معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی البرز خبر داد:

پرونده ۴۵۰ واحد صنفی متخلف البرز به تعزیرات حکومتی ارجاع شد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش های سواد آموزی در این استان با نگاه کارشناسی احصا شود.
کد خبر: ۱۳۹۲۰۹۹

به گزارش خبرنگار جام جم البرز، علیرضا عباسی در دیدار با معاونان سواد آموزی و پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در خانه ملت افزود: یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تدبیر امام خمینی (ره) نهضت سوادآموزی در کشور تشکیل شد و در حال حاضر ریشه کنی بی سوادی یکی از دغدغه‌های مهم و اولویت دار مسئولان کشور است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نهضت سواد آموزی در راستای پیام تاریخی حضرت امام برای آموزش همگانی وارد عمل شده است، خاطرنشان کرد: این سازمان در کنار سواد آموزی مهارت‌های اجتماعی و حقوق شهروندی را به سواد آموزان ارائه می‌دهد و در دهه اخیر با وحدت بین نهضت سواد آموزی با آموزش و پرورش آموزش بزرگسالان وارد مرحله جدی تری شده است.

عباسی بیان داشت: مهمترین چالش در حوزه سوادآموزی عرضه محوری و کمبود تقاضای آن است تا جایی که افراد بی‌سواد انگیزه و احساس نیاز به شرکت در دوره‌های سوادآموزی را پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع سوادآموزی در رشد فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و سمن‌ها برای شناسایی و جذب بی‌سوادان و فرهنگ‌سازی در بین گروه‌های هدف با آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروزی سواد تعریف نوینی به خود گرفته، افزود: امروز باسواد به فردی گفته می‌شود که توانایی ایجاد تغییر در زندگی خود را داشته باشد یعنی شخصی با سواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از آموخته‌های خود تغییری در زندگی ایجاد کند.

وی گفت: دلایل بی سوادی در البرز باید مورد بررسی قرار گیرد و لازمه این امر مهم مردمی شدن آن است که ضرورت دارد برای جذب سواد آموزان در کلاس‌های نهضت سواد آموزی بسته‌های تشویقی ویژه استان تدوین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها