مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: آمار پیوند کلیه در همدان نسبت به سال‌های قبل از کرونا کاهش قابل توجهی داشته است‌.
کد خبر: ۱۳۹۲۶۸۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، ابوالفتح میرزایی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون فقط 16 مورد پیوند کلیه برای بیماران استان همدان انجام شده است، اظهار داشت: 8 مورد از پیوندها در بیمارستان شهید بهشتی همدان و مابقی در تهران انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه خود بیماران اختیار انتخاب بیمارستان محل پیوند را دارند، تصریح کرد: اما در مجموع هماهنگی‌های مربوط به پیوند توسط انجمن همدان انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه 13 مورد از پیوندها از فرد زنده به زنده بوده است، عنوان کرد: سه مورد هم از بیماران مرگ مغزی پیوند داده شده است.

میرزایی با اشاره به کاهش آمار پیوند کلیه در استان، اظهار داشت:یکی از دلایل این کاهش مربوط به مسائل اقتصادی خانواده‌ها است. از طرفی مبلغ پاداش برای اهداکننده به صرفه نبوده و از طرفی هم پرداخت این هزینه برای گیرنده کلیه دشوار است.

وی افزود: مبلغ مصوب پاداش برای فرد اهداکننده کلیه 80 میلیون تومان است که بیشتر افراد به دریافت این مبلغ راضی نیستند و همین موضوع سبب توافقی شدن مبلغ پاداش شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه دو مورد از پیوندهای امسال از نوع خویشاوندی بوده است، گفت: یکی از پیوندها مربوط به اهدا کلیه از همسر به همسر و دیگری اهدا از مادر به دختر بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان به آمار بیماران کلیوی نیازمند پیوند در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 599 بیمار در بیمارستان‌های استان دیالیز می‌شوند.

میرزایی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو به وضعیت دارو بیماران کلیوی اشاره کرد و اظهار داشت: به صورت مقطعی شاهد کمبودهای دارویی بودیم که در حال حاضر برطرف شده اما هزینه داروها به ویژه داروهای خارجی بسیار گران است و بیماران توانایی تهیه آن را ندارند.

وی از کاهش کمک‌های مردمی به بیماران کلیوی خبر داد و گفت: مشکلات اقتصادی و از طرفی هم شیوع بیماری کرونا، ارتباط مردم خیر را با انجمن کمرنگ کرده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان افزود: از محل کمک‌های مردمی به تامین دارو و درمان بیماران بی‌بضاعت کمک می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها