجيب شود.

يو پي اس ها داراي يک روش کاليبراسيون مجدد در سيستم عامل خود هستند. به طور کلي شامل تخليه عميق و شارژ مجدد باتري در حالي که UPS در حالت تست ويژه است. دستور شما براي راه اندازي چنين کاليبراسيون مجدد با توجه به نرم افزار UPS شما متفاوت خواهد بود.

هنگام نصب باتري هاي جديد، هميشه بايد اين کار را انجام دهيد (به زير مراجعه کنيد). ايده خوبي است که آن را هر شش تا دوازده ماه يک بار به عنوان تعمير و نگهداري معمول انجام دهيد، اما نه بيشتر از آن. همانطور که قبلاً اشاره کرديم، تخليه عميق عمر باتري شما را کوتاه مي کند.

باتری لیفتراک صبا نیز جزء باتری های پر مصرف است که بسیار کاربردی هستند. به عنوان مثال انبار هایی که مستعد آتش سوزی هستند، هرگز اط لیفتراک هایی که سوخت بنزینی دارند استفاده نمی کنند و ترجیحا از لیفتراک های برقی که با باتری کار می کنند، اجناس خود را جا به جا می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها