وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ درصد معلمان، از بانوان هستند، گفت: سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. این در حالیست که تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است.
کد خبر: ۱۳۹۳۱۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، گردهمایی مشاوران امور زنان استان‌های وزارت آموزش و پرورش امروز در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش این این مراسم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه شهید سلیمانی از مومنون و بسیار صبور بود، اظهار کرد: حاج قاسم، راهبر بحران بود؛ مهمترین «معروف»، ایجاد حکومت اسلامی و اوجب واجبات، حفظ نظام است.

وی به مقایسه وضعیت آموزش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب به ازای هر دانش‌آموز ۱.۵ متر مربع بود که در این سال‌های بعد از انقلاب به رغم اتفاقات متعدد در کشور و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها، در حال حاضر سرانه فضای آموزشی به ۵.۲ متر مربع رسیده است.

نوری با بیان اینکه نرخ باسوادی قبل از انقلاب ۴۷ درصد بود که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان هم بسیار کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر ۵۴ درصد معلمان، از بانوان هستند و بر اساس نظریه‌های مدیریتی، زنان در مدیریت‌ به خصوص مدیریت محیط‌های آموزشی موفق‌تر هستند.

وی به جایگاه زن در نظام سلطه و اقدامات دشمن برای تغییر نگرش‌ها و دیدگاه‌های زنان پرداخت و ادامه داد: به عنوان مثال سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. این در حالیست که تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است؛ تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند؛ در این راستا در آموزش و پرورش باید از بعد فرهنگی فعالیت کند که بسیار مهم است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مشاوران زنان استان‌های آموزش و پرورش گفت: تربیت در ساحت‌های مختلف بسیار مهم است و همچنین مشاوران نیز باید از این جهت مجهز شوند ضمن اینکه باید شبکه سازی را بلد باشند و مردم را پای کار بیاورند.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم ویژگی‌های خاصی داشت و برخوردار از ایمان و عمل صالح بود. همچنین ایشان دارای اهداف عالیه بود و به دنبال آن بود که برای مردم جامعه خودش و مردم جهان اسلام و کشورهای دیگر سعادت و عزت اجتماعی را فراهم کند؛ ایشان برای قرب الهی تلاش می کرد.

وی با بیان اینکه امروز حاج قاسم نسبت به زمانی که زنده بود هزاران بار برای دشمن خطرناک‌تر است زیرا یک فرد نیست بلکه یک مکتب است، افزود: آنچه برای فرهنگیان اهمیت دارد، مراقبت و حفاظت از مکتب حاج قاسم است؛ چرا که دشمن امروز در صدد حذف و تخریب مکتب حاج قاسم است.

کریمیان با اشاره به اینکه دشمن شبکه سازی کرده و به دنبال تغییر نگاه‌ها، سبک زندگی و آرمان‌هاست، گفت: تمام تلاش دشمن این است که ما طوری فکر کنیم که دشمن فکر می‌کند و در این میان، وظیفه ما روشنگری است و باید ذهن مردم را روشن کنیم.

وی اضافه کرد: نخبگان اولین گروهی هستند که در آماج نفوذ دشمن قرار می‌گیرند. باید هم جامعه فرهنگیان و هم جامعه دانش آموزان را مراقب کنیم. در کنار نفوذ، دشمن برنامه تخطئه نیروهای اصیل انقلابی را هم در دستور دارد تا جرأت واکنش را از جریان انقلابی بگیرد و ما به شدت باید مراقبت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: نفوذ فکری و فرهنگی از خطرناک ترین جلوه‌های نفوذ است و باید مراقبت کنیم تا باورهای نسل جوان را تغییر ندهند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها