رییس اداره زکات استان همدان گفت: زکات جمع آوری شده در استان طی ۹ ماهه امسال ۳۱ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۳۹۳۱۲۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حجت الاسلام علی اوسط خورشید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان زکات جمع آوری شده در یکسال گذشته ۳۱ میلیارد تومان بود که این رقم بیانگر رشد پرداخت زکات در سال جاری است.

وی تاکید کرد: با توجه به سطح زیرکشت کشاورزی استان همدان باید سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت شود و از آنجائیکه پرداخت زکات اجباری نیست، عده ای از پرداخت آن خودداری می کنند.

رییس اداره زکات استان همدان با اشاره به اینکه کلمه زکات ۳۲ بار در آیات قرآن و در کنار نماز آمده افزود: زکات مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.

وی تاکید کرد: مبالغ زکات برای تامین مالی نیازمندان و مددجویان، تعمیر مسکن آنها، پرداخت جهیزیه، معیشت، آزادی زندانیان معسر، کمک های درمانی و تهیه لوازم منزل برای نیازمندان، امور عام المنفعه، جمع آوری آبهای سطحی و احیای قنوات و ساخت غسالخانه در روستاها هزینه می شود.

حجت الاسلام خورشید یادآور شد: اعضای شورای روستا، معتمدین و هیات امنای روستاها را از جمله تصمیم گیرندگان درباره نحوه هزینه کرد زکات جمع آوری شده دانست.

رئیس اداره زکات استان همدان گفت: دولت ۴۰ درصد از هزینه های طرحهای عمرانی و آبادانی را که از مبالغ زکات تامین شده باشد به عنوان مشوق پرداخت می کند

وی با اشاره به اینکه زکات فطریه تنها برای معیشت نیازمندان هزینه می شود، افزود: از این محل سال قبل ۵۰ تن سیب زمینی در بین نیازمندان توزیع شده است.

حجت الاسلام خورشید، دبیرخانه شورای زکات متولی جمع آوری و هزینه کرد زکات است و با توجه به اینکه جامعه هدف در زکات، نیازمندان هستند بنابراین دبیرخانه زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) مستقر است.

وی تاکید کرد: طبق اعلام مراجع عالیقدر زکات مردم هر منطقه باید برای عمران و آبادانی و نیازمندان همان منطقه هزینه شود، مگر اینکه نیازمندی در محل زکات دهنده وجود نداشته باشد و همه برخوردار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها