در طول ماه‌های سرد فصل زمستان، غذاهای گرم‌کننده و آرامش بخش همان چیزی هستند که به آن احتیاج داریم. غذاهای مختلفی وجود دارند که مصرف آن‌ها در زمستان می‌تواند به شما در گرمابخشی کمک زیادی کند و باعث شود از این فصل سرد آسان‌تر گذر کنید.
در طول ماه‌های سرد فصل زمستان، غذاهای گرم‌کننده و آرامش بخش همان چیزی هستند که به آن احتیاج داریم. غذاهای مختلفی وجود دارند که مصرف آن‌ها در زمستان می‌تواند به شما در گرمابخشی کمک زیادی کند و باعث شود از این فصل سرد آسان‌تر گذر کنید.
کد خبر: ۱۳۹۲۸۸۹

به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم چند غذای مناسب فصل زمستان را به شما معرفی می‌کنیم.

1.                       لوبیا سیاه چیلی

این یک غذای مقوی و بدون گوشت است که برای سرو در یک شب زمستانی فوق‌العاده است. لوبیا سیاه سرشار از فیبر و پروتئین است و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که گیاهخوار هستند. همچنین، می‌توانید به‌جای استفاده از روغن زیتون، از روغن ذرت نیز استفاده کنید. با این حال، حتما روغن ذرت اصیل را از بهترین مارک خارجی یا ایرانی تهیه کنید و مناسب بودن قیمت آن را نیز در نظر داشته باشید. روغن ذرت برای سرخ کردن نیز مناسب است و خرید آن برای تهیه هر غذایی کمک‌کننده است. مواد لازم برای تهیه آن عبارت‌اند از:

·        2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

·        1 عدد پیاز خردشده

·        1 عدد فلفل دلمه‌ای خردشده

·        نصف قاشق چای‌خوری هالوپینو

·        2 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز

·        1 قاشق چای‌خوری زیره آسیاب‌شده

·        نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

·        2 قوطی گوجه‌فرنگی 793 گرمی

·        2 قوطی لوبیا سیاه 411 گرمی

·        یک‌دوم فنجان کینوا

·        2 لیوان آب

در یک قابلمه عمیق، مقداری روغن زیتون بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس، پیاز، فلفل دلمه‌ای و هالوپینو را اضافه کنید و پنج تا هفت دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات نرم و پیاز شفاف شود، آن را تفت دهید. در مرحله بعد، فلفل قرمز، زیره و کمی نمک و فلفل را اضافه کنید و یک تا دو دقیقه مخلوط را تفت دهید.

سپس، گوجه‌فرنگی‌ها، لوبیاهای سیاه، کینوا و آب را به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد. سپس، حرارت را کم کنید و اجازه دهید مخلوط 25 تا 30 دقیقه بپزد. این غذا برای هشت نفر کافی است و آماده‌سازی و طبخ آن تنها 50 دقیقه زمان می‌برد.

2.                       پاستا با پنیر ریکوتا و لیمو

این پاستا با اسفناج یک وعده غذایی آسان و مناسب برای شب است که در کمتر از 30 دقیقه آماده می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال یک غذای خوش‌طعم در فصل زمستان هستید، این غذا یک انتخاب عالی است. مواد اولیه آن عبارت‌اند از:

·        یک‌چهارم فنجان روغن زیتون

·        5 حبه سیر خلال‌شده

·        453 گرم پنیر ریکوتا

·        یک‌دوم فنجان پارمزان رنده‌شده

·        یک‌چهارم فنجان آب لیمو

·        یک قاشق غذاخوری پوست لیمو رنده‌شده

·        یک‌دوم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه

·        دو فنجان اسفناج تازه

·        دو قاشق غذاخوری ریحان تازه

·        453 گرم پاستا

·        یک‌دوم فنجان آب پاستا

در ابتدا پاستا را طبق دستورالعمل آن بپزید. به آب آن نمک بزنید و اجازه دهید پاستا حدود دو دقیقه بپزد. قبل از آبکش کردن پاستا، حدود یک فنجان از آب پاستا را بردارید و کنار بگذارید. سپس پاستا را آبکشی کنید اما روی آن آب نریزید. در یک کاسه بزرگ، ریکوتا، پارمزان، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، آب لیمو، پوست لیمو و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

در تابه‌ای بزرگ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. سیر خلال‌شده را به روغن اضافه کنید و آن را حدود پنج دقیقه تفت دهید. سپس، اسفناج تازه و ریکوتا را هم بزنید و اجازه دهید برای دو تا سه دقیقه بپزد. پاستا و یک‌دوم فنجان آب پاستا را به سس اضافه کنید. سپس، پاستا را با کمی ریحان و پنیر پارمزان تزیین کنید. این غذا برای چهار نفر کافی است.

3.                       برنج سرخ‌شده با سبزیجات

این غذای خوشمزه یکی از بهترین گزینه‌ها برای فصل سرد زمستان است که می‌توانید آن را در 80 دقیقه تهیه کنید. علاوه بر این، دستورالعملی که مطرح می‌کنیم برای چهار نفر کافی است. مواد لازم برای تهیه برنج سرخ‌شده با سبزیجات عبارت‌اند از:

·        2 فنجان برنج سفید نپخته

·        3 فنجان سبزیجات مخلوط مانند هویج، فلفل دلمه‌ای، پیاز و بروکلی

·        یک‌چهارم فنجان سس سویا

·        1 قاشق غذاخوری زنجبیل پوست‌کنده و رنده‌شده

·        1 قاشق غذاخوری سیر خردشده

·        4 عدد پیازچه خردشده

·        1 و سه‌چهارم فنجان آب مرغ

·        2 قاشق چای‌خوری روغن کنجد برشته‌شده

·        یک‌دوم فنجان نخود فرنگی منجمد

·        2 عدد تخم مرغ بزرگ هم‌زده

برنج و آب را در آبلمه داخل پلوپز بریزید. در یک کاسه، سبزیجات، سس سویا، زنجبیل، سیر، پیازچه، آب مرغ و روغن کنجد را با هم ترکیب کنید. مخلوط به‌دست‌آمده را روی برنج بریزید اما آن را با برنج مخلوط نکنید. گزینه Mixed را انتخاب و تایمر را روی 50 دقیقه تنظیم کنید.

پس از گذشت 50 دقیقه، تخم‌مرغ هم‌زده و نخودفرنگی منجمد را با برنج ترکیب کنید. درب پلوپز را قرار دهید و اجازه دهید 15 دقیقه بپزد. برای این غذا می‌توانید برنج خارجی خوب و ارزان مانند برنج هندی را نیز استفاده کنید. می‌توانید قیمت بهترین انواع برنج را بررسی کنید و با توجه به قیمت امروز برنج، یک نوع خوب از آن را برای خرید انتخاب کنید.

در نهایت، تهیه غذای مناسب برای اعضای خانواده در فصل زمستان در عین حال که بسیار لذت‌بخش است، چالش برانگیز نیز هست. در این فصل، بهترین غذا، غذایی است که گرم و آرامش‌بخش باشد و پیدا کردن غذایی با چنین مشخصات که سریع نیز آماده شود کمی دشوار است. با این حال، ما در این مقاله سه غذای مناسب را برای فصل زمستان به شما معرفی کرده‌ایم که امیدواریم از تهیه و میل کردن آن‌ها لذت ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها