خرم آباد-جام جم آنلاین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز در حوزه اراضی تخلف است و با عوامل آن برابر قانون برخورد می شود
خرم آباد-جام جم آنلاین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز در حوزه اراضی تخلف است و با عوامل آن برابر قانون برخورد می شود
کد خبر: ۱۳۹۲۳۹۷

به گزارش جام جم آنلاین لرستان سید عماد شاهرخی اظهار کرد:  درکمیسیون تبصره یک ماده یک تغییر کاربری غیر مجاز دراراضی تصویب شده که باهرگونه قلع قمع وتغییر کاربری غیر مجاز مخالفت شود ومانیز با عاملان آن طبق قانون برخورد خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تغییر اراضی غیر مجاز امنیت غذایی مردم را تهدید می کند، باید از تغییر اراضی و خرد شدن آن جلوگیری کنیم ،چون هرتغییر کاربری صورت می‌گیرد امنیت غذایی ۲۲ نفر را در تهدید می‌کنند.
شاهرخی به آگاهی مردم ونقش موثر آن در جلوگیری ازتغییر کاربری غیر مجاز اشاره کرد وگفت: سطح تولید در اراضی آبی لرستان تا ۱۲تن در هکتار گندم و قریب به ۸تن  برداشت جوداریم که میانگین تولید دراستان چهاررو نیم تن در هکتار است، بنابراین باید فرهنگ وآگاهی حافظت از خاک را دربین مردم ترویج دهیم چون به این باوریم این اراضی و خاک سرمایه نسل آیندگان است وهمه باید درجهت حفظ ونگهداری آن تلاش کنیم.
وی افزود: ضمن اینکه بایدکمک کنیم تاشهرکهای صنعتی توسعه پیدا کنند و متمرکز شوند تا از اراضی و خرد شدن آن را جلوگیری شودتا در نهایت شاهد بهره وری در بخش کشاورزی و توسعه اقتصاد روستایی باشیم.
شاهرخی تصریح کرد:  لذا باید برنامه زمان بندی داشته باشیم و آرائی که قطعی شده اند حتمآ قلع قمع صورت گیرد، همچنین پیشگیری را با جدیت   بیشتر دنبال خواهیم کرد تا از کاربری های غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در کمیسیون تبصره یک ماده یک که کمیسیون ای است کار تغییر کاربری اراضی را انجام می دهد مصوب کرده ایم به هیچ وجه به صنعتی اجازه احداث در اراضی کشاورزی را ندهند و اگر هم مجوز داده شود اول اینکه باید در شهرکهای صنعتی اعلام کنند که زمین در حوزه کاربری برای احداث صنعت وجود ندارد و دوم حتماً باید کلاس خاک که در نظر گرفته می‌شود باید چهار یا حداکثر ۳ باشد و باکلاس های ۱ و ۲ که اراضی مرغوبی هستند درکشاورزی به هیچ وجه اجازه احداث واحدهای صنعتی داده نشود.
شاهرخی  در زمینه کشت قراردادی گفت: الگوی کشت با حکم وزیر جهاد کشاورزی ریاست را به استاندار لرستان داده شده است و دستگاه‌های مختلف در زمینه الگوی کشت اخیراً که یک جلسه را با ریاست استانداری استانداری برگزار کردیم و باعلیرغم تلاش‌های همه کارشناسان در استان که متحمل شدند به ویژه مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه در حال حاضربا بیش از ۶۰ درصد در رتبه سوم کشوری هستیم، امیداوریم کشاورزان استقبال بیشتری داشته باشند و از مزایای الگوی کشت قراردادی بهره مند شوند.
قابل ذکر است:  مسلم موئدی به عنوان فرمانده حفاظت اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان معرفی شد،قبل از موئدی همایون بخشی این مسئولیت‌ را برعهده داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها