رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی خبر داد که با ترفند ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا،از حساب های بانکی مردم سرقت می کرد.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۷۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان بعد از دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضایی، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی افزود: در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده‌ی ابلاغیه‌ی خود کرده در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در یکی از مناطق حاشیه تهران در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کنند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه مهمترین عامل پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزایش آگاهی در این خصوص است به شهروندان توصیه کرد: به پیامک‌های ناشناس که دارای لینک هستند توجه نکنند و دقت داشته باشند که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از جمله قوه قضائیه با شماره‌های شخصی برای شما پیامک ارسال نمی‌کند، شهروندان همچنین می‌توانند هرگونه موضوع مشکوک و مشابه را از طریق تماس با شماره ۱۱۰، مرکز فوریت‌های سایبری ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها