برای اولین‌بار در شرکت لوله سازی اهواز؛

ساخت سیستم پاشش لایه سوم پودری محافظ اشعه ماورای بنفش

تاکنون حدود 90 کیلومتر پوشش سه لایه FBE برای پروژه‌های انتقال نفت مناطق نفت خیز اجرا شده است
کد خبر: ۱۳۹۳۵۹۰
ساخت سیستم پاشش لایه سوم پودری محافظ اشعه ماورای بنفش
 به گزارش جام جم آنلاین؛ برای اولین‌بار امکان سازی پوشش لایه سوم پودری محافظ از اشعه‌ی UV با صرفه جویی 2 میلیار تومانی در کارخانه‌های پوشش اجرا شد.

شهرام رمضانی، رئیس کارخانه‌های پوششِ شرکت لوله سازی اهواز در این باره گفت: پس از انجام موفق پوشش DL-FBE لوله‌های 42 اینچ پروژه استراتژیک خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک و 24 اینچ پتروشیمی به طول 600 کیلومتر و با تکیه بر حمایت مدیریت محترم تولید و توان تخصصی و تجربی کارکنان کارخانه‌های پوشش اقدام به تعریف طراحی پروژه جدید پوشش سه لایه FBE که لایه سوم آن برای محافظت FBE از اثرات مخرب امواج u .v (ماورای بنفش  خورشید) صورت گرفت.

رمضانی افزود: لذا در ابتدا برای درخواست یک بسته پروژه کامل برای اعمال لایه سوم از طریق شرکتهای معتبر بررسی‌های لازم صورت پذیرفت که هزینه‌ای حدود 2 میلیارد و 550 هزار تومان با شرح اقلام زیر را به شرکت پیشنهاد دادند.

وی یاداور شد: خرید سیستم کامل پاشش پودر شامل 10 عدد یونیت کنترل اپتی ترونیک گاما، گان، کابلهای H.V، شلنگهای انتقال پودر، انژکتور و یک عدد هاپرلودر و یک عدد مخزن فرش پودر با قیمت حدود 1 میلیارد و 500 هزار تومان برای اعمال پوششی با ضخامت 50 تا 20 میکرون.

رئیس کارخانه‌های پوششِ شرکت لوله سازی اهواز افزود: طراحی و ساخت کابین سوم، استراکچر نصب گانها، داکت انتقال پودر به سیستم Recycle و سیستم کامل انتقال و Recycle پودر شامل مجموعه اپسولت فیلتر و سایکلون با قیمتی حدود 550 میلیون تومان و همچنین هزینه مهندسی، نصب و اجرای پکیج فوق نیز حدود 500 میلیون تومان برآورد شد.

رمضانی تاکید کرد: با توجه به هزینه بالا و زمانبر بودن تهیه و اجرای بسته پیشنهادی مذکور توسط شرکت‌های بیرونی، بار دیگر مجموعه نیروهای سرپرستی و عملیاتی کارخانه‌های پوشش با تکیه بر توان تخصصی وتجارب وامکانات موجود، طی جلسات کارشناسی متعدد اقدام به استفاده از حداکثر امکانات موجود و در مواردی طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این پروژه مهم با حداقل هزینه و صرف زمان کوتاه کردند که در مجموع با هزینه‌ای حدود 550 میلیون تومان ( صرفه جویی 2 میلیارد تومان) و صرف 2500 نفر / ساعت زمان این پروژه مهم برای اولین بار در کارخانه‌های پوشش اجرا و عملیاتی شد.

قابل ذکر است، تاکنون حدود 90 کیلومتر پوشش سه لایه FBE برای پروژه‌های انتقال نفت مناطق نفت خیز اجرا شده است که اجرای چنین پروژه‌های مهم و تاثیرگذاری در مجموعه‌ی کارخانه لوله سازی اهواز در سایه حمایت مدیریت محترم تولید، تلاش، همت و خودباوری پرسنل زحمت‌کش این کارخانه به واقعیت رسیده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها