یکی از دغدغه‌های اصلی زندگی ما در این روزها که فشارهای شدید اقتصادی باعث بالا رفتن هزینه‌های افراد و خانواده‌ها شده، این است که آیا هنوز راهی برای مدیریت کردن درست هزینه‌های زندگی وجود دارد؟
یکی از دغدغه‌های اصلی زندگی ما در این روزها که فشارهای شدید اقتصادی باعث بالا رفتن هزینه‌های افراد و خانواده‌ها شده، این است که آیا هنوز راهی برای مدیریت کردن درست هزینه‌های زندگی وجود دارد؟
کد خبر: ۱۳۹۱۸۵۸

مدیریت مسائل مالی و تامین نیازهای زندگی موضوعی مهم است که نیاز به توجه، آگاهی و آموختن اصول مدیریت مالی خانواده دارد. البته که هیچ انسانی مجهز به مهارت مدیریت پول و کاهش هزینه‌ها متولد نمی‌شود و این مهارت نیز نیاز به آموزش و آموختن دارد.

متاسفانه در سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها نیز به ندرت به آموزش اختصاصی این موارد پرداخته می‌شود.

در این یادداشت قصد داریم در مورد بعضی از روش‌هایی که به ما در مدیریت کردن هزینه‌ها کمک خواهند کرد و مفهوم و مزایای باشگاه‌های مشتریان صحبت کنیم.

 

·        پول خوشبختی نمی‌آورد؟!

حتما شما هم بارها به این موضوع فکرد کرده‌اید که پول داشتن لزوما خوشبختی نمی‌آورد اما پول نداشتن بدبختی می‌آورد! آن‌طور که به نظر می‌رسد این روزها چنین فکرهایی خیلی دور از واقعیت هم نیستند! اما نباید از یاد برد اینکه کجا و چگونه باید پول‌های‌مان را خرج کنیم، به همان اندازه و حتی بیشتر از میزان درآمد ما مهم است. برای اینکه یاد بگیریم بهترین استفاده را از پول‌هایمان بکنیم راه‌کارهای متنوعی وجود دارد:

 

·        هزینه‌ها را تقسیم کنید

می‌توانید هزینه‌ها را به بخش‌هایی مانند: «نیازها» «خواسته‌ها» و «اهداف» تقسیم کنید. سپس برای هر کدام از این بخش‌ها بودجه مشخص کنید. برای انجام این کار خیلی به خودتان سخت نگیرید و کار را پیچیده نکنید تا باعث کلافگی و سردرگمی نشود.

 

·        تهیه لیست خرید

زمانی که برای خرید به فروشگاه می‌روید با قفسه‌های بزرگ، رنگارنگ و جذاب مواجه می‌شوید و معمولا چرخ خرید شما با تعدادی محصول که نیاز به خرید آن‌ها نداشتید پر خواهد شد. برای پیشگیری از این اتفاق، پیش از رفتن به فروشگاه لیست اقلام مورد نیاز خود را آماده کنید. با این روش از خریدها و هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری خواهید کرد.

 

·        اپلیکیشن‌های مدیریت مالی

با پیشرفت و توسعه تکنولوژی اپلیکیشن‌هایی طراحی و تولید شدند که با نصب آن‌ها در گوشی موبایل‌تان مانند یک دستیار مالی شخصی، برای مدیریت روزانه مخارج به شما کمک می‌کنند. شما می‌توانید در این اپلیکیشن‌ها حساب‌های مختلفی ایجاد کنید و دخل و خرج روزانه خود را بر اساس موضوعات مختلف ثبت کنید. از نمونه‌های موفق این اپلیکیشن‌ها در ایران می‌توان از: نیوُ، فانوس، هلو و کیف پول محک نام برد.

 

·        عضویت در باشگاه‌های مشتریان

با عضویت در باشگاه‌ مشتریان یا باشگاه تخفیفی می‌توانید علاوه بر اینکه از زمان و مکان فروش محصولات و خدماتی که با تخفیف عرضه می‌شوند مطلع شوید، پاداش و کدهای تخفیف ویژه نیز دریافت نمایید و هزینه‌های خود را به طرز چشم‌گیری کاهش دهید.

 

v    باشگاه مشتریان چیست؟

حدود نیم قرن پیش مجموعه‌هایی با عنوان باشگاه مشتریان یا باشگاه تخفیفی در اروپا تاسیس شد. مهم‌ترین ویژگی‌ این باشگاه‌ها تفاوت در ارائه سرویس، وفادارسازی مشتریان، افزایش قدرت خرید اعضا و رونق بیشتر کسب و کارها بود. در چند سال اخیر نیز تعدادی باشگاه‌ مشتریان در ایران تاسیس و شروع به فعالیت نمودند. این باشگاه‌ها باید بتوانند با ایجاد آگاهی کامل و روش‌های متنوع به مشتری‌ها حس احترام و صمیمیت را انتقال دهند، به‌طوری که آن‌ها پیگیر کسب و کارهای عضو باشگاه شوند و البته از منافع بیشتری نیز برخوردار گردند. مسیر رشد و توسعه این باشگاه‌ها از ابتدا تا به امروز در قالب سه نسل قابل معرفی هستند:

 

·        نسل اول باشگاه مشتریان

در نسل اولیه باشگاه مشتریان، افراد با هر بار خرید از یک فروشگاه مشخص، کد تخفیفی را به عنوان هدیه می‌گرفتند، گاهی نیز می‌توانستند مبلغی از خرید خود را برای خرید بعدی خود هدیه بگیرند که البته مدت زمان خاص و مبلغ معین و محدودی وجود داشت. شرکت آمریکن اِیرلاینز (American Airlines) با طرح مسافر دائم خود که AAdvantage نام داشت نمونه موفقی از نسل اول باشگاه مشتریان بود.

 

·        نسل دوم باشگاه مشتریان

با ظهور کسب و کارهای آنلاین فضای رقابتی جدیدی بین کسب و کارها ایجاد شد که همین موضوع باعث استقبال بیشتر آنان از عضویت در باشگاه‌های مشتریان گردید. این بار مشتریان علاوه بر دریافت تخفیف قابل توجه، امتیاز نیز کسب می‌کردند. امتیازها این امکان را به مشتریان می‌داد تا برای سایر خریدهای خود از همین کسب و کارها تخفیف ویژه بگیرند و کسب سود کنند. از نمونه‌های موفق نسل دوم باشگاه مشتریان در ایران می‌توان به دیجی کلاب و اسنپ کلاب اشاره کرد.

·        نسل سوم باشگاه مشتریان

در نسل سوم باشگاه مشتریان، افراد می‌توانند با خرید آنلاین و حضوری از فروشگاه‌های مختلف علاوه بر دریافت تخفیف، امتیاز نیز کسب نمایند. اما تفاوت این امتیاز با امتیاز ذکر شده در نسل دوم این است که مشتری‌ها این امکان را خواهند داشت تا امتیازها را در کسب و کارهای دیگر نیز خرج نمایند. مثلا با کد تخفیف یا امتیازی که از خرید فروشگاه مواد غذایی به دست آورده‌اند می‌توانند برای خرید از قنادی، یا شارژ و اینترنت استفاده کنند. باشگاه مشتریان بامَن نمونه موفقی از نسل سوم باشگاه مشتریان در ایران است.

 

 

 

v    بامَن هزینه‌هاتو مدیریت کن!

باشگاه مشتریان بامَن فعالیت خود را از سال 1396 با پشتیبانی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سِپ) آغاز کرد. با عضویت در باشگاه بامَن می‌توانید برای خریدهای همیشگی خود (آنلاین و حضوری) از تخفیف‌های دائمی استفاده کنید. سرویسی به نام بازگشت وجه نیز در باشگاه بامَن وجود دارد که امکان پس انداز بخشی از هزینه‌های خرید را به اعضای باشگاه بامَن می‌دهد، به این صورت که با هر خرید درصدی از هزینه‌ای که پرداخت نموده‌اید به کیف پول شما در اپلیکیشن بامَن واریز می‌شود، این مبلغ قابل نقد و برداشت شدن است.

 

v    بامَن هیچ خریدی بدون پاداش نیست!

پس از نصب اپلیکیشن بامَن و عضویت در این باشگاه، شما بعد از تمام تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید، پاداشی به نام مَنِکس دریافت خواهید کرد. می‌توانید این مَنِکس‌ها را که به کیف پول‌ شما در اپلیکیشن بامَن واریز شده به روش‌های مختلفی خرج کنید:

. تبدیل منکس به پول نقد و واریز آن به کارت بانکی

. خرید از فروشگاه بامَن بدون پرداخت حتی یک ریال و فقط با استفاده از منکس‌های کسب شده

. استفاده از اعتبار آنلاین تپسی، نماوا، دیجی جت و فیدیبو

. شرکت در قرعه‌کشی‌های جذاب بامَن، مانند: سفر به استامبول، آیفون 14 و جوایز ارزشمند دیگر

 

v    تنوع خدمات باشگاه بامَن

از دیگر ویژگی‌هایی که باعث تمایل مشتریان به عضویت در این باشگاه می‌شود تنوع و گستردگی خدمات و فروشگاه‌های بامَن است. این تنوع به شما امکان مدیریت بهتر هزینه‌ها را می‌دهد. چراکه می‌توانید با خیال راحت لیست خرید خود را تهیه و طبق آن خرید کنید و از خریدهای غیر ضروری جلوگیری خواهد شد و در عین حال امکان استفاده از خدمات تفریحی مثل کافه، رستوران یا تماشای فیلم مورد علاقه‌تان نیز با تخفیف و پاداش نیز برای شما وجود دارد. در باشگاه بامَن، شما علاوه بر دریافت تخفیف بیشتر از سایر مشتریان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای محبوب و مشهوری مثل: افق کوروش و هفت، می‌توانید از فروشگاه‌های محلی فراوانی که عضو بامَن هستند نیز خرید و کسب سود و پاداش نمایید. این فروشگاه‌ها شامل: سوپر مارکت‌‌، قنادی، سالن‌های زیبایی ( زنانه و مردانه ) ، خشکشویی، رستوران، کافه، کارواش، سوپر پروتئین، میوه فروشی، لبنیات فروشی، قهوه خانه، فروشگاه لوازم یدکی و ... است.

این تنوع در بخش خدمات آنلاین باشگاه بامَن نیز وجود دارد یعنی شما امکان استفاده از تخفیف همیشگی و کسب پاداش برای خرید شارژ و بسته اینترنت، سفر با تپسی، خرید از اسنپ اکسپرس، دیجی کالا، فیلم نت، ایران تیک و ... را خواهید داشت.

 

v    بامَن برنده یک سال خرید رایگان شو!

باشگاه بامَن در راستای اقدامات متنوع و جذاب خود و در ادامه قرعه‌کشی‌ها و اهدای جوایز ارزنده، در جدیدترین طرح خود اقدام به برگزاری قرعه‌کشی بین اعضا برای دریافت جایزه یک سال خرید رایگان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو بامَن _برای سه_ نفر نموده است. شما هم می‌توانید با عضویت در بامَن علاوه بر مدیریت صحیح هزینه‌های خود، شانس برنده شدن در قرعه کشی را نیز داشته باشید.

ü     برای عضویت در باشگاه بامَن کافی است فقط شماره کارت بانکی خود را از طریق این لینک (https://web.baman.club/) ثبت نمایید. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها