سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: شهرستان چهار باغ منطقه‌ای مستعد با آب و هوای بسیار خوب است که با ۲۵۰ گلخانه بیشترین تعداد گلخانه‌های استان را در خود جای داده است و ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی در استان دارد.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۲۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز، یحیی دارایی اظهار کرد: در بازدید از شهرستان چهارباغ امکان سنجی ظرفیت‌های این منطقه در زمینه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفت که بیشترین امکان در زمینه گردشگری کشاورزی وجود دارد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به بازدید از یک مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی در چهار باغ گفت: این پروژه پذیرایی و خدماتی با ۱۳ هزار مترمربع، مساحت و ۵ هزار متر زیر بنا از تاسیسات بزرگ گردشگری این منطقه است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجموعا ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دریافت کرده است. این طرح با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال ۷۰ نفر انجام می‌شود.

دارایی با اشاره به ظرفیت‌های بومگردی در این منطقه اضافه کرد: چندین متقاضی برای دریافت مجوز اقامتگاه بومگردی در این منطقه وجود دارد که در مرحله اخذ استعلامات هستند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تأکید کرد: چنانچه کسانی که در روستاهای شهرستان چهارباغ، اقدام به سرمایه‌گذاری به خصوص در حوزه بوم‌گردی کنند، از تسهیلات حمایتی کم بهره، بهره‌مند می‌شوند.

تأکید بر حفاظت بیشتر از تپه‌های تاریخی-فرهنگی چهار باغ و ملک‌آباد 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز همچنین بر تشدید حفاظت از تپه های تاریخی- فرهنگی در چهارباغ و ملک آباد تأکید کرد.

دارایی افزود: طی سفر نیمروزی از شهرستان چهارباغ و منطقه کم برخوردار چهارباغ و ملک‌آباد، از تپه‌های تاریخی چهارباغ و ملک‌آباد بازدید صورت گرفت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه این تپه‌ها تحت حفاظت هستند، اظهار کرد: ایجاد انجمن‌های دوستدار میراث‌فرهنگی و افزایش هماهنگی با دهیاری و شوراهای روستا و شهر برای افزایش حفاظت مد نظر است تا از هرگونه تخریب، خاکبرداری و دخل و تصرف در مناطق تاریخی جلوگیری شود.

دارایی حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت: حفاظت و صیانت از محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی-فرهنگی وظیفه‌ای همگانی است و همه موظف به حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور هستیم .

گفتنی است چهار باغ دارای ۱۰ تپه تاریخی-فرهنگی است که از این تعداد ۹ تپه به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها