شهردار منطقه ثامن گفت: برای خانه‌های تاریخی و بخانه مسافرها تا سقف ۲۰ میلیارد تومان وام اعطا می‌شود.
شهردار منطقه ثامن گفت: برای خانه‌های تاریخی و بخانه مسافرها تا سقف ۲۰ میلیارد تومان وام اعطا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۰۱

جام جم آنلاین- خراسان رضوی-  ساسان نورین‌مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وضعیت ترافیکی مشهد در هسته مرکزی در طرح تفصیلی چالش این حوزه است زیرا دخالت در حوزه تاریخی مانند بافت مدرن نیست؛ باید به سمت روش های مدریریت ترافیک برویم.

شهردار منطقه ثامن افزود : مقصد بیش از ۸۰ درصد خودروهای عبوری‌ از خیابان شیرازی به مقصد حرم نیست باید این مسیرها اصلاح شود؛ رویکرد کلی در حوره بافت تسهیل تردد است.

وی درخصوص حمایت از ساکنان منطقه، گفت: وام ویژه به میزان ۶۰۰ میلیون تومان به متقاضیانی که می‌خواهند در محدوده بافت پیرامون حرم مطهر رضوی املاک و قطعات با کاربری مسکونی بسازند، داده می‌شود؛ برای خانه‌های تاریخی و بخانه مسافرها تا سقف ۲۰ میلیارد تومان وام اعطا می‌شود.

۱۲ هزار پلاک در بافت اطراف حرم رضوی شناسایی شده است

 

نورین‌مقدم تصریح کرد: در بافت اطراف حرم رضوی ۱۲ هزار پلاک موجود است که طی سال‌های مختلف بیش از ۶ هزار پلاک آن برای توسعه و ساخت‌وساز تملک شد؛ از ۶ هزار پلاک موجود دیگر در این بافت حدود ۲ هزار پلاک خانه‌مسافر و مجتمع‌های اقامتی هستند.

وی ادامه داد: دخالت در حوزه ترافیکی و بافت‌های تاریخی نوظهور و مدرن نیست؛ بیشتر از این اگر دخالت شود باید بافت ارگانیک را تخریب کرد.

شهردار منطقه ثامن افزود: برای موضوع شبکه باید به سمت شبکه‌های هوشمند و مدیریت ترافیک رفت؛ خیلی از خودروهای ورودی مقصدشان حرم نیست و ظرف مدت سی دقیقه از محدوده خارج می‌شوند؛ رویکرد کلی در بافت تسهیل تردد و ایجاد کمترین محدودیت در این زمینه است.

وی اضافه کرد: ۱۳۰ اثر واجد ارزش تاریخی و بیش از ۳۰ اثر ثبت شده تاریخی در این محدوده وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها