چند خط برای کتاب «تنها گریه کن»

«تقریظ» گوارای وجودتان!

پنج سال پیش در چنین روزی- پنجشنبه ۳۰آذر۱۳۹۶ -پیکر شهید علی ‌خوش‌لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم‌شد» از جوار شهدای غواص تدفین‌شده در حوزه هنری تهران تشییع شد. کتاب وقتی مهتاب گم‌شد که منتشر شد، کم‌کم توانست جایش را بین خوانندگانش باز کند. چندی بعد که تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب منتشر شد، حاج‌علی خوش‌لفظ هم به دیدار حضرت‌آقا رفت و این دیدار وقتی رسانه‌ای شد، حالا همه، راوی کتاب را به چهره می‌شناختند. جانباز سرافرازی که وقتی شهید شد، رهبر انقلاب و سردار بزرگ مقاومت، حاج‌قاسم سلیمانی برای شهادتش پیام دادند.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۴۰
نویسنده میثم رشیدی مهرآبادی- دبیر گروه پایداری

رهبر معظم انقلاب: خوش‌لفظ، رنج جانبازی را به شهادت پیوند زد

بسم‌ا...‌الرحمن‌الرحیم
جانباز عزیز آقای علی ‌خوش‌لفظ به لقاءا... پیوست و اجر ده‌ها سال درد و رنج جانبازی را به جایگاه والای شهادت فی سبیل‌ا... پیوند زد. سلام و رحمت خدا بر این شهید عزیز که در هنگام زندگی نیز شهید زنده نامیده شد و درنگ سال‌ها پس از دفاع‌مقدس، پاداش عظیم صابران را به او هدیه کرد. به روان پاک او درود می‌فرستم و به بازماندگان گرامی‌اش تبریک و تسلیت می‌گویم.
سیدعلی خامنه‌ای ۱۳۹۶/۹/۲۹


(شهید) قاسم سلیمانی: حاج‌علی از سیم خاردار نفس عبور کرد

بسم‌ا...‌الرحمن‌الرحیم
خبری آمد که شهیدی آمد!
اگر مهتاب هم در آسمان ابری و تیره ظلم و جور ظالمان و جفاکاران دشمن خدا گم شود اما علی و علی‌های شهید، جانباز و ایثارگر را هرگز گم‌شدنی نباشد. چه‌بسا این عزیزان سفرکرده گمنام باشند لیکن به‌جاماندگان در حسرت نام گم آنان مانده‌اند. برادر عزیز علی ‌خوش‌لفظ، جانباز ۷۰درصد دفاع‌مقدس سرانجام آسمانی شد. او که با بیان خاطرات خود در کتاب ارزشمند وقتی مهتاب گم‌شد، کتابی که مورد توجه مولا و مقتدای‌مان امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) قرار گرفت با وجود دردها و آلام ناشی از جراحات شیمیایی هر گز از یاد دفاع‌مقدس، ارزش‌ها و رزمندگان آن غافل نشد و در آخر راه که درواقع اول مسیر تعالی معنوی و روحی است با همان روحیه دوران عزت و سربلندی، بالاخره از سیم خاردار نفس عبور کرد و به قافله عروج‌پیمای شهدا پیوست. اینجانب شهادت این برادر ارزشمند و فرهیخته را به محضر آقا امام‌زمان(عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌ا...العظمی امام‌خامنه‌ای(مدظله العالی)، خانواده محترمش، تمامی رزمندگان غرورآفرین دفاع‌مقدس و کلیه رهپویان شهادت تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند علو درجات وی و تمامی شهدای اسلام را مسالت می‌نمایم.
قاسم سلیمانی


گذری بر زندگی شهید حاج‌علی خوش‌لفظ

​​​​​​​۴ مرتبه جانباز شد!
علی ‌خوش‌لفظ در دوران دفاع‌مقدس چهار مرتبه به درجه جانبازی نائل شد. نخستین جانبازی او ۱۵ تیر ۶۱ در جریان عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر بود که تیر و ترکش به بدنش اصابت کرده بود. مجروحیت دوم او ۲۰ بهمن‌ ۶۴ در جریان عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو بود که شیمیایی شد. سومین مجروحیت او نیز ۱۰ آذر ۶۵ در خرمشهر در جریان یک عملیات پدافندی بود که از ناحیه دست و پا مجروح شد. همچنین ۸اسفند ۶۵ در عملیات کربلای ۵ نیز دچار موج‌گرفتگی و اصابت تیر شد. این جانباز ۷۰درصد همدانی، شب‌سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ در بیمارستان خاتم الانبیای‌تهران به شهادت رسید.

علی پسر «آقا اسدا...»
علی ‌خوش‌لفظ از نیروهای اطلاعات و عملیات لشکر ۳۲ انصار الحسین (ع) استان همدان ۸آبان ۱۳۴۳ در محله کمال آباد همدان به دنیا آمد. پدرش، آقا اسدا... راننده کامیون بود. سال‌های کودکی را در کنار بازی‌های کودکانه در جلسات قرآن و هیات‌های مذهبی سپری کرد. سال‌های درس و مدرسه را با شعار‌های انقلابی و شرکت در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی پشت سر گذاشت و یکی از نوجوان‌های فعال روزهای انقلاب بود.

نوجوان انقلابی همدان
در وقایع مهم انقلاب در همدان از جمله حماسه ۳۰ مهر دانش‌آموزان همدان در سال ۱۳۵۷ که منجر به شهادت تعدادی از انقلابیون همدان شد، مراسم انقلابی تشییع پیکر مطهر آیت‌ا... ملاعلی معصومی همدانی، واقعه جلوگیری از حرکت تانک‌های نظامی از کرمانشاه به تهران و راهپیمایی ۱۰۰هزار نفری همدان حضور داشت و توزیع اعلامیه در مدارس و پایین کشیدن عکس شاه از سر در کلاس‌های درس، فعالیت روزانه او و دوستانش شده بود.

اعزام به مریوان
با آغاز جنگ تحمیلی و پس از سال‌ها خدمت به محرومان و مستضعفان در گروه‌های جهادی و مردمی با وجود این‌که به دلیل سن کم، بارها از حضورش در جبهه ممانعت شده بود، درس و مدرسه را رها کرد و به‌عنوان نیروی داوطلب بسیجی روانه جبهه‌ شد. در اولین اعزام به غرب رفت و در مریوان خدمت کرد. از همان ابتدا با سردارانی چون حاج احمد متوسلیان، علی‌چیت‌سازیان، علی شاه‌حسینی، حبیب مظاهری، علیرضا ناهیدی، رضا چراغی، حسین قجه‌ای، احمد بابایی، حاج حسین همدانی، اسماعیل شکری موحد، جعفر مظاهری، علیرضا حاجی‌بابابی و محمود شهبازی آشنا شد.

نیروی زبده اطلاعات و عملیات
برای اولین بار در مناطق عملیاتی سر پل ذهاب به نیروهای اطلاعات و عملیات و شناسایی پیوست و پس از مدت کوتاهی به یکی از نیروهای زبده این واحد تبدیل شد به طوری که در عملیات قراویز و در کنار سردار شهید حبیب مظاهری، مسئولیت هدایت نیروهای همدانی را به‌عهده داشت. بارها مجروح و زخمی شد اما مصمم‌تر از قبل حتی پیش از این‌که زخم‌هایش التیام یابد دوباره در جبهه‌ها حاضر می‌شد.

سنگ صبور سال‌های بی‌قراری
سال‌های پس از جنگ را با درد و رنج بسیار سپری کرد و در این سال‌ها، همسر فداکارش، ژاله ایمانی و دو فرزندش دردهایش را التیام می‌بخشیدند و در کنار دوستان و رزمندگان همدان، سنگ صبور سال‌های بی‌قراری و جدایی علی ‌خوش‌لفظ از یاران و همرزمانش بودند. کتاب زندگینامه این شهید بزرگوار به همت همرزمش حمید حسام با نام «وقتی مهتاب گم شد» به زیبایی به رشته تحریر درآمد و مورد توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

خانواده ۳ شهید؛ امیر، جعفر و علی خوش‌لفظ
امیر، اولین شهید خانواده خوش‌لفظ است. او پسر بزرگ خانواده و متولد خرداد ۱۳۴۱ بود. چند بار به‌عنوان رزمنده بسیجی به جبهه رفته و برای رزمندگان آذوقه می‌برد تا این‌که سال ۱۳۶۳ در بمباران شیمیایی سردشت مجروح شد. امیر پس از این واقعه بیماری خونی گرفت و شش ماه بستری بود تا این‌که ۲۱ شهریور ۱۳۶۳ به شهادت رسید اما چون پرونده جانبازی برای او تشکیل نداده بودیم، شهادتش ثبت نشد و پرونده‌ای برای او در بنیاد شهید وجود ندارد. او شغل آزاد داشت.
جعفر نیز اول اسفند ۱۳۴۵ و شب میلاد امام رضا(ع) متولد شد. او در جبهه تخریبچی بود. ۲۶ دی ۱۳۶۶ شش ماه پس از ازدواجش بر اثر برخورد گلوله به انبوه مین‌های جمع‌آوری شده به همراه ۲۳ رزمنده دیگر به شهادت رسید و تکه تکه شد.

آیت‌ا... نوری همدانی:

این شهید سالیان طولانی درد و رنج جانبازی را تحمل کرد

بسم‌ا... الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ ا... أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ (آل عمران/۱۶۹)
بار دیگر دیار شهیدپرور همدان که با تقدیم هزاران شهید در دوران دفاع‌مقدس و همچنین در دفاع از حرم توانست در نگهداری اسلام ناب اثر گذار باشد، شهیدی با فضیلت و اهل قلم را تقدیم کرد، شهید علی خوش‌لفظ که سالیان طولانی درد و رنج جانبازی را تحمل کرد و در نهایت به یاران شهیدش پیوست. اینجانب شهادت این شهید والا مقام را به پیشگاه حضرت بقیه ا... الأعظم امام عصر عجل‌ا... تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و مردم انقلابی ایران اسلامی خصوصا اهالی شهیدپرور همدان تبریک و تسلیت عرض نموده و علو مقام را برای آن شهید مسألت می‌نمایم.

​​​​​​​از نگاه هم‌رزم

سردار علی شادمانی، فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) در دوران دفاع مقدس:

از دوران جوانی امنیت و آرامش را رها کرد

بهترین مقام را حضرت آقا به شهید ‌خوش‌لفظ دادند و او را شهید زنده خطاب کردند. اولین ویژگی شهید ‌خوش‌لفظ این بود که از همان اول انقلاب و دوران جوانی امنیت و آرامش را رها کرد و جهاد در جبهه را برگزید و به مجاهدت پرداخت. در جبهه هم سخت‌ترین کار یعنی اطلاعات ــ عملیات و رفتن به قلب دشمن را انتخاب کرد.او حقیقتا در این مسیر مجاهدت و تلاش کرد و بارها جانباز و زخمی شد و ۳۰سال این زخم‌ها و آثار شیمیایی را برای خدمت انقلاب و شکوفایی اسلام تحمل کرد که اینها می‌تواند برای ما درس و مشق باشد و پیام خوبی برای جوانان است.علت توجه امام خامنه‌ای به شهید ‌خوش‌لفظ، خدماتی بود که این شهید به اسلام و انقلاب کرد. مجاهدت، قرب، عزت و دفاع از آرمان‌های مردم بود و از مهم‌ترین اهداف شهید ‌خوش‌لفظ در این مسیر بود و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده مسیرمقدس این شهدا و جانبازان برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب باشیم.

سردار یزدی، فرمانده وقت سپاه محمد رسول‌ا...(ص) در روز تشییع شهید خوش‌لفظ:

هیچ محدودیتی برای خدمت به نظام قائل نبود

کاش احمد متوسلیان در اینجا حضور داشت و از ایثارگری‌ها و حماسه‌های شهید ‌خوش‌لفظ برای ما سخن می‌گفت. کاش شهید همت بود و می‌گفت شهید ‌خوش‌لفظ چگونه در برهه‌های حساس و مختلف انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس مقاومت کرد و اگر در یک عملیات جراحتی برمی‌داشت بدون این که بهبود کامل پیدا کند در عملیاتی دیگر حضور می‌یافت.شهید خوش‌لفظ اسوه و اسطوره مقاومت بود و هیچ محدودیتی برای خدمت به نظام برای خودش قائل نبود و روح مقاومتش جسمش را با خود می‌کشید و مدیریت و نگاه جهادی این شهید در دفاع‌مقدس برای رزمنده‌ها الگو بود. با وجود شهیدانی همچون شهید ‌خوش‌لفظ جوانان امروز به الگوهایی خارجی نیازی ندارند و می‌توانند با الگوگیری از این شهید، مردم‌داری او را در مسیر زندگی با خودشان همراه کنند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها