معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای همدان در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی است، گفت: این وضعیت ناسالم تا زمان بارندگی‌ها و تغییرات جوی ادامه دارد و اواخر هفته آینده و بعد از بارش‌ها بهبود می‌یابد.
کد خبر: ۱۳۹۳۳۸۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از پایگاه خبری وب‌دا، دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی اظهار کرد: پیرو توصیه‌های قبلی در زمینه وضعیت آلاینده‌های هوا و شاخص کیفیت هوا که در روزهای گذشته وضعیت ناسالم برای گروه‌های پر خطر بوده، در حال حاضر وضعیت برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

وی افزود: این وضعیت ناسالم تا زمان بارندگی‌ها و تغییرات جوی ادامه دارد و اواخر هفته آینده و بعد از بارش‌ها بهبود می‌یابد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: گروه‌های پرخطر شامل کودکان، سالمندان، افراد دارای بیماری‌های مزمن و بیماری‌های قلبی و تنفسی در برابر آلودگی‌ هوا آسیب پذیرتر هستند و باید به طور ویژه مراقبت سلامت خود باشند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به خودمرافبتی در شرایط آلودگی هوا گفت: ماسک‌های جراحی مورد استفاده در دوران همه گیری کرونا در کاهش مواجهه با آلودگی هوا نقش پیشگیرانه ای ندارد و حتی ماسک‌های N۹۵ نیز به طور صددرصد در کنترل آلودگی موثر نیست.

ترکمان‌اسدی از مردم همدان خواست که در صورت مشاهده علائمی همچون تنگی نفس، تپش قلب، قرمزی چشم، سرفه، افزایش فشارخون، خستگی و خواب آلودگی و گیجی از مشاوره مراکز بهداشتی درمانی نزدیک منازل خود استفاده کرده و در صورت لزوم به اورژانس یا پزشک مراجعه کنند.

وی در پایان پرهیز از ترددهای غیرضروری در معابر شهری، فعالیت‌های بدنی نیازمند تنفس تند، باز گذاشتن پنجره منازل و خودرو، استفاده از سیگار و دخانیات در فصای داخل منزل را خواستار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها