همزمان با فروکش کردن اعتراضات، کشورهای عربی و اروپایی به ایران پیام داده‌اند

حراج اپوزیسیون از هراس‌انتقام

یکی از مراجع تقلید گفت: مردم از ما گلایه دارند که چرا به مسئولین نسبت به مشکلات تذکر نمی دهیم، در حالی که ما مکرر تذکر داده و می دهیم، حال اینکه چرا صداوسیما تذکرات مراجع را منعکس نمی کند، حتما مصلحتی دارد، اما مردم انتظار دارند که مسئولین به این تذکرات ترتیب اثر دهند.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۶۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره (س) با بیان اینکه مردم از اوضاع اقتصادی به شدت گلایه‌مند و نگران هستند، اظهار کرد: مسائل اقتصادی برای مردم به یک معضل و معما تبدیل شده که نمی‌توان آن را حل کرد.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای است که نه تنها رو به بهبود نیست، بلکه تورم در بعضی کالا‌ها نسبت به سال گذشته افزایش شدید داشته است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مردم نسبت به اقتصاد و فرهنگ حساس هستند و انتظار تغییر دارند.

وی با اشاره به افزایش نرخ دلار در کشور گفت: وابستگی پایه‌های اقتصادی کشور به دلار سبب افزایش نرخ دلار شده است، اما از مسئولین تصمیم‌گیری خاصی دیده نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی از بانک‌ها به عنوان مشکلی بزرگ در کشور یاد کرد که به صورت لجام گسیخته به پیش می‌روند و افزود: بانک‌ها تنها به دنبال منافع خودشان هستند، مبالغی که وام می‌دهند هرچند کم وناچیز است، اما برای آن سود‌های کلان دریافت می‌کنند.

*مجلس با اصلاح قانون از انحراف بانک‌ها جلوگیری کند

وی تأکید کرد: مجلس می‌تواند با اصلاح قانون، جلوی انحراف بانک‌ها را بگیرد و اجازه دهد مردم زندگی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در مورد مسائل اخیر کشور نیز اظهار کرد: نباید مسائل کوچک را بزرگ جلوه دهیم، آشوبگران کوچک‌تر و ناچیزتر از این هستند که بخواهند تغییری در نظام و کشور ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بهانه‌ها به خصوص بهانه‌های اقتصادی را از اغتشاشگران گرفت، افزود: آن‌ها به همین بهانه باعث ایجاد ناامنی در کشور می‌شوند که باید بهانه را از دست آن‌ها گرفت علاوه بر اینکه از تندروی‌های غیر ضروری هم باید خودداری شود.

آیت الله مکارم شیرازی ایجاد امید در کشور را از اولویت‌های اساسی برشمرد و بیان کرد: باید جلسات سه قوه بیشتر شود و به صورت هفتگی و شفاف برای مردم گزارش داده شود که چه کار‌هایی صورت گرفته است و برای آینده چه برنامه‌هایی دارند.

*مجلس در حل مشکلات به دولت کمک کند

وی تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات را از جمله وظایف مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: مجلس می‌تواند با هم‌اندیشی با دیگر قوا و بیان مطالب و مشکلات در حل مشکلات به دولت کمک کند.

آیت الله مکارم شیرازی فضای مجازی را تریبون خوبی برای بیان مطالب مفید با دلیل و برهان دانست و گفت: نباید فضای مجازی را به دشمنان واگذار کرد، بلکه باید مطالب مفید را در فضای مجازی منتشر کنیم تا مردم بتوانند خوب و بد را ببیند و مقایسه کنند.

وی مردم را وفادار و علاقه‌مند به نظام دانست و افزود: مردم از ما گلایه دارند که چرا به مسئولین نسبت به مشکلات تذکر نمی‌دهیم، در حالی که ما مکرر تذکر داده و می‌دهیم و این تذکرات در سایت ما نیز منعکس است، حال اینکه چرا صداوسیما تذکرات مراجع را منعکس نمی‌کند، حتما مصلحتی دارد، اما مردم انتظار دارند که مسئولین به این تذکرات ترتیب اثر دهند.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان این دیدار ابراز کرد: ما برای دولت و مسئولین دعا می‌کنیم، اما از اوضاع ناراضی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها