معاون شهردار و رییس اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طرح قرار زیارت با رویکرد جدید و جامعه هدف فراتر و گسترده‌تر اجرایی می‌شود.
معاون شهردار و رییس اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طرح قرار زیارت با رویکرد جدید و جامعه هدف فراتر و گسترده‌تر اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۹۹

خراسان رضوی- جام جم آنلاین - حسین باغگلی" با اشاره به طرح "قرار زیارت"، اظهار کرد: کلان‌پروژه قرار زیارت، طرحی است که در نظر دارد به گسترش کمی و کیفی فرهنگ زیارت و جاری و ساری شدن سیره و سنت رضوی در بین زندگی آحاد شهروندان مشهدی کمک کند.وی افزود: در همین راستا و به منظور تسهیل و رونق زیارت به ویژه در نقاط حاشیه شهر و کم برخوردار و همچنین اقشار نیازمند، افراد سالمند و کم‌توان و نیز خانواده‌ها این طرح اجرایی می‌شود.
باغگلی با بیان اینکه گروه‌های هدف اجرای این طرح بیشتر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند و شامل افرادی می‌شود که دسترسی مستقیم به حرم ندارند، گفت: طرح "قرار زیارت" از ابتدای سال تاکنون در قالب 1300 برنامه تشرف زیارت گروهی مجاوران با ظرفیت بیش از 100 هزار نفر برگزار شده است.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: طرح قرار زیارت تاکنون صرفا برای مساجد برگزار می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این طرح با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ زیارت، ارتقاء سبک زندگی رضوی و شناخت امام‌رضا(ع) در قالب پنج بسته برنامه متنوع و خلاقانه با بهره‌مندی اقشار مختلف تدوین شده است.
باغگلی گفت: بسته برنامه‌های تعریف شده در قالب کلان‌پروژه قرار زیارت برای اقشار آسیب پذیر، معلولین، نوجوانان و جوانان، نیروهای خدمت‌رسان شامل پاکبان، باغبان و... والدین شهدا در قالب برنامه تشرف گروهی، زیارت نیابتی، تورهای متنوع نیم روزه و یک روزه، تولید و اکران محصولات مکتوب و رسانه‌ای در حوزه زیارت با مشارکت نهادهای ذیربط از شاخصه های قابل تمایز نسبت به طرح گذشته است.
وی افزود: امیدواریم با تعامل سازمان اتوبوسرانی بتوانیم پنج اتوبوس روزانه در اختیار سازمان باشد تا جامعه هدف و برنامه‌های کلان خود را جامع‌تر از قبل اجرایی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها